Bukefalos 28 år!

Hur tog ni er igenom kräk-månaderna?

Sv: Hur tog ni er igenom kräk-månaderna?

Jag tar 2 lergigan per dag :)

Vila och vätska. Är faktiskt konstant törstig, men vågar inte dricka alltför mkt med risk att kräkas.

Bakslag idag, 3 h föreläsning och sen hemfärd på 1 h = fick springa in på toa så fort jag parkerat bilen :crazy: Det verkar som att jag har svårt för att åka bil...


Bellatrix. Var du sängbunden 24/7 :eek: ? Herregud, stackare :( .
Fungerade inga mediciner heller?
 
Sv: Hur tog ni er igenom kräk-månaderna?

Jag kräktes i stort sett hela graviditeten, från en vecka in ungefär och i 8e månaden lugnade det sig. Kräktes flera gånger om dagen och ibland på natten till och med.

Halsbrännan gjorde också att jag kräktes.

Tog tabletter mot både illamåendet och halsbrännan och hade sea-band och ingenting hjälpte.

Studerade också under graviditeten, på distans. Bet ihop. Käkade godis (som jag egentligen inte är så mkt för) bara för att det var minst äckligt att kräkas upp sen.. minns hur vidrigt det smakade/såg ut att kräkas framförallt pizza, pommes och bröd. Godiset fick en helt ok smak och var ju lite roligt färgat också ;) :D
 
Sv: Hur tog ni er igenom kräk-månaderna?

fy faan att behöva kräkas så mycket och så länge! (jag som tycker jag har/haft ett helvete nu :o )

Hur fick du i dig näring?


Jag upptäckte igår att mosbricka är fullständigt vidrigt att kräkas, det ligger numera på top-tio över värsta sakerna man kan göra.
 
Sv: Hur tog ni er igenom kräk-månaderna?

Jaadu, jag käkade järntabletter i massor och hamnade precis på slutet på ett iallafall ok värde, i övrigt verkade jag ändå få i mig det jag behövde. Så fort jag mådde bra åt jag ju nånting för bebisens skull och hann väl kanske få i mig lite innan det skulle upp igen då :) Men hade jag inte haft henne att tänka på hade jag nog hellre struntat i att äta och dricka helt för kul var det då inte.

Åh usch nåt sånt vågade jag mig inte på, kan verkligen tänka mig hur vidrigt det ska vara!

Om man ska hitta nån fördel med det hela så gick det väldigt fort att få tillbaka gamla kroppen, hade samlat på mig vätska som fasen också (gick från skostorlek 37 till 39 trots stödstrumpor och var alldeles svullen i ansikte och om händerna) så det var helt otroligt när man pissade ut allting och insåg att kroppen inte alls gått igenom så mycket förändring ändå. Nog för att jag hellre tagit några extra kilon :angel:
 
Sv: Hur tog ni er igenom kräk-månaderna?

Kan rekommendera vätskeersättning också om man är jättetörstig och slut men mår illa och inte törs klunka i sig vatten!
 
Sv: Hur tog ni er igenom kräk-månaderna?

Ush ja kan vara bilåkningen , jag kunde inte heller köra eller åka bil ( fortfarande jobbigt). Kolla om du kan öka dosen till 4 om dagen,hjälpte mig mycket med iallamåendet, även om man blir tröttare.
Försök vila så mycket du kan när du är hemma också.
Själv verkar jag också fått ett återfall har varit bra i flera veckor nu, men under den här veckan har det smygit igång med iallamåendet igen *suck* bara 6 veckor kvar nu trodde jag skulle slippa detta sista tiden =/
 
Sv: Hur tog ni er igenom kräk-månaderna?

Vi ska ungefär ha barn samtidigt du och jag :)

Jag blev illamående när jag upptäckte att jag var gravid (tydligen kan man bli åksjuk av att flyga fick jag lära mig då). Jag har klarat mig ganska bra ändå tycker jag, en hel del har nog att göra med att jag trodde jag var +2 veckor hela tiden (tex i v. 10 trodde jag att jag var i v.12) vilket gjorde att min hjärna ställde in sig på att det var över vilket gjorde allt bättre (men spydde då en gång på jobbet helt oväntat :p)

Det som har fungerat för mig är knäckebröd, åt sådana med rutor en ruta i taget utan någonting på vilket hjälpte något otroligt. Smör och sådant sket jag i, var knäckebrödet i sig själv som räckte. Behövde springa mycket på toaletten på natten och kunde då ta ett knäckebröd med hunden;)

Sen så går pasta ner lätt med och kommer upp lätt. Ät multivitaminer och järntabletter för barnets skull om du inte kan behålla maten.

Jag känner igen det med sambon. och tröttheten... Var JÄMNT trött innan (och nu) orkade verkligen ingenting mer än att jobba mina timmar. Både hundarna och hästen blev lidande av det och vilket dåligt samvete jag fick av det. Och sambon som är hurrtigpelle i vanliga fall var med trött vid denna tiden men kändes hela tiden som han anklagade mig för att hundarna inte hade varit ute mer osv. men jag orkade verkligen inte mer än det lilla jag gjorde.
Har nu börjat få lite ordning i bombnedslaget jag kallar hus och rider nästan 4 dagar i veckan igen så orken börjar iaf komma tillbaka!
 
Sv: Hur tog ni er igenom kräk-månaderna?

Som rubriken lyder, detta undrar jag också..

Är gravid i vecka 18 (17+4) och jag har spytt varje dag sedan vecka 7...
Jag mår inte illa. Postafen hjälper inte. Andra mediciner är jag inte intresserad av.

Jag småäter lite. Alltså för att hålla mig mage igång.
Jag äter dock väääldigt lite och rör mig mycket mer. Dels för att magen blir mätt på pytteportioner! Och så spyr jag ändå ut allt och det är de värsta som jag vet så jag får lite små panik när ja äter för mycket och vet att " snart kommer allt detta komma upp"...
Jobbar inte lika mycket just nu, får ringa o ta ledigt ofta då mina dagar kan börja med att spy 2-5 ggr innan 07.00..
Sen släpper det helt plötsligt.
Sällan jag inte spyr under en hel dag. Aldrig mer än 20 timmar mellan kräkningarna.

Är som sagt i vecka 18 och jag har gått ner 3,5 kg under min graviditet.

Barnet är för övrigt friskt, hjärtljud är bra och barnet sparkar och har sig i magen nästan varje dag. Senast för 3 timmar sen så jag vet att den lever..


Fått järntabletter som förmodligen stabiliserar upp men vet inte vad jag ska tro..

Hjälp mig , snälla gravida eller föräldrar!:cry:
 
Sv: Hur tog ni er igenom kräk-månaderna?

Prata med din BM om det inte finns någon som har utbildning i akupunktur. Min BM hade precis gått en sådan utbildning när jag väntade min första så jag fick nålar två gånger i veckan och det hjälpte mig otroligt mycket!
 
Sv: Hur tog ni er igenom kräk-månaderna?

Jag blev otroligt hjälpt av B6 tillskott, ska ta 60-80 mg om dagen, glömde det några dagar och OJ vad illa jag mådde igen!
Det tar inte bort det helt men det blir betydligt drägligare iaf!
 
Sv: Hur tog ni er igenom kräk-månaderna?

Det finns dem som inte alls mår illa under graviditeten. . . Jag är inte en av dem.

Ni som mår/mådde riktigt illa i början eller under hela graviditeten. Hur fixade ni det tillsammans med jobb/studier?
Jag var inte heller en av dem.
Förmiddagarna mådde jag relativt bra, men eftermiddagarna var riktigt jäkliga.
Jag hade fördelen att kunna vara deltidssjukskriven från arbetet under den tidsperiod illamåendet höll i sig, kan dock bli knepigt att göra så under pågående studier?

Inga mediciner fungerade, inget hälsokostpreparat fungerade, inte akupunktur heller, för mig. Det handlar om att prova sig fram och hitta något sätt att fungera på.
Hett tips på livlina när inget annat går ner, och stannar nere: Varm nyponsoppa med Vanlijglass :d
 
Sv: Hur tog ni er igenom kräk-månaderna?

Jag kräktes och mådde illa från v7 till v 23, nu är jag i v 27. Var sjukskriven från v 15 till v 25, nu mår jag äntligen bättre.
I mitt fall var det järntabletterna som gjorde att jag mådde så här, i början var det vanligt graviditetsillamående, men jag började med järntabletter vi inskrivningen hos BM v 12 och sedan har det fortsatt.
Är fortfarande extremt åksjuk, men har fått ett liv tillbaka. Innan låg jag bara för det kändes lite bättre då. Nu har jag fått lite problem med foglossning i stället, så det blir inga långpromenader.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 248
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 830
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 329
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag har senaste tiden varit så otroligt illamående hela tiden, jag mår illa nästan hela dagarna men när jag äter är det hemskt. Det...
2
Svar
32
· Visningar
5 306
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp