Hur träffade ni er partner?

SpanskaLoppan

Trådstartare
Jag börjar mot min vilja inse att jag och dejten(tillika ex. sambon)har för olika syn i viktiga frågor för att kunna funka ihop i det långa loppet. Jag kommer alltså bli "riktig" singel snart och även om det inte är det värsta som kan hända och jag ännu är ung så börjar det känns tröstlöst...

Så för att få lite hopp om ett framtida stabilt förhållande undrar jag nu som rubriken lyder, hur träffade ni er partner?
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

På jobbet :) jag var less på karlar efter en massa dumma val från mitt håll (var känd som skitstövelmagneten bland mina vänner) så jag hade stängt av det där.

En totalt otippad norrlänning nästlade sig dock in i mitt hjärta fast jag var nästan den sista att inse det (flera av hans kollegor och min chef hade fattat... är lite trög :p). Vi är ganska olika men när det gäller det viktiga är vi lika. Vi har samma humör också vilket gör att det blir lite dragigt ibland men inget sopas under mattan iaf!

Första april nästa år har vi varit ihop i 4 år och vi är ju särbo men det fungerar bra.
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Träffade honom genom en gemensam vän :). Men vi har bara varit tillsammans nån månad, så än vet man inget ;)
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

På Skansen, närmre bestämt Bollnästorget genom min ex-pojkvän
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

I skogen intill ett flygfält. Jag red förbi och där stod han och var söt och jag bytte en ridlektion mot en flyglektion. 17 år senare och många lektioner senare är han fortfarande min man;)
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Nätdejting. :D
Precis som min bror och hans tjej och min syster och hennes man.
Syrran och hennes man är gifta och fick en bebis i april och brorsan och hans tjej är sambos och har en bebis på väg! :love:

Jag och pojkvännen blir sambos i januari! :D
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

jag träffade min sambo på nätet faktiskt.. vi skulle bara träffas som kompisar då han inte var ute efter ett förhållande.. så jag tänkte.. va fasen:P men de blev att vi träffades en vecka i sträck å sen åkte jag å hälsade på (24mil bort) å de var han som tog steget till ett förhållande då jag visste att han inte ville ha något så gjorde jag inga sådana närmanden.. ¨å på de hållet är de - 4 år sen i mars.. bott ihop i dryga 3 år.förlovade i 2. han flyttade till min stad då han inte längre hade jobb där han bodde så då fick han jobb här direkt så då blev de att jag var hos honom jämt å sen bara flöt de på:P
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

På jobbet :) jag var less på karlar efter en massa dumma val från mitt håll (var känd som skitstövelmagneten bland mina vänner) så jag hade stängt av det där.
QUOTE]

Det är jag också, skitstövelmagnet alltså. Har lyckats samla på mig knarkare, otrogna lögnare, alkolister och sånna som letar efter en slagpåse. Och jag hittade den näst värsta skitstöveln på jobbet och måste nu jobba ihop med äcklet. Så kollegor vågar jag aldrig ge mig på igen:crazy:

Men det sägs att man hittar när man inte letar. Och jag försöker låta bli att göra det, ett förhållande är INTE meningen med livet. Men det är snart 4 år sedan jag hade ett vettigt förhållande och ja... När alla vänner skaffar familj en efter en blir man liksom väldigt ensam kvar...
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Vi hängde på samma internetforum och började snacka där. Det övergick sedan till chattande, jag var väldigt tydlig med att jag inte var intresserad av nåt annat än vänskap. Jag hade en deppig period och han bestämde sig för att muntra upp mig med middag så han kom och hälsade på (vi bodde 10 mil ifrån varann).

Det kan nog kallas för kärlek vid första ögonkast, men jag vägrade erkänna det ett tag. Efter ungefär 2 månader var vi officiellt tillsammans och efter ytterligare 6 månader så flyttade jag till honom. Igår var det tre år sedan vi träffades första gången :)
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

+Sleepan och Eskita

Nätet ÄR kanonbra för att hitta potentiella dejter. Har provat internetdejten och hittar massor av sånna som verkar vettiga. Men jag bor så avsides att jag skulle behöva lägga över 1000 kr+övernattning för att träffa dom och med min historik på män känns det lite dyrt. Fasen att man trots allt trivs så bra här :D
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Nätdejting :) Då bodde vi dessutom 150 mil ifrån varandra, i olika länder. Men sedan snart 2 år är vi sambos :)
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Också nätdejting, men hade gått på samma skola och hade gemensamma bekanta.
Kärlek vid första ögonkastet är bara att bocka i, i mars har vi varit tillsammans i fyra år:love: Och i februari blir vår son två år.
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Första gångerna vi träffades var han hemma i Sverige på semester så då hann vi ses tre hela dagar. Därefter träffades vi ungefär en gång i månaden, han kom hit fredag morgon till tisdag kväll. Efter att vi varit tillsammans i ett år så åkte jag till landet han bodde i och stannade över sommaren. Ett halvår senare flyttade han hem till Sverige och vi flyttade ihop. :) När vi hade långdistans så pratade vi på Skype varje dag.
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Genom att han var en god vän till mitt ex och vi alla tre bodde ihop i samma lägenhet :D.

Vi är fortfarande idag bästa vänner alla tre ska jag väl tillägga, haha.
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

För min del stämde det väl, när man inte söker så finner man.

Jag och min son följde med min mamma och hennes man ut till "öa" då jag hade tänkt plugga matte.
Var less på allt men på vägen upp från färjan så mötte jag en vän och med sig hade han mannen med stort M.

Jag föll direkt, snygg, charmig och skärpt samt inte alls den typen av kille jag sällskapat med tidigare.

Vi har haft det skumpigt med långdistansförhållande etc men nu har vi varit tillsammans i 10 år och har två gemensamma barn, ibland är jag jättetrött på honom och han på mig men vi reder ut det. Som tur är så har vi inte tröttnat samtidigt någon gång;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag undrar varför många vill ha någon att vara ihop med. Vad är det med tvåsamhet som är så eftertraktat? Många har det ju trots allt...
25 26 27
Svar
526
· Visningar
28 678
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 701
Senast: Gunnar
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
961
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp