Bukefalos 28 år!

Inlåst på psyk utan behandling

Skriver aldrig här men läser ofta.

Till er som ger råd: Tipsa ts om sysselsättning eller åk o hälsa på. Att förfasa sig över vård hjälper hen inte. Situationen måste vara komplicerad.

Ledsen för mitt inlägg ts. Men tror inte du får rätt råd här. Släng ut alla krokar du har för besök etc. Även här. Hoppas det blir hanterbart snart.
Eller att man jämför med sin egen sjukdom och/eller inläggning.Gör inte det, bara. Varje situation är unik.
 
Jag vet det..


Hmm.. Mina ord väcker tydligen starka känslor hos några svarare.
Rådet var till SKAPAREN av denna tråd.
Fritt att förkasta. Fritt att läsa och bilda sig en egen uppfattning.
Ha det 😉

Tja. Att föreslå homeopati för någon som är LPT:ad efter ett suicidförsök är bland det mest huvudlösa jag sett på det här forumet. Fritt att tycka att det är rena vansinnet.
 
Jag vet det..


Hmm.. Mina ord väcker tydligen starka känslor hos några svarare.
Rådet var till SKAPAREN av denna tråd.
Fritt att förkasta. Fritt att läsa och bilda sig en egen uppfattning.
Ha det 😉

Det är ett offentligt diskussionsforum. Att föreslå homeopati vid allvarlig sjukdom är så satans oansvarigt. Det finns tyvärr människor som lidit enormt av kvacksalverimetoder och tom dött av dem. Inkl en person i min närhet.
 
Blev glad ikväll. En vän jag inte träffat på länge hörde av sig för att hon förstått att jag inte mår bra och hade tänkt på mig. Hon ville ses till veckan.
Fantastiskt att små saker kan göra en lite gladare. :)
Min sambo har lång och svår depressionsproblematik bakom sig. Hen har hela tiden varit öppen om det mot sina vänner. Det i sin tur gjorde det möjligt för vännerna att vara där. Vilket de var.

Kanske ska du våga ge dina vänner en chans att möta dig där du är?
 
Min sambo har lång och svår depressionsproblematik bakom sig. Hen har hela tiden varit öppen om det mot sina vänner. Det i sin tur gjorde det möjligt för vännerna att vara där. Vilket de var.

Kanske ska du våga ge dina vänner en chans att möta dig där du är?
Är det som är en del av min problematik antar jag. Känner ett stort självhat, vilket gör att jag inte tycker mig förtjäna mina vänners uppmärksamhet. Krävs att jag ser ett värde hos mig själv för att våga höra av mig.
 
Det är dessutom olagligt att behandla psykisk sjukdom med alternativa metoder.
Har du någon hänvisning till lagrum för det? Om inga större förändringar har skett tror jag nämligen (tyvärr) att du har helt fel.

OT för tråden, men jag tycker det är viktigt att veta att vem som helst kan ta sig an psykisk ohälsa, rent lagligt. Vilket tyvärr innebär att det finns personer som definitivt tar sig vatten över huvudet i hur allvarliga tillstånd de behandlar efter en kort distansutbildning. Går en till icke-legitimerade personer för behandling har de igen skyldighet att ex föra journal, arbeta evidensbaserat och som "patient" har en i priccip inga rättigheter eller möjlighet att anmäla missförhållanden.
/ leg psykolog
 
Är det som är en del av min problematik antar jag. Känner ett stort självhat, vilket gör att jag inte tycker mig förtjäna mina vänners uppmärksamhet. Krävs att jag ser ett värde hos mig själv för att våga höra av mig.
Jag förstår det, och jag förstår att det är lättare sagt än gjort, men ändå. Det skulle nog vara en bra grej om du kunde överlåta åt vännerna att avgöra om de vill uppmärksamma dig, snarare än att du avgör att de inte ska göra det eller vill det. Om du förstår hur jag menar?

Nånstans kan man ju tycka att det är litelite oschysst av dig att utan att dina vänner ens vet om det, så använder du dem till att bekräfta ditt självhat, genom att inte ge dem en chans att ha ett ord med i frågan.
 
När det gäller behandlingsmetoder så är det väl högst upp till var och en att välja vad man vill testa, väldigt många tar skada av psykvården trots att den är baserad på vetenskap och grejer. Man ska inte vara för låst heller, alla fungerar ju olika.
 
Jag förstår det, och jag förstår att det är lättare sagt än gjort, men ändå. Det skulle nog vara en bra grej om du kunde överlåta åt vännerna att avgöra om de vill uppmärksamma dig, snarare än att du avgör att de inte ska göra det eller vill det. Om du förstår hur jag menar?

Nånstans kan man ju tycka att det är litelite oschysst av dig att utan att dina vänner ens vet om det, så använder du dem till att bekräfta ditt självhat, genom att inte ge dem en chans att ha ett ord med i frågan.
Det har du förstås rätt i!
Måste ta modet till mig.

Idag var i alla fall @Killaloe här och hämtade upp mig för en riktigt trevlig promenad runt en sjö i finvädret.

Blir så fascinerad över att ha fått så mycket stöd från er alla, det har hjälpt mer än ni kan tro.
 
Ni kan ju säga som det är istället att ni inte själva förstår ;).
De medicinerna som TS har tagit har gått ur kroppen.
Håller med sista stycket.
Sanning med modifikation.
Vid utsättning/nedtrappning av många antidepressiva får man utsättningssymtom inom en eller två veckor efter nedtrappning/utsättning. Symtom på att läkemedlen "gått ur kroppen" - exempelvis försämring i grundsjukdomen - märks oftast efter 4-6 veckor.
Långdraget förlopp.

Jag känner självklart inte heller till vad behandlande klinik har för plan för TS, utan invänder enbart mot ditt påstående om att utsättningen liksom är klappad och klar redan efter ett par veckor (som är oändligt långa för TS).

För andra typer av läkemedel kan "wash-out-perioden" vara längre eller kortare.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 329
Senast: manda
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 377
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 979
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ (det har tagit mig ex antal timmar att våga/orka skriva det här så snälla, var snäll med mig) Jag mår inte så bra just nu så om något...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp