Hur ska jag kunna ta hand om barn, gråter varenda dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men mina vänner har sagt att de inte Heller kände sig redo men så fort de träffa barnet kändes det helt naturligt och de älskade det direkt ..
Och så är det för vissa. För andra kommer det inte naturligt alls. Det där är en förenkling som fungerar för människor där det råkat bli rätt.

Jag tycker att du borde gå och prata med någon om det här. Att skaffa barn är ett enormt beslut och ska göras av rätt skäl - dvs för att man vill och känner att man har schyssta förutsättningar att ta hand om barnet.
 
Och så är det för vissa. För andra kommer det inte naturligt alls. Det där är en förenkling som fungerar för människor där det råkat bli rätt.

Jag tycker att du borde gå och prata med någon om det här. Att skaffa barn är ett enormt beslut och ska göras av rätt skäl - dvs för att man vill och känner att man har schyssta förutsättningar att ta hand om barnet.
Precis jag vet inte om jag har så sjyssta förutsättningar. Däremot har min kille det till fem hundra procent.
Men det är jag som ska va gravid och spy varenda dag och bli tjock och föda och amma .
Jag kommer inte fram till om det är värt eller inte.
Åh andra sidan kan man få en riktig få bra vän i barnen när de växer upp och blir äldre och tar hand om sin gamla mamma ..
 
Säger också Mödravården! Beställ tid och förklara hur du känner, så får du prata med någon som kan styra upp dina tankar/känslor!
Tror det sämsta just nu är att försöka ta ett beslut på egen hand, för att sen riskera att ångra det.
 
Det var ungefär det jag tänkte skriva och det som jag upplevde när jag fick barn.
Till skillnad från dej så tyckte jag inte ens om barn innan. Ja jag gör det kanske inte nu heller när det är andras och inte mina.
Ville du egentligen inte Heller ha barn men tyckte om dom när de föddes ?
 
Mm men det kanske är annorlunda för dig, du fungerar ju inte som de gör och har helt andra förutsättningar.

Man måste ju inte ha barn heller och jag tycker inte du ska känna dig pressad att behålla det pga vad andra tycker. Det är din kropp och ditt liv och bara du vet vad du fixar. Eventuellt så tänker jag att du är redo OM pappan är beredd på att ställa upp 110% för barnet. Har ni diskuterat det? Har du berättat hur du känner och om din oro att du inte ska klara av att ta hand om ditt barn?

Tycker även att du kan boka en tid för möjlig abort för då kommer du få samtalsstöd innan det ev utförs och det kan nog hjälpa dig till att fatta ett beslut? Att boka tiden betyder inte att du behöver genomföra en abort om du ändrar dig!
Pappan är jättebra han pressar mig inte men är lugn och trygg i detta och började se fram.emot och tycka om barnet direkt när jag fick reda på att jag blev gravid.
Så han skulle ta mycket väl hand om det och det är även han som kommer gå på alla möten gällande barnet. Så jag slipper det sociala.
Han är social och har jobbat med politik i många år håller tal och sånt. Så han har inga av mina bekymmer.
 
Du kan ju om nåt år eller fler ändra dig och skaffa barn om ni känner att ni VILL ha barn. Så gammal är du inte. Då hinner ni fundera fram och tillbaka och se vad som kommer ut av det.
KAN inte göra det tyvärr. Om jag dödar detta känns det fel att göra ett nytt och ge den chansen. Hjärtat har ju börjat slå denna veckan och om några veckor till ser det ut som en riktig bebis med alla tillbehör på plats. H ångest
 
Men det är jag som ska va gravid och spy varenda dag och bli tjock och föda och amma .
Jag kommer inte fram till om det är värt eller inte.
Åh andra sidan kan man få en riktig få bra vän i barnen när de växer upp och blir äldre och tar hand om sin gamla mamma ..

Ditt barn ska inte vara din kompis, som är till för att ta hand om dig när du är gammal. Och den korta tiden du är gravid och ammar är inte det jobbigaste med att ha barn.
 
Jag tycker du ställer dig själv helt normala frågor. Det är väl inget konstigt att fundera över om man kommer att klara av ett barn, att bli förälder? Jag tycker det låter sunt. Det är en stor förändring i ens liv.

:)
 
Jag tycker du ställer dig själv helt normala frågor. Det är väl inget konstigt att fundera över om man kommer att klara av ett barn, att bli förälder? Jag tycker det låter sunt. Det är en stor förändring i ens liv.

:)
Tack
Är sån tidspress om man ska ha bort det.
 
Så han skulle ta mycket väl hand om det och det är även han som kommer gå på alla möten gällande barnet. Så jag slipper det sociala.
Han är social och har jobbat med politik i många år håller tal och sånt. Så han har inga av mina bekymmer.
Om han kan.... Känns inte som nån bra ide att sätta allt hopp till att pappan ska ta hand om det jobbiga för tänk om han en dag inte kan det längre? Då är det du som måste göra det vare sig du vill eller inte
 
Precis jag vet inte om jag har så sjyssta förutsättningar. Däremot har min kille det till fem hundra procent.
Men det är jag som ska va gravid och spy varenda dag och bli tjock och föda och amma .
Jag kommer inte fram till om det är värt eller inte.
Åh andra sidan kan man få en riktig få bra vän i barnen när de växer upp och blir äldre och tar hand om sin gamla mamma ..

Om han har en gård att sköta, hur mycket är det realistiskt att han hinner vara med och ta hand om barnet? Eller är det du som kommer få ta all föräldraledighet och vara huvudansvarig för barnet?
 
Nej han ska såklart inte göra allt. Jag är bra på att städa och laga god mat är hemmakväll och huslig och skulle ta hand om.barnet om dagarna när han är ute och jobbar. .men han får ta det stora ansvaret med samtal och möten om barnet . Vilket jag vet att han skulle göra
 
Om han har en gård att sköta, hur mycket är det realistiskt att han hinner vara med och ta hand om barnet? Eller är det du som kommer få ta all föräldraledighet och vara huvudansvarig för barnet?
Jag är sjukskriven så att jag skulle ta hand om barnet hemma..då jag trivs att v ar hemma jämt så är det inga bekymmer. Men han skulle få ta ansvar för möten och samtal om barnet
 
Jag är sjukskriven så att jag skulle ta hand om barnet hemma..då jag trivs att v ar hemma jämt så är det inga bekymmer. Men han skulle få ta ansvar för möten och samtal om barnet
Och lära den det sociala . Skaffa kompisar. Jag hade inga kompisar som liten så jag vill att barnet ska vara normal.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 814
Senast: fejko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 630
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 132
Senast: Qelina
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 183
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp