Hur ska jag kunna ta hand om barn, gråter varenda dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och lära den det sociala . Skaffa kompisar. Jag hade inga kompisar som liten så jag vill att barnet ska vara normal.
Du borde verkligen försöka hitta nån att prata med om det här. Det är jättebra att det ordnat sig fint för några bukefalister men det betyder inte att alla har samma tur. Särskilt om du har en del eget som du kämpar med.
 
varje ålder har sina glädjeämnen och sina bekymmer.

Jag har två barn, en tjej snart åtta med henne diskuterar jag hur det funkar med kompisar, att någon ibland hittar på, om någon är ensam, varför hon inte får gå på fritids, att hon inte får gå för långt bort om hon leker ute, att läxan ska läsas etc. Sedan har jag även en son på 9 månader med honom handlar det mest om mat, sova, bajs och att riva ur saker ur hyllor....

Det är skitjobbigt med barn, men åh så underbart samtidigt.

Du måste inte amma, du måste inte vara föräldraledig på heltid, vet det finns någon här på buke vars sambo tog/tar mesta ledigheten. Hon kanske kan berätta lite hur det funkar för dem?
 
Graviditeten är väl det minsta problemet. Tänk på att du ska ta hand om barnet och sätta det framför allt annat i ditt liv de nästa 18 åren!

Och ansvaret och bekymren stoppar ju inte där, du kommer vara mamma med allt vad det innebär resten av ditt liv.

Frågan är om du är beredd på det?
 
Det omöjligt för andra att råda och jag förstår att du känner dig som om tiden håller på att rinna ut - men det gör den inte. Du kan välja bort att få barn nu - det kommer med största sannolikhet inte hindra dig om du vill ha barn senare - visst kanske du tänker på vad som kunde blivit, men du kommer kanske kunna få ett barn där du är med förberedd och redo. Hela din situation låter som det är mycket för dig att kämpa med just nu, kanske ställer graviditeten det på sin spets?
 
Har du en psykolog eller kurator du brukar träffa? Boka en akuttid isåfall.

Vi vet ju inte hur bra eller dåligt du fungerar så det är svårt att ge råd om vad du ska göra...
Nej jag har inte det. .jag hade en jag pratade med förr. Men jag gillar inte att sitta mitt emot folk och prata ..så vi brukade gå ute ibland..men vet aldrig vad jag ska säga när det är uppstyrt. Brukar inte träffa folk. Bara när jag är full då pratar jag med alla..eller med mina närmaste dom kan jag prata med.:)
 
Det omöjligt för andra att råda och jag förstår att du känner dig som om tiden håller på att rinna ut - men det gör den inte. Du kan välja bort att få barn nu - det kommer med största sannolikhet inte hindra dig om du vill ha barn senare - visst kanske du tänker på vad som kunde blivit, men du kommer kanske kunna få ett barn där du är med förberedd och redo. Hela din situation låter som det är mycket för dig att kämpa med just nu, kanske ställer graviditeten det på sin spets?
Jag tror jag skulle känna likadant om.fem år också. .för jag gillar inte förändringar. .blir skraj när saker ändrar sig. Och detta är så.himla.stort :/
 
Graviditeten är väl det minsta problemet. Tänk på att du ska ta hand om barnet och sätta det framför allt annat i ditt liv de nästa 18 åren!

Och ansvaret och bekymren stoppar ju inte där, du kommer vara mamma med allt vad det innebär resten av ditt liv.

Frågan är om du är beredd på det?
Det är frågan jag grubblar över hela tiden också.
Ansvaret
Det är så stort.
För stort.
Men jag har en ansvars pappa .
Det är så svårt .
 
Jag har en kompis som var så ambivalent över det här med att skaffa barn att hon inte talade om det för sina föräldrar (eller för mig) förrän barnet var fött. Hon bor i England, var hemma över jul, dotter föddes under sommaren.. Hon körde själv till BB.. Nu säger hon själv att förlossningen satte på autopiloten.. den triggade igång nåt. Plötsligt var det hon och hennes dotter, hon var helt fokuserad och hade full insikt.

Tänk efter som du vill ha barnet, är svaret ja kommer resten att lösa sig... Vi är otroligt lika djur, det händer saker i vår kropp, bara vi kan förmå oss själva att lyssna på dem..
 
Jag är sjukskriven så att jag skulle ta hand om barnet hemma..då jag trivs att v ar hemma jämt så är det inga bekymmer. Men han skulle få ta ansvar för möten och samtal om barnet

Fast möten och samtal är en jätteliten del av att ha barn, det stora jobbet och ansvaret är att ta hand om barnet. När man är bortom spädbarnsmånaderna handlar det kanske om ett eller två möten om året.
 
Jag tror att folk säger att det gick så bra så fast de inte ville ha barn först, för att det är normen att man ska tycka barn är det bästa som finns i livet. Det finns många som kommit på först senare att nej, de borde egentligen inte skaffat barn egentligen, men omgivningen pushade klämkäckt på och så gick det av bara farten.

Man måste absolut inte ha barn. Det spelar ingen roll hur bra pappan är, vill du inte genomgå en graviditet och förlossning så ska du inte behöva, speciellt inte om du känner såhär stark ångest över att få barn överhuvudtaget. Vill han så gärna ha barn så kan han väl skaffa dem med någon som är lika entusiastisk då? Det här är något du absolut inte ska göra för att du känner dig tvingad, utan för att du vill mer än något annat. Och tiden är inte ute än, skulle du faktiskt ändra dig om några år så kan du försöka igen, med samme man om ni fortfarande är tillsammans.

Och nu vet jag inte hur mycket det här hör till tråden, men jag har själv valt bort barn pga asperger + diverse komorbida problem. Men kortfattat så kan jag säga att visst skrämmer tanken på graviditet och förlossning mig, men inte så mycket som ansvaret att vara förälder i resten av mitt liv, kanske till ett barn som ärvt min problematik med allt vad det innebär. Det vore inte rättvist mot någon att skaffa barn bara för att, för tänk om jag ångrar mig. Av alla saker jag skulle kunna ångra så ångrar jag hellre att jag inte skaffat barn, än att ångra att jag har. Sen får folk tycka vad de vill om det. Jag är tjurskallig och ändrar mig inte. :devil:

Säger annars som övriga, har du någon samtalskontakt så se till att få tag i hen så snart som möjligt, annars kanske MVC kan ordna någon du kan bolla tankar med?
 
varje ålder har sina glädjeämnen och sina bekymmer.

Jag har två barn, en tjej snart åtta med henne diskuterar jag hur det funkar med kompisar, att någon ibland hittar på, om någon är ensam, varför hon inte får gå på fritids, att hon inte får gå för långt bort om hon leker ute, att läxan ska läsas etc. Sedan har jag även en son på 9 månader med honom handlar det mest om mat, sova, bajs och att riva ur saker ur hyllor....

Det är skitjobbigt med barn, men åh så underbart samtidigt.

Du måste inte amma, du måste inte vara föräldraledig på heltid, vet det finns någon här på buke vars sambo tog/tar mesta ledigheten. Hon kanske kan berätta lite hur det funkar för dem?
Ja det låter trevligt.
man kanske lär sig på vägen med. Jag har googlat mycket om barn och pappan till mitt skulle vara bra.
Nej tanken är att jag är hemma med barnet för jag är sjukskriven iaf OH han jobbar med djur så det är svårt att ta ledigt ifrån.
 
Fast möten och samtal är en jätteliten del av att ha barn, det stora jobbet och ansvaret är att ta hand om barnet. När man är bortom spädbarnsmånaderna handlar det kanske om ett eller två möten om året.
Ja jag menar såna möten som dagis och utvecklings samtal i skolan :)
 
Jag tror att folk säger att det gick så bra så fast de inte ville ha barn först, för att det är normen att man ska tycka barn är det bästa som finns i livet. Det finns många som kommit på först senare att nej, de borde egentligen inte skaffat barn egentligen, men omgivningen pushade klämkäckt på och så gick det av bara farten.

Man måste absolut inte ha barn. Det spelar ingen roll hur bra pappan är, vill du inte genomgå en graviditet och förlossning så ska du inte behöva, speciellt inte om du känner såhär stark ångest över att få barn överhuvudtaget. Vill han så gärna ha barn så kan han väl skaffa dem med någon som är lika entusiastisk då? Det här är något du absolut inte ska göra för att du känner dig tvingad, utan för att du vill mer än något annat. Och tiden är inte ute än, skulle du faktiskt ändra dig om några år så kan du försöka igen, med samme man om ni fortfarande är tillsammans.

Och nu vet jag inte hur mycket det här hör till tråden, men jag har själv valt bort barn pga asperger + diverse komorbida problem. Men kortfattat så kan jag säga att visst skrämmer tanken på graviditet och förlossning mig, men inte så mycket som ansvaret att vara förälder i resten av mitt liv, kanske till ett barn som ärvt min problematik med allt vad det innebär. Det vore inte rättvist mot någon att skaffa barn bara för att, för tänk om jag ångrar mig. Av alla saker jag skulle kunna ångra så ångrar jag hellre att jag inte skaffat barn, än att ångra att jag har. Sen får folk tycka vad de vill om det. Jag är tjurskallig och ändrar mig inte. :devil:

Säger annars som övriga, har du någon samtalskontakt så se till att få tag i hen så snart som möjligt, annars kanske MVC kan ordna någon du kan bolla tankar med?
Ja men mina två kompisar som. Sa så verkar trivas verkligen med sina barn.
Jag tycker dom är gulliga. Men omständligt med barn de ska alltid bestämma allt. Går inte gå fort och motionera när de är ett år då ska de gå själva och om de inte gillar att åka bil så gråter de hela tiden så man ryser i hela kroppen.
Nej jag har ingen kontakt och har svårt att öppna mig för främmande folk men jag måste nog ringa. Eller mejla sjukhuset snart..har skjutit upp det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 818
Senast: fejko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 630
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 132
Senast: Qelina
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 183
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp