Hyra ut bostadsrätt

niardasp

Trådstartare
Jag kommer eventuellt flytta utomlands i april-maj om allt går som det ska. Jag har en bostadsrätt som jag då tänkte hyra ut. Att man ska ha godkänt från föreningen har jag koll på och det bör inte vara några problem tycker jag men funderar på lite andra saker som jag tänkte ni kanske har bättre koll på :)

- bredband och el, hur gör man med det? Det ingår inte i avgiften till föreningen utan jag har egna avtal, avsäger jag mig dessa och låter hyresgästen skaffa egna eller ska jag behålla dom och istället lägga på en summa på hyran?
- möbler, hur mycket får man lägga på extra för slitage? Jag vill hyra ut delvis möblerat, har tex inte möjlighet att förvara soffa och säng någon annanstans än i lägenheten så dom vill jag ingår i hyran.
- köksgrejer; porslin, bestick, hur gör man med det? Är det konstigt att det inte ingår dvs att jag plockar undan allt sånt?
- hur mycket kan man egentligen ta i hyra? Har googlat och jag får ju ta alla mina faktiska kostnader + slitage + lite till om jag förstått det rätt?

Tack på förhand :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 246
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Nu vill jag bara ha hjälp att dubbelkolla med er som har bättre koll, så jag förstått rätt. Jag och sambon ska precis skriva under ett...
Svar
1
· Visningar
1 124
Senast: TinyWiny
·
Äldre Visste inte riktigt vart som var bäst att lägga tråden men chansar på detta. Jo det är så här: Har typ fått möjlghet att byta bostad...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 725
Samhälle Nog för att folk är vilda men idag såg jag en annons där man tycker att minst 4 personer kan bo i en 2:a... " har delat sitt första...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
13 143
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp