Inlåst på psyk utan behandling

Skickar över en kram!
Var inte rädd för att kontakta vänner och anhöriga.

Har du fått prova annan behandling än mediciner och samtalsterapi? Jag tänker på tex ECT. Det kan ju ha bra effekt på depressioner.
Fick 12 omgående ECT i mars, resultatet höll i sig i två veckor, men inte mer.
 
Behandlingar och mediciner kan jag inte ge några råd om för att det inte riktigt är mitt sas område. Men jag håller med om att du inte "är till besvär" för någon. När jag har berättat om min depression har jag ofta fått bemötande om att mina vänner önskar att de hade fått veta tidigare då de sett att något är fel och bara velat hjälpa men inte vetat hur :heart.

Angående egenvårdare - som jag uppfattat det av min kompis är det som en kontaktperson, under tiden man är inlagd. Typ personen man i första hand ska kunna prata med och som är lite som en mentor för en på avdelningen. För min kompis (hon bor i Finland, så det kan nog skilja sig från Sverige) har det blivit lite som hennes mamma då hennes biologiska föräldrar inte är med henne på avdelningen. Hennes egenvårdare brukar tex vara med på läkarmöten och hjälpa till att komma ihåg allt som behöver tas upp och är ofta med när hon ska åka någon stans. Den vårdaren arbetar även på avdelningen som "vanlig" personal, bara att hen har som ett extra ansvar över en person. @em-pirre kan säkert beskriva det bättre än mig!
Det har jag, här kallas det för kontaktperson. Tyvärr har jag inte fått så mycket hjälp av dom.
 
Alla mår sämre av sysslolöshet. Speciellt på sjukhus. Det är helt normalt! Och att vara inne hela tiden gör ju att man sover dåligt. Har du inte någon stödperson som kan hjälpa dig ? Finns det någon stödförening där tex med fd patienter som fungerar som hjälp ?
Verkligen!

@parellikusken jag var inlagd 2 veckor utan möjlighet att motionera, gå ut osv trots att jag var i rätt ok skick. Första 3 dagarna var rätt ok då jag hade lite på Netflix att kolla på i lugn och ro. Sen gick det utför. Sista dagarna grät jag för jag mådde så fruktansvärt visset. Vad är det för böcker du läser? Drar iväg ett PM så kanske jag kan hjälpa dig.
 
Verkligen!

@parellikusken jag var inlagd 2 veckor utan möjlighet att motionera, gå ut osv trots att jag var i rätt ok skick. Första 3 dagarna var rätt ok då jag hade lite på Netflix att kolla på i lugn och ro. Sen gick det utför. Sista dagarna grät jag för jag mådde så fruktansvärt visset. Vad är det för böcker du läser? Drar iväg ett PM så kanske jag kan hjälpa dig.
Ja, inget blir bättre av att inte få komma ut, utan snarare sämre.
Innan min överdos fick jag permissioner och då var det Inga större problem att ligga inne på psyk utan det var uthärdligt. Nu kommer jag inte få det på tre veckor och sedan bli utskriven som om inget har hänt.
 
Ja, inget blir bättre av att inte få komma ut, utan snarare sämre.
Innan min överdos fick jag permissioner och då var det Inga större problem att ligga inne på psyk utan det var uthärdligt. Nu kommer jag inte få det på tre veckor och sedan bli utskriven som om inget har hänt.
Men det där sista. Är du säker på det, eller kan du ha missat något?

Jag menar inte att detta är ditt fel, men det är både konstigt och formellt fel att du har så lite inblick i din egen behandling.

Har du någon anhörig som skulle kunna be att få prata med läkaren? Tex vara med dig när du träffar hen? Hjälpa dig att stå på dig?
 
Det har jag, här kallas det för kontaktperson. Tyvärr har jag inte fått så mycket hjälp av dom.
Velade mellan gilla eller inte gilla, men gilla på att du har en kontaktperson och inte gilla på att du inte fått så mycket hjälp av dem.

Vet inte riktigt vad jag ska säga, mer än att jag skickar en kram, om du vill ha :heart
 
Men det där sista. Är du säker på det, eller kan du ha missat något?

Jag menar inte att detta är ditt fel, men det är både konstigt och formellt fel att du har så lite inblick i din egen behandling.

Har du någon anhörig som skulle kunna be att få prata med läkaren? Tex vara med dig när du träffar hen? Hjälpa dig att stå på dig?
Mina anhöriga bor 80 mil bort, så har ingen möjlighet till det tyvärr.

Jag har noll inblick i min behandling, får inte reda på något alls. Känns jättekonstigt. Innan min intox fick jag regelbundet läkarsamtal, men efter den har jag inte fått ett enda.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 231
Senast: manda
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 197
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 921
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ (det har tagit mig ex antal timmar att våga/orka skriva det här så snälla, var snäll med mig) Jag mår inte så bra just nu så om något...
Svar
1
· Visningar
916
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp