Hur ofta tvättar du bilen?

Hur ofta tvättar du bilen?

  • En gång i veckan

    Röster: 6 4,4%
  • En gång i månaden

    Röster: 10 7,4%
  • En gång varannan till var tredje månad

    Röster: 28 20,6%
  • En gång var fjärde till femte månad

    Röster: 23 16,9%
  • En gång i halvåret

    Röster: 39 28,7%
  • När man inte längre kan se vilken färg den har

    Röster: 30 22,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    136
Hade inte velat ha skiten i mitt grundvatten. :(
Samtidigt så blir infiltrationskapaciteten nästan oändlig om det handlar om en bil som tvättas ibland på kvadratkilometer mark.

Problemet i stan och andra tätbebyggda ställen är att det finns mer bilar och dessutom ett byggt system för att samla ihop dagvattnet.
 
Samtidigt så blir infiltrationskapaciteten nästan oändlig om det handlar om en bil som tvättas ibland på kvadratkilometer mark.

Problemet i stan och andra tätbebyggda ställen är att det finns mer bilar och dessutom ett byggt system för att samla ihop dagvattnet.
Spelar ingen roll när min brunn ligger nära grannens parkering och inte kvadratkilometer därifrån. Jag vägrar sprida gifter i min trädgård mot ohyra och ogräs, irriterar mig på arrendatorn som förgiftar "mina" pollinerare så nästan alla humlor dog när han tog över och vill inte ha några biltvättande grannar som står snett över vägen och tvättar sina skitiga bilar, istället för att göra det där det finns anläggningar för att ta reda på föroreningarna.

Privatpersoner är ibland de största miljösyndarna och fattar inte ens att de tillsammans med alla andra rymliga samveten kan vara en stor belastning på sin närmiljö. "Vad spelar det för roll att jag använder en halv flaska tändvätska varje gång jag tänder grillen?" "Varför ska jag sopsortera när Kina smutsar ner så mycket?"
 
Brukar vaska av bilarna innan besiktningen och eventuellt om den måste in på verkstad så de inte får för sig att de är skrotigare än vad de är. Ingen av mina bilar är såpass fin att de är värda energin att tvätta oftare 😅och behöver jag se representabel ut i arbetet så finns det företagsbilar. Köper jag en nyare bil så får jag nog uppdatera tvättandet.
 
Hade inte velat ha skiten i mitt grundvatten. :(
Nej man vill ju inte det.
Men enstaka tvättar på gräsmattan kan vara okej rent rättsligt.
Hos mig är det dock förbud mot att tvätta bilen trots hyresgästernas protester.
Jag blev så osams med en hyresgäst som lät alla sina polare tvätta sina bilar på min gårdsplan, med mitt vatten som värmdes med ström som jag betalade, att hyresgästen flyttade för att jag var så otrevlig.
Men det kändes faktiskt helt okej, en sådan hyresgäst behöver inte jag.
 
Brukar vaska av bilarna innan besiktningen och eventuellt om den måste in på verkstad så de inte får för sig att de är skrotigare än vad de är. Ingen av mina bilar är såpass fin att de är värda energin att tvätta oftare 😅och behöver jag se representabel ut i arbetet så finns det företagsbilar. Köper jag en nyare bil så får jag nog uppdatera tvättandet.
Min äldsta bil är ihoptejpad med silvertejp, så det skulle inte fungera så bra för mig.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Juridik & Ekonomi Detta är säkert rätt korkade funderingar men skit samma. Jag ser ofta inlägg i mitt fb-flöde från folk i USA som belyser det svåra...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 281
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 603
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Fast om hästägaren söker efter medryttare så...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
9 564
Senast: Mumfie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp