Hur uttalar ni ordet midsommar?

Hur uttalar du ordet midsommar?

  • Miidsommar

    Röster: 45 19,8%
  • Middsommar

    Röster: 7 3,1%
  • Missommar

    Röster: 169 74,4%
  • Missómmar

    Röster: 1 0,4%
  • Annat alternativ, skriv i tråden

    Röster: 5 2,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    227
  • Omröstning stängd .
Nu är det ju bra att det blev en diskussion/dissektion av det första ordet vilket jag i och för sig också räknade med.
Trodde dock att någon kanske skulle ha någon synpunkt på det sista ordet i mitt inlägg, men alla kanske bara tyckte det var rätt gammalt, trist och inte så aptitligt?
När jag gick gymnasiet använde vi inte plåttermosar, men mattermosar, det var intressant det också.
 
Nu är det ju bra att det blev en diskussion/dissektion av det första ordet vilket jag i och för sig också räknade med.
Trodde dock att någon kanske skulle ha någon synpunkt på det sista ordet i mitt inlägg, men alla kanske bara tyckte det var rätt gammalt, trist och inte så aptitligt?

Jag tror plåt-termosen inte är aptitlig oavsett ålder på den ;) :D
 
Jag kan inte säga r.
Det enda av tre syskon som inte kan säga r, det enda av tre syskon med r i namnet.
Det är elakt.

Fast till mina föräldrars försvar, som spädbarn sa jag inte mycket alls så det var svårt att veta att mina r är underutvecklade
Det kanske var därför han var den enda som inte kunde säga r. Man ropar ju sällan på sig själv :idea:
 
På tal om att stava fel

När de gjorde en ny rondell här för typ tjugo år sen satte de upp en skylt som visade vägen till Karlskorna.

Kan tyckas att någon någonstans i processen borde se felet innan skylten sattes upp.
Ja precis, eller som den som hyfsat nyligen satte upp skylten till en gymnasieskola i Lund där det var felstavat/avstavat fel, men skylten sattes upp ändå... det fick förstås rättas till, men det måste ändå vara hyfsat pinsamt tänker jag. Minns nu inte exakt vad som var fel dock, men lite kul var det allt att sådana fel ens slinker igenom.

Mitt ena efternamn ska stavas med C sedan urminnes tider, men när en präst skrev in det i kyrkoboken eller hur det nu var så skrev han med k, så halva släkten heter med C och halva med K. Nu har jag dock ändrat mitt hos skatteverket så jag har C som man ska ha :) Men lite komiskt, en person gör fel och det har påverkat halva släkten liksom :D
 
På tal om att stava fel

När de gjorde en ny rondell här för typ tjugo år sen satte de upp en skylt som visade vägen till Karlskorna.

Kan tyckas att någon någonstans i processen borde se felet innan skylten sattes upp.
Det kanske äntligen var någon som stavade orten rätt, med tanke på föregående inlägg.

Sedan blir jag lite fundersam om det hänvisar Kalles kossor eller möjligen till hans skor.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 214
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp