Hur träffade ni er partner?

Sv: Hur träffade ni er partner?

Hade bestämt mig för att ge upp, skaffade ett eget litet hus på landet, och då åkte han förbi på väg till jobbet... Eller, egentligen träffades vi på våra respektive barns dagis, men det stämmer att han åkte förbi också.
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Via internetdejting. Mycket kommunikation under en månad och kärlek vid första ögonkastet när vi sen träffades. Vi blev sambos på en gång, det är tre år sen nu i december.
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Men det sägs att man hittar när man inte letar.

Så var det här.
Var så jävla less på idiotiska och elaka karlar. Gjorde slut med exet när han dessutom visade sig vara otrogen och sa att nej , ingen mer karl för mig!
Men så råkade en annan nästla sig in i mitt liv, trots att jag bestämt mig att skita i allt vad förhållande heter.

Träffades genom mitt jobb.

Nu har i firat sex år tillsammans . Vi tar en månad i taget och det verkar ju fungera bra :p
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Det är rätt oklart.
Vi gick i paralleklass på gymnasiet och vi umgicks i samma gäng, ett gäng som bestått och som vi fortsatt umgås i lite från olika håll menmycket sällan. Så träffades vi på på Åhlens och vi kände till varann lite för bra för att bara säga hej tll en som man känner igen så vi började prata då visade det sig att vi bodde nära varann och båda var singlar. Så vi kan ju äta middag ihop istället för ensamma? Det var 20 år sen nu.
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Träffade min man när jag var 13 och han 14. Jag sjöng i ett band och han kände en av mina bandkompisar. Enligt mannen har han varit kär i mig sedan dess. Han bedyrade mig sin kärlek när jag var 15 men jag tyckte inte han var cool/snygg/häftig nog som pojkvän då men vi fortsatte vara vänner under alla år och har delat tankar och upplevelser som vänner under våra respektive äktenskap (jag hann med två).

När jag var 33 och han var 34 flyttade han tillbaka, närmre vår hemort, efter flera år norröver och då visade det sig att vi båda behövde någon att prata med eftersom vi bägge hade beslutat oss för att skilja oss från våra respektive.
Vi träffades och pratade, fikade och tränade regelbundet tillsammans under ett antal månader. Det bar sig inte bättre än att vi efter separationer och inlämnade skilsmässopapper flyttade ihop. :D

Vi har nu varit tillsammans 11 år, gifta i 8. Inga gemensamma barn (han har två och jag tre sedan tidigare) men vi skaffade en gård tillsammans som blivit vårt skötebarn och här har vi bott i 9 år nu med alla barnen v.v. eller när de har velat dyka upp. Han är min bäste vän och vi har det fantastiskt! Gräl och tjafs ibland , ja, men kärleken består. Vill aldrig vara utan honom.
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Yes! Jag är bullmamma på hans jobb. När jag ringer brukar de skrika "bullar!!!!" i bakgrunden. Jag ser det som ett tecken på att jag lyckats med mina bakverk ;)
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Kl

Vi träffades via ett nätforum där vårat gemensamma intresse gjorde att vi började skriva lite. Bodde då 63 mil från varandra men vänner i hela landet är väl aldrig fel? ;) jag skulle satsa på min gård och min nyinköpta hundvalp, absolut ingen karl.
Nu har det gått tre år och en månad sedan vår första dejt, sambo blev vi i år och i morgon blir vår son en vecka :love:
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Kl
Jag blev ihopföst på en blind-date av en stallkompis med hennes karls kompis. Det är 7 år sedan nu, gift och har barn och gård.
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Så för att få lite hopp om ett framtida stabilt förhållande undrar jag nu som rubriken lyder, hur träffade ni er partner?

Det är faktiskt Bukes "fel". :)

Jag blev kompis med en Bukefalist efter en Buketräff för en herrans massa år sedan. Jag är nu gift med hennes kusin. :) Så kan det gå.
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Yes! Jag är bullmamma på hans jobb. När jag ringer brukar de skrika "bullar!!!!" i bakgrunden. Jag ser det som ett tecken på att jag lyckats med mina bakverk ;)

Haha, bra jobbat! Jag lyckades iofs med något liknande på min mammas jobb förra året. Jag hade en deal med henne om att laga lunchlådor åt henne i utbyte mot hundvakt, jag blev nästan mytonspunnen tack vare hennes (MINA :p ) spännande matlådor ;) Så då är det väl bara att hitta nån frivillig man och upprepa :D :D Någon frivillig?
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Hon jag är tillsammans med nu träffade jag på en inflyttningsfest hos en gemensam kompis. Sen tog jag mod till mig addade henne på fb och frågade om vi skulle träffas en dag.
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Du kanske borde lägga upp en köpesannons där du söker en snygg och vältränad karl för ett längre samarbete. I betalning erbjudes exotiska lunchlådor och bakverk ;)
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Min sambo raggade på min storasyster på krogen o bjöd på massa deinkar, hon talade om att hon hade sambo (som var där dessutom) men det gick inte direkt in....
När kvällen närmade sitt skör så sa hon "Om jag får ditt nummer, för jag har en lillasyster som är singel! " full som han var så fick hon numret.
Jag fick det någon vecka senare, så en fredag kväll när jag hade tråkigt så smsade jag honom. Jam fattade ingenting, efter ett tag kom han på vem min syster var.

Han skulle på en bygdegård fest på lördagen. Men jag kunde inte åka för jag vågade inte lämna min lillasyster (14 år) själv i min lägenhet då det kom o gick massa vänner till mig hela tiden. Men till slut åkte jag ändå. Han visste inte om det så jag ville spana in honom först.
Nör jag listat ut vem det var (fanns inte så många med långt hår o bockskägg :p) så skickade jag sms om att jag var där.
Vi sov tillsammans hos hans vän.
Helgen därpå lämnade jag min lillasyster själv i lägenheten fre-sön o åkte dit.
Jag skulle dock jobba säsong i Schweiz, åkte dit men åkte hem efter 1 mån o flyttade in hos honom. Vart gravid efter 6 mån tillsammans.
Förlovade oss på 1 års dagen.
Varit tillsammans nu i 5 år, har hus sen 1 år tillsammans. Två underbara barn en son på 4 år i februari o en dotter på 2 mån.

Ska gifta oss någon gång här framöver :)

Får tacka min syster för annars hade vi aldrig träffats, då vi helt rört oss i olika kretsar o en åldersskillnad på 14 år. :)
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

I skogen intill ett flygfält. Jag red förbi och där stod han och var söt och jag bytte en ridlektion mot en flyglektion. 17 år senare och många lektioner senare är han fortfarande min man;)

:love::love::love::love:

kl

Jag var med i en tidningsartikel som han såg - och drog sig till verksamheten artikeln gällde så efter många "om och men" är det vi! :love::love:
Jag borde kanske skicka tackmail till politiker och journalisten? (utan idiotpolitiker hade aldrig artikeln blivit till...och...ja, ungefär så! :D )
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Hi hi, jag hittade också min man på Lunarstorm för 10 år sedan. Vi var väl både i det övre ålderspannet där.
Efter 4 månader så flyttade vi ihop. 4 år senare friade jag och nu har vi varit gifta i 5 år.
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Jag köpte hösilage av honom. Efter ett tag verkade det enklare att ta hästarna till maten än tvärtom. :D
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Men det sägs att man hittar när man inte letar. Och jag försöker låta bli att göra det, ett förhållande är INTE meningen med livet. Men det är snart 4 år sedan jag hade ett vettigt förhållande och ja... När alla vänner skaffar familj en efter en blir man liksom väldigt ensam kvar...

Man kan leta aktivt också, men man måste leta rätt. :D

Jag var singel från tonåren tills jag var 27 år då jag träffade min sambo, så du med dina fyra år ligger i lä. ;)

Man kan säga att jag letade ganska aktivt, ville kolla av utbudet i staden jag skulle flytta till och sambon letade rätt så aktivt även han. Vi hade båda väldigt klart för oss vad vi var ute efter och han var den som tog kontakt med mig för han visste minsann bara utifrån min profil att jag var så himla bra. :p

Efter en sisådär hundra mail (ingen överdrift) och tio dagar kom han upp till mig i Umeå och sen var det liksom klart. Jag var i rätt kraftig chock första månaderna vi var tillsammans, fattade liksom inte vad som hade hänt. O_o Jag flyttade ner till Örebro när vi hade varit tillsammans lite drygt ett år och för snart ett år sedan blev vi sambos. :)
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Jag träffade min pojkvän när han var här i stan på semester. Han hade lagt en request via Couchsurfing för folk att hänga med och jag hade tid över och tyckte att han såg söt ut :D Vi möttes upp, tillbringade i princip hela helgen tillsammans, och efter det började vi långdistansdejta i lite olika städer i Europa. I början var det lite stapplande sådär men vi hade otroligt roligt tillsammans och allt kändes så himla fint så det fick rulla på. Vi träffades ungefär var tredje vecka när vi dejtade, och turades om att flyga.

I dag är vi sambos och om ett par månader flyttar vi till hans hemstad :) Jag var inte alls ute efter någon relation när vi stötte ihop, trodde mest att det skulle vara några roliga helger ihop. Men jag är glad att jag träffat honom, han är så olik alla andra jag dejtat och han är verkligen en genomfin människa. Vi skrattar så mycket ihop och kan diskutera i timmar :love:
 

Liknande trådar

Relationer Jag undrar varför många vill ha någon att vara ihop med. Vad är det med tvåsamhet som är så eftertraktat? Många har det ju trots allt...
25 26 27
Svar
526
· Visningar
28 678
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 701
Senast: Gunnar
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
961
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp