Husköpstråden del 3

Jaha, huset igår med lukten då?
Någon lukt kände vi inte, men nog fanns det att göra... Ingen hade gett det kärlek. "Stoppningen" kikade ut under fasaden och fönstren var rätt bedrövliga... fuskrenoverat inne till tusen, men det betyder mindre, lätt fixat...
På ett sätt gillade jag det, men tror inte pv kommer göra det... men visst, får vi det billigt så kanske...

Oj! Pv gillade faktiskt detta huset, det trodde jag faktiskt inte.
Fast, som sagt en del att göra.
Vi pratade med besiktningsmannen som sa att det är väl mera det att de uppreglade väggarna är problemet, det är trä i dem som behöver tas bort och sen bygger man upp väggarna igen med annat material. Någon som har erfarenhet av detta? Vi ska se ifall vi kan få till en genomgång på plats med besiktningsman. Ingen budgivning har startat än iaf, peppar peppar.
 
Nej, vi bestämde oss högst troligen för att skippa huset med fukten. Det hade ändå slutat på samma pris som ett hus utan de problemen efter renovering sen så.

Idag visning på ett annat!

Och igår var vi och tittade på ett coolt hus, det var verkligen eget. Kändes för stort för oss dock, man hade kunnat tappa bort varann därinne 😄.
 
Försökt söka, men det finns ingen tråd för oss som ska köpa lägenhet? Jag är så uttråkad nu när det är sommarstiltje och man vanligtvis är van med att det kommer ut en hel del varje vecka (bor i Stockholm). :angel:
 
Försökt söka, men det finns ingen tråd för oss som ska köpa lägenhet? Jag är så uttråkad nu när det är sommarstiltje och man vanligtvis är van med att det kommer ut en hel del varje vecka (bor i Stockholm). :angel:
Kan vi inte tänka Hus=boende?


För övrigt får jag nyckeln på tisdag och är mitt I packningskaoset. Jag kom att tänka på en tråd där @Voeux (tror jag att det var) skrev om att behöva ge upp sin dröm om hus, att vår föräldrageneration hade helt andra förutsättningar. Jag grät i den tråden, jag skrev också om att jag var på kanten till att ge upp. Att erkänna för mig själv att ett hus var en omöjlighet för mig som lever ensam. Eller kanske postade jag aldrig inlägget, jag vet knappt, men jag vet att jag hade svårt att se bokstäverna när jag skrev det för att tårarna strömmade.

Men nu är det bara dagar kvar tills vi flyttar in.
 
Kan vi inte tänka Hus=boende?


För övrigt får jag nyckeln på tisdag och är mitt I packningskaoset. Jag kom att tänka på en tråd där @Voeux (tror jag att det var) skrev om att behöva ge upp sin dröm om hus, att vår föräldrageneration hade helt andra förutsättningar. Jag grät i den tråden, jag skrev också om att jag var på kanten till att ge upp. Att erkänna för mig själv att ett hus var en omöjlighet för mig som lever ensam. Eller kanske postade jag aldrig inlägget, jag vet knappt, men jag vet att jag hade svårt att se bokstäverna när jag skrev det för att tårarna strömmade.

Men nu är det bara dagar kvar tills vi flyttar in.
Vi är mitt i uppackningskaoset (att källarrum, förråd och en massa annat inte är klart i gamla lägenheten ännu kan vi väl ignorera för en stund 🤫) 😅.

Jag har också kämpat med känslorna omkring hur förbannat svårt det har varit att komma in på bostadsmarknaden och det känns helt overkligt att äntligen ha hittat ett hus som vi både kommer trivas i och som vi hade råd att köpa 🥰.

Med tanke på vilket helvete det är att flytta så räknar jag starkt med att vi kommer bo här i minst 10 år nu 😂. Jag har inte haft semester, jag har varit på arbetsläger.
 

Bifogade filer

  • IMG_4863.jpeg
    IMG_4863.jpeg
    263,1 KB · Visningar: 301
Vi är mitt i uppackningskaoset (att källarrum, förråd och en massa annat inte är klart i gamla lägenheten ännu kan vi väl ignorera för en stund 🤫) 😅.

Jag har också kämpat med känslorna omkring hur förbannat svårt det har varit att komma in på bostadsmarknaden och det känns helt overkligt att äntligen ha hittat ett hus som vi både kommer trivas i och som vi hade råd att köpa 🥰.

Med tanke på vilket helvete det är att flytta så räknar jag starkt med att vi kommer bo här i minst 10 år nu 😂. Jag har inte haft semester, jag har varit på arbetsläger.
Jag sitter och beundrar (?) travarna med kartonger och ska väl fortsätta med uppackningen, men det får ta lite tid. Vi är här, alla våra grejer är här. Även om vi redan vet att vi inte ska bo här för evigt (mindre lägenhet) så behöver vi inte vara klara på en vecka eller två... - det var tre veckor sen vi flyttade in. Mitt i kaoset muttrade jag dock att jag aldrig mer vill flytta. :D
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
13 14 15
Svar
294
· Visningar
18 943
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
82 83 84
Svar
1 665
· Visningar
86 393
Senast: Bexzor
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 251
Senast: Gabby_Ossi
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 137
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp