Bukefalos 28 år!

Hur spara lösenord??

N

Nellis

Kör med Windows ME på en annan dator, och där får jag skriva in lösenordet vid varje anslutning till internet (fjärranslutningen). Det är nämligen så att rutan "spara lösenord" inte är aktiv och alltså inte går att markera. Hur gör man då??

har provat skapa ny anslutning, har kikat under internet-alternativ men hittar inget som kan aktivera "spara lösenord" !! Hjälp!!
 
Gå till: inställningar/kontrollpanelen/nätverk/
I rutan "primär nätverksinloggning" ser du till att valet "klient för Microsoftnätverk" är valt. Så ser det ut i min burk och jag kör också ME!
Hoppas det funkar nu!
Hälsar Lianda :)
 
Har du ett gammalt windows-lösenord som du ska ange vid uppstart, men instället för att ange något så trycker du "Avbryt"?
 
TYVÄRR......... det fungerar inte ialla fall!!
Rutan "spara lösenord" är inte aktiv, så den går inte att klicka i. Flera tips???
 
Datorn är fristående och inte ansluten till något nätverk. När den startas så behöver man inte ange nåt lösenord för den är inte konfigurerad för flera användare. Men kommer direkt till skrivbordet alltså utan någon tangenttryckning över huvudtaget.

Lösenordet som jag vill men inte kan spara, är det lösenord som man anger när man dubbelklickar på fjärranslutningen till internet. Alltså, det lösenord som jag har fått genom mitt internetabonnemang. Så jag får skriva in lösenordet manuellt varje gång jag ska ut på nätet.

Har du nån ide om hur man fixar detta??
 
Den är faktiskt ansluten till ett nätverk! Internet!

Kolla att primär nätverksinloggning är satt till "Windows-inloggning" genom att ta egenskaper på "Nätverket".
Är det inte det så sätt den till det.
Första gången kommer en ruta upp som uppmanar dig att ange windows-lösenordet, om du inte anger något där (blankt) kommer datorn att starta direkt utan lösenordsruta.

Om det redan står "Windows-inloggning" där, så ta bort alla filer som slutar på .pwl i windowskatalogen (vanligtvis c:\windows) och starta om.

Fungerar det ändå inte gå ut på Windows update och ta hem dom senaste uppdateringarna.

Fungerar det ändå inte, ta port Tcp/ip-protokollet under egenskaper på nätverket och starta om, lägg sedan till tcp/ip igen.
 
Jaha, nu blir jag lite kluven.....

Först får jag svaret av lianda "Gå till: inställningar/kontrollpanelen/nätverk/
I rutan "primär nätverksinloggning" ser du till att valet "klient för Microsoftnätverk" är valt. "

och när jag kollade så stod där "Windows-inloggning" så jag ändrade detta enl. ovan.

Å nu säger du att det ska vara "windows-inloggning".....
vem ska man tro på tro på tro på när, tro på när allt är så här´....

jag provar väl att byta tillbaka då och fortsätter med uppdateringen sen mm....
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 944
Övr. Hund La ut samma inlägg på en annan sida men verkar inte få nå svar så jag lägger ut här också ;D Kanske är det jag som inte har nå tålamod...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 455
Senast: Raderad medlem 120709
·
Hundavel & Ras Hej! Jag är ny här på Bukefalos men har följt sidan i några år och då speciellt Hundar. Jag ska köpa hund om nått år och gillar att...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 740
Senast: Tate
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 689
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp