Bukefalos 28 år!

Idag har Qito gått MH!

Skogstrollet

Trådstartare
För den som är intresserad, så här kan ett MH-protokoll se ut när en lancashire heeler har gått.

1a Kontakt Hälsning 5
1b Kontakt Samarbete 4
1c Kontakt Hantering 3 (accepterade utan knot hanteringen)

2a Lek 1 Leklust 3
2b Lek 1 Gripande 2
2c Lek 1 Dragkamp 2

3a Förföljande 1, 1 (visade inget som helst intresse för trasan)
3b Gripande 1, 1

4 Aktivitet 3

5a Avst.lek Intresse 3
5b Avst.lek Hot/agg 1
5c Avst.Lek Nyfikenhet 3
5d Avst.lek Leklust 2
5e Avst.lek Samarbete 3

6a Överraskn. Rädsla 2
6b Överraskn. Hot/agg 3
6c Överraskn. Nyfikenhet 3
6d Överraskn. Kvarstående rädsla 1
6e Överraskn. Kvarstående intresse 2

7a Ljudkänsl. Rädsla 2
7b Ljudkänsl. Nyfikenhet 2
7c Ljudkänsl. Kvarstående rädsla 2
7d Ljudkänsl. Kvarstående intresse 2

8a Spöken. Hot/agg 4
8b Spöken. Kontroll 5
8c Spöken. Rädsla 2
8d Spöken. Nyfikenhet 4
8e Spöken. Kontakt. 5

9a Lek2. Leklust 2
9b Lek2. Gripande 2

10 Skott. 2

Känd mentalstatus. :) Jag är förvånad över bristen på intresse vid förföljande, han brydde sig inte ett skvatt om trasan. Ville hellre revirpinka på anordningen... :o Resten var ungefär som väntat.
 
Sv: Idag har Qito gått MH!

Kul!

Det är väldigt roligt att jämföra raser :D
Vad impad jag är över resultatet på punkt 6. Billy reagerade mycket starkare på dumpen än på spökena.
 
Sv: Idag har Qito gått MH!

Grattis! Jag tänker inte ens försöka. Hon kan vara en riktig fegis, och om domaren/den som kollar hunden ser skrämmande ut så vet jag inte vad hon skulle säga. Hon blir antingen hypersuperglad eller irriterad. Lugn? Nej...:D
 
Sv: Idag har Qito gått MH!

Qitos uppfödare gick före oss med sin griffon petit brabancon. Det var lite skillnad där också. Ni skulle ha hört brukshundsfolkets kommentarer, de som skulle gå efter oss. :D

Hemlig och em-pirre, tack! Ja, jag är nöjd med resultatet. :)

Qito har varit iväg och parat sin första tik nu så det känns roligt att få bekräftat att han är så bra mentalt som både jag och uppfödaren tycker. Idag ställdes han också ut off. i Vallentuna med bra kritik. Dags att ta tag i träning/tävling nu. Vi har också anmält till anlagsprov i vallning och hoppas få plats där, och jag tänkte mig också testa honom i viltspår i sommar.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 872
Senast: Hedinn
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 226
Senast: AbCdE
·
Tjatter Entropin säger att universum strävar mot oordning. Det gör också vissa LLs och lekarna blir allt mer kaos. Onda och goda fortsätter...
41 42 43
Svar
843
· Visningar
29 232
Senast: Artline
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 723
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp