Jag var supernoga med första hunden att det skulle vara spannmålsfritt mm. Körde mycket färskfoder och barf de första åren. sedan dess har jag gradvis gjort det allt enklare för mig själv och nu köper jag hundfoder i mataffären. Klass färskfoder och Doggy professional skonsam. Inte spannmålsfritt längre men hundarna har mått toppen ändå. Doggy professional skonsam blev det för att den numera avlidna hunden behövde ett foder med låg fetthalt pga. bukspottkörteln. Men tiken jag har kvar är så bra i mage och hull så jag ser egentligen ingen anledning att byta. Hon är lättfödd och matglad så hon verkar klara sig bra på det trots ett aktivt liv. Mina hanar behövde ett högre energiinnehåll i sitt foder i samma ålder.
Har även provat Magnussons också men det var inge kul för magarna på hundarna.
Köpte länge Standardt men blev lite krångligt att åka till andra sidan stan för att handla hundmat samt att priset gick upp rätt rejält.
Har fått till mig att baljväxter inte är en så bra i torrfoder då det kan påverka taurinupptaget, min hane låg på gränsen till låg taurin halt och hade hjärtsjukdom så vi undvek baljväxter till honom de sista åren. Även om tiken inte har någon hjärtsjukdom så tar det emot att välja ett foder med mycket baljväxter igen.
Majs undviker jag också då jag fick med en säck MeraDog men ena valpen och bajset luktade illa och var fullt av små majsbitar.
Har även provat Magnussons också men det var inge kul för magarna på hundarna.
Köpte länge Standardt men blev lite krångligt att åka till andra sidan stan för att handla hundmat samt att priset gick upp rätt rejält.
Har fått till mig att baljväxter inte är en så bra i torrfoder då det kan påverka taurinupptaget, min hane låg på gränsen till låg taurin halt och hade hjärtsjukdom så vi undvek baljväxter till honom de sista åren. Även om tiken inte har någon hjärtsjukdom så tar det emot att välja ett foder med mycket baljväxter igen.
Majs undviker jag också då jag fick med en säck MeraDog men ena valpen och bajset luktade illa och var fullt av små majsbitar.