Hur öppna flaska utan flasköppnare?

I min ungdom öppnade man med tänderna :wtf:
...eller mot en hård kant...eller en (allt för) mjuk bordskant om det inte fanns annat :eek:
 
Hörrni era plantor! @Hyacinth @mandalaki @allaandragalningar lyssna på @tanten nu!

Det är MIN tråd och jag BESTÄMMER vem som får skriva och VAD den får skriva! Och INGEN får skriva om SNUSK härinne!
Det här var en seriös tråd om ett seriöst ämne :(.

Hörru, du har väl varit här tillräckligt länge för att veta att det är Gunnar som äger tråden?! :mad: :p

Min fråga var dessutom seriös, vanlig eller eltandborste? Den sistnämnda borde man ju kunna ha någon nytta av iaf... :angel: Vibrera av kapsylen på flaskor då givetvis :D
 
Som någon tidigare nämnt.
En hård kant av något som inte går sönder. Ex stålräcke, fönsterbräda av sten.
Räcker med att ha en kant av kapsylen mot denna kant. Botten av flaskan riktad mot golvet, kapsylkanten på översidan ;) slå till kapsylen ovanifrån. :up:
 
Räcker med att ha en kant av kapsylen mot denna kant. Botten av flaskan mot golvet, kapsylkanten på översidan
Jag är helt lost nu.

1. Kant av kapsyl mot ex fönsterbräda.
2. Botten av flaska mot golvet.

Hur stor måste flaskan vara?!
 
Hur många cider har du druckit?! O_o Botten RIKTAD mot golvet :D
Aha. Men det stod det ju inte. Jag citerade rakt av, har icke ändrat nåt.

Såg det här framför mig:

Giant_Champagne_Bottle_with_Valentines_Label_01.jpg



Obs inte jag på bilden.
 
Ps @athena_arabians Har druckit en 33 cl cider på 4,5%. Jag må vara en lättviktig tunnis men riktigt så lättpåverkad är jag inte :p.
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 498
Senast: verser
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 874
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 182
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp