Hur ska jag lära min TRAVARE galoppskänkeln?

Sv: Hur ska jag lära min TRAVARE galoppskänkeln?

Hallå!
Jag har en fd travarnordis 12 år...jag red bara i skritt och trav i ca. 1 år. Tränade mycket stopp & start, halvhalter, tempoväxlingar i skogen och på bana osv. När hon orkade bära upp sig riktigt så kom bjudningen för galopp naturligt. Om det är en häst som har blivit körd och är van vid röstkomandon så använd det tillsammans med hjälperna då går det fort att lära in, så gjorde jag.....Lycka till ;)
 
Sv: Hur ska jag lära min TRAVARE galoppskänkeln?

kolla på Ellen Ofstads video "motivera din häst"
Hon lär en unghäst gallopskänkel där, först från marken sen ryggen.
 
Sv: Hur ska jag lära min TRAVARE galoppskänkeln?

Om trehundra fyrtioåtta personer undrar hur de ska betsla eller lära sin ridtravare att galoppera eller förstå galoppskänkel. Då är det bättre att ALLA trehundra fyrtioåtta personerna skapar varsin tråd, menar du alltså?

Är det inte bättre att ha EN tråd som handlar om att lära en ridtravare galopp, än att ha trehundra fyrtioåtta trådar att bläddra i?

Med vänliga hälsningar

IngelaH
Moderator, som brukar sammanfoga trådar som handlar om samma sak, för att bukefalosanvändare ska slippa anstränga sig och använda sökknappen. Något de sällan orkar. Med tanke på att det redan finns hundratals trådar om hur man lär sin ridtravare att galoppera. :angel:
:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Hur ska jag lära min TRAVARE galoppskänkeln?

Men om min häst tar höger så faller han ofta in i vänster bak eller har korsgalopp redan från början, hur ska man göra då? hälften var ju rätt!! eller??:confused:
 
Sv: Hur ska jag lära min TRAVARE galoppskänkeln?

Nu när denna tråd endå är uppe så tänkte jag hänga på lite.
Jag har en vbl valack på 6 år. När han ska galoppera så sparkar han bakut och bockar. Han har inte ont någon stans då jag hade en vet som kollade rygg och dylikt. Men jag vet inte vad jag ska göra för att få honom att sluta göra så.. Någon som vet och kanske vet vad det är för olat?

Mvh Amanda
 

Liknande trådar

Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 562
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 094
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 786
Senast: Juli0a
·
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 048
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp