hyra för hyresrätt-

Eve

Trådstartare
vad betalar ni per månad?!
och var bor ni?


jag betalar 6130 kronor kallhyra för en 3a på 78 kvadrat, har insett att det är rätt dyrt va?

ligger mitt i centrum i Falkenberg = småstad, (med ganska mycket bostadsbrist dock)
 
Sv: hyra för hyresrätt-

Jag bor mitt i centrala Karlskoga och betalar 5990 för en fyra på 104 kvm. Den är i renoveringsbehov.
 
Sv: hyra för hyresrätt-

Nu bor jag i en etta på 36 m2 utan egen toa- dusch (använder en som tillhör omklädningsrum i verksamhet). Lägenheten ligger i källarnivå, så jag har inga fönster att tala om. Litet förråd på 2 m2. Betalar 2000 kr i månaden inkl el och sopor. Ligger 2 mil utanför Örebro, nära till buss.

Ska flytta om 2 veckor dock, till ena halvan av ett tvåfamiljshus (jag har hela övervåningen). 2 rok samt stor hall, tot 67 m2. Helt nyrenoverat badrum, resten kommer jag själv att renovera under tiden jag bor där(inte gjorts vid sen 50-talet). Tillgång till uthus, kallkällare, vind samt egen trädgård med fruktträd, odlingsmöjligheter, uteplats och egen parkering.
3500 kr/mån inkl el och sopor.
Ligger bara ett par km från nuvarande lyan, men längre till buss.
 
Sv: hyra för hyresrätt-

Bor just nu i en etta på 40 kvm, hyfsat nybyggt men drygt 4 km från centrum (lite ute på landet). betalar 2980 kr i hyra.

Ska flytta 1 juni, också det en etta men på 42 kvadrat och med balkong. Lägenheten ligger 10 minuters promenad från centrum och nära till mycket annat. Där ligger hyran på 3660 kr.

Jag bor i Umeå.
 
Sv: hyra för hyresrätt-

3986 kr/mån för en etta på 43 kvm strax utanför Göteborg. Sjätte våningen med balkong, stambytt och nyrenoverad. Fem minuters gångväg till ett stort köpcentrum med busstation, tio minuter till pendeltågen. Om jag går tio minuter åt andra hållet kommer jag till ett gigantiskt friluftsområde med miltals av härliga skogsstigar.
 
Sv: hyra för hyresrätt-

5179 kr för 85 kvm (trea) ca 4 km från Umeå Centrum (dock åt andra hållet mot för Kivina). I hyran ingår värme, vatten och kabel-tv. Lugnt område med suveräna kommunikationer in till stan.
 
Sv: hyra för hyresrätt-

Betalar 4474kr för en 2a på 67kvm. Vi bor ett par mil utanför Gävle! El ingår i hyran. Dyrt för att vara ett litet samhälle!
 
Sv: hyra för hyresrätt-

Hyr en villa på 6 rok ~180 kvm med liten tomt och uthus.
Tar ca 15 minuter med bil till Uppsala.
Har precis fått hyreshöjning till 3800:- i månaden, är kallhyra. Har egen brunn och slamtöming och sotning ingår i hyran.
 
Sv: hyra för hyresrätt-

Bor i västra utkanten av Lund, men ändå med närhet till centrum. Tvårummare på bottenplan, 26,2 kvadrat i relativt nybyggd (-00) fastighet. Betalar 3544 kr. i månaden ink. el, vatten, värme, kabel-TV och parkeringsplats.
 
Sv: hyra för hyresrätt-

tack för svar allihop,. de flesta bor ju tydligen i tvåor och därför kan jag inte jämnföra om min är dyr. men de känns nästan lite som det =(

jaja de får bli hus om nått år eller så =)
 
Sv: hyra för hyresrätt-

Bor i en 4a på 90kvm, i ett litet samhälle på landet,ca 1 mil från stan,4-fam-hus med trädgård,tvättsuga och elparkeringplats!

Betalar 4300kr/mån varmhyra
 
Sv: hyra för hyresrätt-

Nu: Lgh på ca 45kvm, 3180kr inkl. vatten och värme. I "stan".
Sen: Lgh på ca 90kvm, 4000 inkl, vatten, värme, el. På landet.
 
Sv: hyra för hyresrätt-

Jag bor knappt två mil utanför Växjö (jag tror du känner till hålan ;)) i en etta på 47 kvm. Värme, vatten, och kabel-TV ingår i hyran och jag betalar 2611 kr (inkl. 500 kr ungdomsrabatt) i månaden.
 
Sv: hyra för hyresrätt-

Herregud vilka hutlösa hyror:crazy:

När jag hyrde sist, för tre år sedan så betalade jag 4000 kr i kallhyra för ett hus på 180 kvm med uthus, garage och trädgård.

Huset låg ca 3 km utanför mindre stad.

Man blir ju mörkrädd att hyrorna är så höga:crazy:

Nu betalar vi 3000 kr för vårt hus i månaden med ränta och amortering.

Huset är på 167 kvm eget stall och trädgård, stort garage med plats för 3 bilar.

Ligger 8 km utanför ovan nämda stad.

Hur har ni råd?
 
Sv: hyra för hyresrätt-

Råd har man ju, men jag skulle mycket hellre vilja ha det som du. Ett hyfsat billigt stort, fristående hus med shysst tomt och garage. Mitt problem är att jag bor i Sthlm, och inte vill flytta för långt härifrån.
 
Sv: hyra för hyresrätt-

4 km från Örnsköldsviks centrum. Har en 2:a på 57 kvm och betalar 4085 kr/månaden. Då ingår allt utom hushållselen som ligger på ca 170 kr/månad.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 234
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
Hemmet Hej har tittat på ett jättefint hus i Skåne med ett litet stall för 3 hästar och hagar. Kallhyran ligger på 8500 kr + jag får stå för...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 215
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Tänk dig att du får en radikalt ändrad livssituation av vilket slag som helst där du behöver hitta en ny permanent bostad helst igår...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 102
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp