hyra för hyresrätt-

Sv: hyra för hyresrätt-

Råd har man ju, men jag skulle mycket hellre vilja ha det som du. Ett hyfsat billigt stort, fristående hus med shysst tomt och garage. Mitt problem är att jag bor i Sthlm, och inte vill flytta för långt härifrån.

Nej jag skulle inte tro att man får en etta, alltså insatsen för samma summa som vi köpte vårt hus för, det är märkligt att hyrorna kan vara så höga, jag med min prioritering hade fått bo i husvagn själv så att hästarna fick ett fint stall om jag skule vara tvungen att bo annorlunda än jag gör nu.
 
Sv: hyra för hyresrätt-

3rok, 75 m2, 5 min promenad till fjärrtåg och pendeltåg och bussar, 15 min till stort sjukhus, förort i Stockholm, 3 våningen (högst upp) i hörnet (en granne bredvid, en under), loftgångar (inga trappljud och tack vare hörnlägenhet inga snokande grannar), nära till stor modern tvättstuga, källarförråd, tillgång cykelförråd, tapetseringsbehov i två rum, 4 800kr/månad.
Sophämtning och värme ingår.

2rok, 65 m2, Örebro, två-vånings-radhus-länga; lägenhet på övervåning med STOR balkong, nytt kök, nästan nytt badrum, mkt förvaringsmöjligheter, 2 min till närmaste matbutik och busshållplats, söder om stadskärnan men fortfarande nära både till Universitetet + IKEA + centrala Örebro, ca 3 500kr/månad. (minns inte exakt)
Sophämtning (med bra sorteringssystem) och värme ingår. Tillgång till underbart stadsnät > billigare och bättre bredband.

3 rok, ca 70 m2, Mariestad (nästan centralt, max 10 min promenad in till centrum), lägenhet i villa; övervåning med egen ingång över ett företag > inga grannar i huset, renoveringsbehov i kök + badrum, tapetseringsbehov i 2 rum + hall, nyrenoverat i sovrummet, ny tvättmaskin, ny spis och fläkt, hyffsat ny kyl+frys, tillgång till garage (och källare vid behov), ingen trädgård, ingen balkong, finns uteplats som delas med företaget under, ny golvklimatanläggning då det blir VARMT på sommaren, droppande kran i badrummet (som är minimalt), sophämtning + tidningshämtning ingår liksom värme och el och garage, 3 000kr/månad.
(Vi ska flytta och efter det kommer allt att renoveras och göras om.)
 
Sv: hyra för hyresrätt-

*kl*

Vår lägenhet, en 2:a på 52 kvm, kostar 4130 kr/månad. Då ingår allt (el, värme, vatten, internetanslutning, kabel-tv inkl. digitalbox). Sen hyr vi en parkeringsruta alldeles utanför för 50 kr/månad. Lägenheten ligger i Uppsala, ca 15 min promenad till absoluta centrum och hyfsat nära till det mesta. Enligt min erfarenhet är hyran mkt bra för att vara i Uppsala.
 
Sv: hyra för hyresrätt-

Det är å andra sidan sant, men en fingervisning borde man väl iaf. kunna få?
 
Sv: hyra för hyresrätt-

jag leder alltså fortfarande topp ligan för att betala mest för min hyresrätt!

nånting säger mig att jag kanske borde se mig om efter ett annat boende.

men detär nästan bara jag som bor i en 3;a?
 
Sv: hyra för hyresrätt-

Där jag bodde förut betalade jag 5150 för en 3:a på 82 kvm inkl värme och garage.
 
Sv: hyra för hyresrätt-

Herregud vilka hutlösa hyror:crazy:

Hur har ni råd?

Jag tycker ändå att jag har en "billig" hyra och jag betalar ungefär 1/5 del av min inkomst i boendekostnader och det är mer än vad banken räknar på att man ska ha kvar när man ska ta lån för att köpa sitt boende.

Jag letade egentligen efter ett större boende(=dyrare), men när den här lägenheten dök upp framför nästan kunde jag inte tacka nej.

Umeå är en studentstad med en tuff bostadsmarknad (iallafall för de mer populära områdena) och då blir hyrorna därefter.

Jag har bott centralt i ett litet samhälle i en etta på 30 kvm med en boendekostnad på 1200:-/mån.
 
Sv: hyra för hyresrätt-

2:a
66 kvm
Bromma
Mycket bra skick på lägenheten, huset, tvättstugan och allt sånt
Väluppvärmd (kan få 23 grader om man vill utan att ha värme på max)
El och parkering ingår ej

Hyra ca 5700

Har även bott sunkigt i en tvåa på 57 kvm Hässelby för 3500 per månad. Och i en ok tvåa i Hjulsta på ca 60 kvm för 4500. Samt i en etta i Sumpan för 5500.
 
Sv: hyra för hyresrätt-

din kompis leder numera ligan för att betala mest för sin lägenhet! =)

(fasst iofs, södermalm = dyrt antar jag )
 
Sv: hyra för hyresrätt-

Jag har en 3:a på gång i Sundsvall på 75 kvm. 4990 kr/månaden exlu. el. Ca 4 km från centrum.
 
Sv: hyra för hyresrätt-

idag hade tydligen el räkningen för tre månader kommit också. 6559 riksdaler. UNDERBART.

Vad har ni för elräkningar?

(har beställt nu så att jag får räkning varje månad istället )
 
Sv: hyra för hyresrätt-

6559 kronor!! :eek:Jag har nog aldrig varit med om att få så höga elräkningar :crazy:

Har du kallhyra?

Jag bor iofs inte lika stort som du, men jag betalar drygt 6-700/kvartal.
 
Senast ändrad:
Sv: hyra för hyresrätt-

Enda gången jag (hittills) betalt för el är i Örebro och då fick jag en räkning på totalt 300-400 per kvartal...
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 234
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
Hemmet Hej har tittat på ett jättefint hus i Skåne med ett litet stall för 3 hästar och hagar. Kallhyran ligger på 8500 kr + jag får stå för...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 215
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Tänk dig att du får en radikalt ändrad livssituation av vilket slag som helst där du behöver hitta en ny permanent bostad helst igår...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 102
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp