Hur träffade ni er partner?

Sv: Hur träffade ni er partner?

*kl*

Hans hund var skadad och han fick inte tag på uppfödaren, kom på att en gammal klasskompis bor granne med honon och kontaktade henne, min bästa kompis.

Jag, som inte är så blyg, sa åt honom: Söt hund, får man k..... Husse?
Han var ju singel han oxå så varför inte? Kom hem till mej som ett ons men de klickade direkt när vi satt oss ner å snackade. Tog väl nån dag så va han hem till mej igen, å så någon vända till. Veckan efter var mina barn hos sin pappa så då åkte jag hem till honom och sen åkte jag inte hem igen!
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Jag träffade min pojkvän på bussen mellan Göteborg och Malmö, vi började prata och på den vägen är det :)
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Träffade min sambo på en fest en fredagkväll (jag hade spanat in honom på facebook innan dock), följde med honom hem och sen gick jag inte hem igen. Ett halvår senare köpte vi ett hus, där bor vi nu med vår ettåriga dotter.:love::love:
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Träffade min via en kompis som bjöd in mig till en förfest hos en av hennes kompisar. Under själva förfesten lade jag inte märkte till honom, men sen när vi åkte till Sigges Loge och jag behövde gå på toan, steg det fram en snygg kille som visa mig vägen. Sen gick hela kvällen på utestället ut på att ta reda på om den här killen va singel och på något höger vänster så hamna jag i hans knä och där blev jag sittandes hela kvällen.

Efter det rullade det bara på.
Vi är tyvärr inne i en period där vi har delade meningar men vi försöker hitta lösningar och vi har varit ihop i 7 år nu och bott ihop i 6år. :)
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

*kl*

Jag har väl mer eller mindre precis accepterat att jag är i ett förhållande. :p
Träffade honom första gången för 9 månader sedan då han började på mitt jobb. Just då lade jag märket till att jag tyckte att han var väldigt attraktiv, men jag var då på g med en annan.
Den andre var kortvarig och då han försvann för ett halvår sedan fick jag upp ögonen för "min" på riktigt. Han slutade dock på jobbet i samma veva och jag tänkte att "det var lika bra" eftersom jag var rädd för att få känslor för någon. Men några veckor senare hörde han av sig och vi började ses.
Jag har också bara träffat riktiga douchebags tidigare. Detta resulterade att vårat förhållande på många sätt har påmint om filmen "No strings attached". Det har mer eller mindre gått ut på att jag byggt murar som han ständigt raserat. Tills han för ca en månad sedan raserade den sista och jag kom på att jag inte vill leva utan honom.:p
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Vilken mysig tråd! :)

Jag och min man träffades genom en gemensam vän, det var absolut INTE kärlek vid första ögonkastet, haha, han tjatade med mig hem efter en utekväll, och jag tyckte han var en riktig fjant :D
Han fortsatte höra av sig lite efter det, men nja..

En dryg månad efter det träffades vi i Thailand igen, jag var där med mina vänner (varav den ena är hans barndomskompis), och han med sina, vi sammanstrålade och "helt plötsligt" fick jag upp ögonen för honom :love:

Det var snart fyra år sen, och vi gifte oss i somras :)
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Vilken mysig tråd! :)

Ja visst blev den :) Behövde lite pepp för att våga tro på kärleken igen. Det gör gott att läsa att folk träffas och blir kära på alla möjliga sätt!
Så när jag tagit mig i kragen och avslutat med "Dejten" så finns det kanske hopp om lite kärlek i livet senare, trots allt.
Det verkar ju inte helt ovanligt att man träffar någon speciell just när man gett upp. Så då borde det vara dags nu då för jag lägger snart det där med kärlek på hyllan helt och hållet...
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Va roligt att läsa om hur alla träffat sina kärlekar!

Jag och min numera sambo bodde grannar. Han bodde tillfälligt i lägenheten under mig och vi hejade på varandra på parkeringen på mornarna. Detta var hösten 2011 och vid jul var jag less och tyckte livet var allmänt skit. Anförtrodde mig till en kompis som hade lösningen, jag behövde en karl! Och hon hade dessutom ett förslag på vilken karl. Hennes sambo hade en vän som skulle passa mig perfekt och vilket sammanträffande att han hade samma namn som min granne.

Min väns sambo nämnde för den här karln att han hade den perfekta tjejen åt honom, jag!, och de kom fram till att det ju var vi som bodde grannar! Jag tyckte detta var lite pinsamt så jag vågade inte prata med honom mer än hej:et på mornarna, och inte han heller. I januari köpte han en lägenhet i grannhuset och flyttade dit, så nu kunde vi inte heja på varann på parkeringen heller. Skit också.

Väntade och väntade, inget hände. Men så plötsligt en dag, närmare bestämt 31 mars 2012, fick jag ett meddelande på facebook: "Vill du komma över på en pilsner?"

Ja, 1 nov 2012 köpte vi vårt hus som vi håller på att renovera och planerar att leva lyckliga i alla våra dar :D
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Träffade min sambo på nätet.
Idag har vi varit tsm i 2,5 år,snart bott tsm i 2 år & 1april är det 1 år sedan vi förlovade oss.
Så nätdejting borde man testa på om man inte redan har gjort det :).
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Jag träffade min sambo på en fest hemma hos honom. Han är barndomsvän med min väns fästman, så min vän drog ut mig på festen med en liten baktanke... Jag hade dock fått se bild på honom innan och tyckte att han inte var något för mig. När jag såg honom på riktigt var jag fast.
Jag spanade in honom större delen av kvällen och när jag och kompisen tog ett bad och jag "kom på" honom med att kolla in mig sa jag till min kompis att något intresse finns det nog i alla fall.

När festen började ta slut insåg jag att om jag skulle åka hem skulle vi troligen inte träffas igen och det ville jag absolut göra, så jag stannade. Vi satte oss på en klippa utanför bastun där vi var och kollade på solnedgången, drack vin och pratade, en helt magisk sommarkväll!

622577_337932002954018_395241550_o.jpg

Bilden är från precis samma ställe, lite senare den sommaren.
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Jag såg ett band på en klubb, och gick på dejt med sångaren. Min bror blev irriterad och undrade varför jag tog den fule i bandet och inte den snygge basisten. Och eftersom min bror, irriterande nog, ofta (alltid) har rätt, addade jag basisten på facebook.
Han bjöd in mig till att spela in en skiva med honom och hans kompisar; väl på inspelningen bråkade vi om blockflöjts-stämmor, han spelade in en låt som hette "More than a handful's a waste", och sedan, när vi pratade om vem vi skulle vara i Friends, sa han att han skulle vara Monica. Eftersom jag alltid har varit Chandler, så det var väl meant to be :D

Min sambo och min bror mobbar alltid mig för att jag gick ut med sångaren först... Det här var 2,5 år sedan, men jag får fan höra det hela tiden. :p Vi är bra vänner allihopa btw.
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

På hatt- och mustaschfest hos en kompis. Jag var nykter den kvällen, inte han. Några dagar senare träffade jag honom på krogen igen, jag var även då nykter, men slutade på efterfest med gänget och vinglade hem vid halv sju på morgonen. Efter det mässade vi och någon dag senare = snö = leka med bil! På vår första riktiga dejt var vi ute och lekte med hans bil i snön.. Här har vi träffats tre gånger men det har fortfarande inte hänt något mellan oss, inte mer än en kram.. Inte fören jag blev hembjuden till honom på film som lite hångel och ligga kom in i bilden :p
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Vi är ganska olika men när det gäller det viktiga är vi lika. Vi har samma humör också vilket gör att det blir lite dragigt ibland men inget sopas under mattan iaf!

Samma här :D

Träffades pga en gemensam kompis.

Ett kort tag i början hade vi diskussioner så jag gick igång och blev förbannad och jag är inte den som går igång hur som helst :) Men vi har lärt oss hur den andre funkar och efter det har allt bara varit frid och fröjd och alldeles, alldeles underbart :love:
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

På annons, hon annonserade efter en häst. Köpte min och fick mig på köpet. Det funkar trots att hon har sålt hästen sedan flera år.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur träffade ni er partner?

Träffade nuvarande på en fest hemma hos honom. Var där med en av hans bättre polare som jag dejtade vid det tillfället. Vi snackade lite o la till varann på fb lite vänskapligt men inte mer än så lixom. Runt 3 år senare tog vi kontakt igen av en slump och har träffats sen dess! Jag har ingen kontakt med killen som "förde oss samman", men han har.
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

KL

Träffade min sambo i en byggbod på en byggarbetsplats. (Vi var där i skift för att se så att grundvattenpumparna inte stannade.) Det tog ungefär ett halvår från det att vi träffades till att jag insåg att det jag kände för honom inte skulle gå över. Ytterligare ett halvår senare (efter ett väldigt jobbigt uppbrott från exet) blev det äntligen vi :love:
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

Jag jobbade som städerska på ett företag där det i verkstan jobbade en kille som var det snyggaste jag sett :love:

Jag vågade aldrig pipa fram mer än ett hej.
Han slutade efter ett tag, så jag sökte upp honom på Facebook, skickade puffar (han fattade inte alls vem det var som puffade honom har han sagt såhär i efterhand) sen skrev jag ett meddelande, som blev flera.

Sen en lördagskväll så stötte vi på varandra på krogen och snart har vi träffats ett år :love: (han är fortfarande det snyggaste jag sett och kan inte fatta att han är MIN :D )
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

KL

Jag träffade min på en fbsida på facebook för juggar. Jag hade en diskusion angående balkankrigen och hotades att våldtas. Han lade till mig och jag gick ur gruppen, av ren nyfikenhet frågade jag honom efter att jag gått ur ifall dem fortfarande tjafsade :p

Vi pratade i lite mer än en månad och sedan tog han tåget ner till mig från Umeå. Haha glömmer aldrig den dagen, han missade en buss och två tåg :p

Skuggan_
 
Sv: Hur träffade ni er partner?

På Passagens ena chatt fann jag min karl. Träffades live på ett av uteställena jag alltid hängde på så det var ju inte så svårt för honom att hitta mig. Sen kom han och hans ena polare hem till mig och hälsade på. Tog ett tag innan vi blev officiellt tillsammans.
 

Liknande trådar

Relationer Jag undrar varför många vill ha någon att vara ihop med. Vad är det med tvåsamhet som är så eftertraktat? Många har det ju trots allt...
25 26 27
Svar
526
· Visningar
28 679
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 014
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 722
Senast: Gunnar
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
961
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp