Bukefalos 28 år!

Hur ska jag kunna ta hand om barn, gråter varenda dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså. Du har ett alldeles nytt förhållande med en man som dessutom är jordbrukare vad jag förstår. Det betyder ju att han jobbar väldigt mycket, rimligen. Du uttrycker rädsla, oro och bristande kompetens inför så gott som alla de saker som är både viktiga och svåra för föräldrar och du tog ett akutpiller för att undvika graviditet. Dessutom är du sjukskriven. Att ta hand om ett barn är rätt krävande, inget som man med självklarhet orkar som sjukskriven medan ens partner tar hand om sin gård.

Jag tycker att ett barn i ditt liv just nu låter som ett högriskprojekt. Inte bara för barnet, utan i högsta grad för dig själv.
 
I december hade ni inte varit ihop så länge, men nu i januari...?
Jag tog piller för vi inte varit ihop så länge. Inte för att vi absolut inte kunde tänka oss barn. Nej januari nu inte länge nu Heller men det blev ju barn . Lättare att ta ett piller än att göra abort.
Pillret fungerade ej .
 
Eller så kan hon göra abort och slippa genomlida en graviditet och förlossning bara för att någon annan kanske skulle bli glad åt barnet.
Man kanske inte måste genomlida en graviditet... Hon kan prata med sin bäbis i magen och fundera mera... Det viktiga är ju att om man ska behålla ett barn efter förlossningen att man då verkligen vill ha det.
 
Man kanske inte måste genomlida en graviditet... Hon kan prata med sin bäbis i magen och fundera mera... Det viktiga är ju att om man ska behålla ett barn efter förlossningen att man då verkligen vill ha det.
Men för jösse namn, get real! Man går inte igenom en graviditet för att få nio månader på sig att fundera över om man vill ha barn eller inte. Rör inte till den här soppan ännu mer.
 
Man kanske inte måste genomlida en graviditet... Hon kan prata med sin bäbis i magen och fundera mera...

Haha alltså vad är detta? TS har svår ångest över det här och du vill göra det till någon puttinutthistoria? Det är inte ens en bebis, det är ett embryo. Och nej, det är inte så enkelt som att bara klämma ut ungen och adoptera bort den. Låt bli att skriva om du inte kan ge några konkreta råd som inte innefattar "men bebisen!!1".
 
Varför sitter du och ger så vårdslösa råd? Det är ju direkt oansvarigt!
Eftersom trådskaparen själv skriver att det blev ett barn- då måste man få vrida och vända på allt- att det sedan självklart att man får ta abort och då helst med stöttande personer runt om det nämner ju alla andra ändå.
 
Eftersom trådskaparen själv skriver att det blev ett barn- då måste man få vrida och vända på allt- att det sedan självklart att man får ta abort och då helst med stöttande personer runt om det nämner ju alla andra ändå.
Ja men att få adoption att framstå som ett lätt val - och sunt att graviditeten ska användas till reflektion över huruvida man ska behålla eller inte - är ju inte att vrida och vända, det är ju bara vansinne.
 
Så bara du får vrida och vända så är det okej att du ställer till det ännu mer i hennes panik?
Jag tror att hon vet alternativen ändå... hon känner att hon inte orkar. Då finns det 2 alternativ. Abort eller adoptera bort. Ju fortare men kommer fram till att adoption inte är så bra, ju fortare kan man göra abort. Jag vägrar att tro att ta inte känner till dessa alternativ.... Det finns ju ännu ett som jag inte tycker om alls, det är att föda barnet och låter det växa upp i fosterhem....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 909
Senast: fejko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 689
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 143
Senast: Qelina
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 253
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp