Hur mycket betyder ett "vackert" hem för er?

Sv: Hur mycket betyder ett "vackert" hem för er?

Vilket spännande hus, och vad fint det ser ut att bli!
 
Sv: Hur mycket betyder ett "vackert" hem för er?

Vår familj tycker att det är otroligt viktigt med ett själfullt,rent och vackert hem.Helt enkelt för att hemmet är det ställe där vi vilar,umgås och äter gott och laddar batterierna.

Vi bor i ett modernt funkisradhus med vattenkontakt,där stilen är klassisk modernt blandat med antika möbler. Vi har vita väggar överallt men kompenserar det bleka med konst i starka färger och textilier,älskar Josef Frank och Laura Ashley i lagoma doser.
 
Sv: Hur mycket betyder ett "vackert" hem för er?

*kl*

Tack för snälla ord! Det behövs ibland när man tycker allt står stilla..;)
Molnen på takmålningen tog längst tid att få till, fåglarna målade han på ett kick!

Vår familj tycker att det är otroligt viktigt med ett själfullt,rent och vackert hem.Helt enkelt för att hemmet är det ställe där vi vilar,umgås och äter gott och laddar batterierna.

Jag håller helt med dig, för oss har det känts väldigt viktigt med vårt boende. Å andra sidan åker vi nästan aldrig på semester (förutom korta dagsturer) så det är väl olika vad man satsar på. Det som är rätt för den ene är inte alltid rätt för den andre.
 
Sv: Hur mycket betyder ett "vackert" hem för er?

Det har du helt rätt i,fram för mera mångfald!

Komplimanger till fönstermålningen,jättevackert!
 
Sv: Hur mycket betyder ett "vackert" hem för er?

Jag kan tycka att väldigt många olika stilar är vackra, men inte alla passar mig och mitt hem. Min egen stil är rätt oföränderlig och den består av blandat gammalt och nytt. Jag gillar inte möbelmode utan kör på klassiker. Att det är hemtrevligt är jätteviktigt. Opersonliga inredningar t.ex. Miokatalogen är jättetrist.

Precis så resonerar jag också. "Va snyggt - men jag vill inte ha det så".
Min stil är också oföränderlig sedan 30 år beroende på husets själ (150 år gammalt torp). Görs bara vissa förändringar och möbelbyte men stilen är den samma, gamla möbler och mycket trä. Däremot renoverar och förbättrar vi ständigt huset så det har hänt mycket större saker under årens lopp även om möblerna nästan är konstanta.
Gillar inte nybyggda hus med katalog inredning så man inte vet vem man är hos för det ser likadant ut:angel:
 
Sv: Hur mycket betyder ett "vackert" hem för er?

Varje gång jag läser dessa tidningar så tänker jag på att det faktiskt finns människor som lägger ned mycket pengar, tid och arbete för att få sitt hem perfekt.

Jag lutar nog nästan mer åt att det är viktigt att hemmet och heminredningen inte får växa sig alltför stor - det känns lite viktigt att det inte är ett kostnads- och tids- och arbetskrävande projekt att bo.

Och i den mån jag har några drömmar, handlar de inte om heminredning och bostäder.

Jag tycker att man ser många avskräckande exempel där renoveringar och heminredning slår ut allt annat man annars kunde göra på fritiden, och ett hem under arbete fungerar ju ofta inte heller särskilt bra som hem under tiden. Man går runt och småvantrivs i byggröran och drar sig för att bjuda hem vänner.

Jag säger som vilken fransk möbelarkitekt det nu var: Hemmet ska vara en maskin att bo i.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 325
Senast: MML
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 259
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 400
Senast: IngelaH
·
Tjatter Deltagare 1. Niyama 2. cirkus 3. Emtherlia 4. hemlig 5. MikaTela 6. Artline 7. qitis 8. Ceta 9. LenaH 10. Pegasus 11. Blacksmithfarm...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
11 100
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Träningströjor!
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp