I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men då kanske man ska sluta ge sken av att det går att stödja en ren Alliansregering utan att ta en stor risk i att behöva förhandla med SD.

Om C ochL lägger ner sina röster blir Kristerson statsminister. Ett allt mer troligt scenario som även Björklund varit inne på.
 
Som jag ser det är AL körd.

Ja, hon har lyckats med konststycket att bli impopulär i alla läger. Ska bli intressant att se hennes förtroendesiffror nästa gång.

För egen del skulle jag aldrig lita på Lööf. Finns dock trovärdiga politiker i alla läger så som Thor, Åkesson, Löfven och Sjöstedt.
 
Det är väl ett rätt tacksamt mål, eftersom genom att driva just det och bara det vinner man sympatier från i stort sett hela den pomitiska skalan.

Nej, man vinner antipatier av stora mått av oss som värnar nationen och vill låta Sverige fortsätta vara ett land som vi kan vara stolta över, och inte isolera oss (på alla de tusen sätt som SD vill isolera och konservera landet till en dåtid som aldrig fanns).
 
Om C ochL lägger ner sina röster blir Kristerson statsminister. Ett allt mer troligt scenario som även Björklund varit inne på.

Men sen då? Det verkar vara svårt att bli statsminister detta val, men sedan ska ju landet regeras också i fyra långa år med ytterligare omröstningar...
 
Då tror vi olika. Med tanke på sprickan inom Alliansen där två av partierna ligger mycket närmre SD än de andra två så ser jag stor risk för ännu större slitningar under kommande 4 år om de skulle sätta sig i en regering tillsammans som är beroende av förhandlingar med SD.

Då kan de (C och L) säga adjö till halva sin väljarbas - och då får vi gratulera S+MP till att vara de enda som står upp för någon socialliberalism alls. Kommer kännas bakvänt men då hamnar min röst på MP i nästa val.

Trist historia att de inte klarar att lägga pusslet.
 
Då kan de (C och L) säga adjö till halva sin väljarbas - och då får vi gratulera S+MP till att vara de enda som står upp för någon socialliberalism alls. Kommer kännas bakvänt men då hamnar min röst på MP i nästa val.

Trist historia att de inte klarar att lägga pusslet.

Tror inte du är ensam.

Ja verkligen, jag hade gott hopp ett tag...men än är vi ju inte i det där kaklet än så vi får se vart det bär hän.
 
Ganska basic, låt m+kd presentera sitt förslag. Är det för konservativt så är det bara rösta ner och bli hjältar.
 
Ja, hon har lyckats med konststycket att bli impopulär i alla läger. Ska bli intressant att se hennes förtroendesiffror nästa gång.

För egen del skulle jag aldrig lita på Lööf. Finns dock trovärdiga politiker i alla läger så som Thor, Åkesson, Löfven och Sjöstedt.
Seriöst,centerpartiets väljare kommer fortsätta välja Lööf för hon gör rätt. För centerpartiet är inte större än tio procent ungefär , dvs var tionde person röstar på centerpartiet. Lööf gjorde rätt att försöka. Sluta hata vem bryr sig om vad andra partiers väljare tycker?
 
Seriöst,centerpartiets väljare kommer fortsätta välja Lööf för hon gör rätt. För centerpartiet är inte större än tio procent ungefär , dvs var tionde person röstar på centerpartiet. Lööf gjorde rätt att försöka. Sluta hata vem bryr sig om vad andra partiers väljare tycker?
Vem hatar?
 
Men S och V delar ju politisk bakgrund, de står redan nära varandra i många frågor. Det går inte att jämföra med alliansen och SD..
I stort delar SD rätt mycket med de andra partierna på båda sidor om blockgränsen..med undantaget att man har en betydligt stramare inställning till migrationspolitiken. Jämförelsen med V och SD passar egentligen som hand i handske då båda har rätt mycket lik i garderoben.
 
Nej, man vinner antipatier av stora mått av oss som värnar nationen och vill låta Sverige fortsätta vara ett land som vi kan vara stolta över, och inte isolera oss (på alla de tusen sätt som SD vill isolera och konservera landet till en dåtid som aldrig fanns).
Att värna om en nation som just vi kan vara stolta över...vilka vi? Alla har olika åsikter och att nedvärdera delar av folkviljan , nja, det hör inte hemma i en modern nation. Då är det ärligare att svara med hållbara argument. Ex då frågor ställs om bostadsbrist, brist på arbete för lågkompetent personal och så vidare.
 
Seriöst,centerpartiets väljare kommer fortsätta välja Lööf för hon gör rätt. För centerpartiet är inte större än tio procent ungefär , dvs var tionde person röstar på centerpartiet. Lööf gjorde rätt att försöka. Sluta hata vem bryr sig om vad andra partiers väljare tycker?

Om vi nu får tro ryktena vilket jag gör, så sa Lööf och Björklund ja, men Centerpartiet sa nej. När det blir den här typen av förhandlingar är det inte särskilt lyckat att ha en ung och oerfaren partiledare.

Och ja, Centerns kärnväljare bestående av unga idealistiska kvinnor lär följa med Annie oavsett vad hon gör.

Fast de utgör på sin höjd 5 procent av väljarna. Bland övriga rasar Lööfs förtroende.
 
Om vi nu får tro ryktena vilket jag gör, så sa Lööf och Björklund ja, men Centerpartiet sa nej. När det blir den här typen av förhandlingar är det inte särskilt lyckat att ha en ung och oerfaren partiledare.

Och ja, Centerns kärnväljare bestående av unga idealistiska kvinnor lär följa med Annie oavsett vad hon gör.

Fast de utgör på sin höjd 5 procent av väljarna. Bland övriga rasar Lööfs förtroende.
Om så var fallet så är det föga förvånande ty många centerpartister ö´är konservativa och obenägna att samarbeta med S o V o MP. Samma aversion finns inom L, fast där är det så allvarligt att det riskerar att dra isär partiet. Det kan bli så att partiledaren avgår för att ge partiet en möjlighet att välja ny väg, så som Olof Johansson när han avgick då det beslutades att Öresundsbron skulle byggas mot hans vilja.
 
I stort delar SD rätt mycket med de andra partierna på båda sidor om blockgränsen..med undantaget att man har en betydligt stramare inställning till migrationspolitiken. Jämförelsen med V och SD passar egentligen som hand i handske då båda har rätt mycket lik i garderoben.
Jag håller inte med. Men vi behöver ju inte dra upp det spåret igen, det känns inte så givande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 167
Senast: Angel
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 005
Senast: Habina
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 895
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 734
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp