Hur ofta tvättar du bilen?

Hur ofta tvättar du bilen?

  • En gång i veckan

    Röster: 6 4,4%
  • En gång i månaden

    Röster: 10 7,4%
  • En gång varannan till var tredje månad

    Röster: 28 20,6%
  • En gång var fjärde till femte månad

    Röster: 23 16,9%
  • En gång i halvåret

    Röster: 39 28,7%
  • När man inte längre kan se vilken färg den har

    Röster: 30 22,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    136

Silver Girl

Trådstartare
Jag kör ofta förbi ett ställe som erbjuder obegränsat antal biltvättar för 350 kr i månaden och undrar varje gång vem som skulle tjäna på det. Det står dessutom från 350 kr i månad så det finns tydligen även dyrare alternativ
Jag tvättar min bil varannan eller var tredje månad och beroende på vilken typ av tvätt kostar det 200-300 kr per gång.

Hur ofta tvättar du din bil?
 
Tvättar min bil typ varannan eller varenda månad. Oftare åå sommaren än vintern.
Tvättar på ett sånt där gör det själv-ställe. Kör bara med schampo och högtryckstvätt och har en väldigt liten bil, så kostar oftast bara runt 60-70 kr.
 
Tvättar i automat en gång i månaden.
Har en nästan ny bil och vill att den ska fortsätta se hyfsat fräsch ut så länge jag äger den.
 
Inte tillräckligt ofta! En gång i halvåret ungefär blir det väl, men borde ju göras oftare. Att den ser skitig ut bryr jag mig inte värst mycket om, men att tvätta bort exempelvis vägsalt och annat som kan orsaka rost är ju ändå rätt viktigt för hållbarheten.
 
Vi tvättar bilen minst varannan vecka. Gör det i tvätthall med egna produkter och det kostar drygt 100 kr/gång beroende på hur många moment vi gör.
 
Vi har en tvätthall på jobbet men trots det tvättar jag den för sällan, men oftare än jag gjorde innan jag började på nuvarande arbetsplats.
 
En till två gånger under sommaren. Fast i år har jag nog tvättat tre gånger. Men det är bara för att bror har tvättat sin ofta och vill ha tvättsällskap.
 
Zommartid, varje vecka,vår o hözt ca var14 dag-1 ggr mån, vinter vid behov, bara vintertid i tvättanläggning
 
Jag ville säga varje månad, men inser nu att den inte tvättats sen i maj. :o Jag är bättre på att tvätta på vintern, för att få bort vägsalt.
 
Min ambition är varje månad, det fungerade bra när jag hade en tvätt där det sällan var kö på vägen hem från stallet.
Nu blir det kanske varannan månad, lite beroende på köerna till biltvätten.
 
Innan den ska in på däckskifte vår + höst samt inför besiktning. Eventuellt någon gång till om den ska till verkstad eller bara behöver se proper ut. Kör mycket grusväg så lämnar jag in den otvättad är jag lite rädd att de inte hittar bilen under all smuts.. :angel:
 
Allt för sällan men har funderat ibland på ett abb, fast jag undrar om jag skulle tvätta den oftare så det skulle löna sig.
 
Jag bor sist på grusväg, så ifall det är en mild vintern blir det väldigt geggigt och då tvättar jag bilen när jag ska iväg på någonting och inte vill skämmas. Ibland blir det en gång i veckan och ibland blir det en gång i månaden. Sommartid kan jag med lätthet spola av bilen hemma på ett helt annat sätt, men det blir ändå inte så ofta.

En eller kanske två gånger per år dammsuger jag bilen inuti.
 
För sällan, men det kan vara rätt oregelbundet. Jag försöker alltid tvätta om den ska in på verkstad, däckbyte, bilprovning eller liknande. Känns så respektlöst mot de som jobbar att dyka upp med skitig bil. Sommartid väldigt sällan, lite oftare höst/vinter/vår när det brukar vara skitigare på vägarna.
Brukar åka förbi en sån borstfri tvätt.
 
Låg mellan de två första alternativen, typ varannan vecka. Kör oftast självserviceplats för runt 80-100 kr. Dammsugning ungefär varannan vecka också.

Alltid ren bil inför verkstadsbesök (utom när det varit akut) och besiktning,
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Juridik & Ekonomi Detta är säkert rätt korkade funderingar men skit samma. Jag ser ofta inlägg i mitt fb-flöde från folk i USA som belyser det svåra...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 281
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 603
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Fast om hästägaren söker efter medryttare så...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
9 564
Senast: Mumfie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp