Bukefalos 28 år!

Innehållet i kylskåpet

Ni som lever i en relation. Hur fungerar de med "rester" i kylen.

Om det finns något i kylen som någon av oss planerar att använda till något särskilt så säger vi väl något i stil med "Ta helst inte X för den hade jag tänkt ha till Y imorgon." och då lämnas den ifred och man kan ha den till det som man planerat. Finns inga sådana instruktioner så räknas all mat som gemensam och kan ätas när som.
 
Ja vilken tur att ni har ICA så nära. Män har sådana hormoner så de inte kan tänka och planera helt enkelt och därför äter dom upp all korv. Dom är lite imbecilla, dom små liven. Du vet väl att man brukar säga att kvinnor är från Venus och män från mars! Jag tror absolut det stämmer.
Men skärp er :mad:
Vad är det med Bukefolket idag?? Har Gunnars nya layout och fredagströttheten slagit till hårt eller??:cautious:

Blir så fruktansvärt trött när det ska raljeras som det görs i denna tråd. So what att vissa av er kanske inte stött på det här. Lite förståelse för att andra har det hade inte varit fel. Och jag upplever inte TS trådstart som gnällig övht. Ej heller var mina inlägg ämnade att verka så därav smileysar. Men tydligen så finns det folk som kan tolka allt precis som de vill här. Och tydligen är det bara en sådan dag då man ska sätta sig på sina höga hästar och vara extremt nertryckande mot andra. Det är så man blir kräkfärdig :yuck:
 
Men skärp er :mad:
Vad är det med Bukefolket idag?? Har Gunnars nya layout och fredagströttheten slagit till hårt eller??:cautious:

Blir så fruktansvärt trött när det ska raljeras som det görs i denna tråd. So what att vissa av er kanske inte stött på det här. Lite förståelse för att andra har det hade inte varit fel. Och jag upplever inte TS trådstart som gnällig övht. Ej heller var mina inlägg ämnade att verka så därav smileysar. Men tydligen så finns det folk som kan tolka allt precis som de vill här. Och tydligen är det bara en sådan dag då man ska sätta sig på sina höga hästar och vara extremt nertryckande mot andra. Det är så man blir kräkfärdig :yuck:
Men det var ju du som började med hormonskämtet, de som fortsatte på det spåret skämtar väl precis som du? :confused:
 
Men skärp er :mad:
Vad är det med Bukefolket idag?? Har Gunnars nya layout och fredagströttheten slagit till hårt eller??:cautious:

Blir så fruktansvärt trött när det ska raljeras som det görs i denna tråd. So what att vissa av er kanske inte stött på det här. Lite förståelse för att andra har det hade inte varit fel. Och jag upplever inte TS trådstart som gnällig övht. Ej heller var mina inlägg ämnade att verka så därav smileysar. Men tydligen så finns det folk som kan tolka allt precis som de vill här. Och tydligen är det bara en sådan dag då man ska sätta sig på sina höga hästar och vara extremt nertryckande mot andra. Det är så man blir kräkfärdig :yuck:
eftersom du började skämta så hängde jag på. :)
 
Maten skulle jag inte bry mig det minsta om, men när sambon har ätit upp MIN choklad bara för att HANS inte så goda choklad är slut, då blir jag rätt grinig och kollar bostadsannonser åt honom :devil::devil:

Men han har lärt sig av sina misstag och är snabb på att köpa ny choklad till mig :love:

Och bara för att ingen ska undra, vi turas om att handla. Förutom när han ätit upp MIN choklad.
:D
 
Vi frågar varandra om den andre behöver matlåda till nästa dag (finns bara en matlåda så får den som enklast kan köpa mat på jobbet gå utan) så det problemet brukar inte uppstå.

Förutom mat har vi ganska olika smak så jag köper det jag gillar till frukost/mellanmål och han köper det han gillar. Någon gång har jag blivit irriterad när jag kvällen innan kollat om det finns bröd till frukost nästa dag (vilket det finns) och han sedan ätit ett nattmål och ätit upp allt bröd, men jag tror att jag är värre med att "stjäla" hans mat så jag låter det gå :angel:

Det enda jag kan bli galen på gällande maten hemma är när sambon frågar mig om han får ta av något som vi köpt gemensamt (säg att vi handlat gemensamt och köpt t.ex. godis.). Då blir jag helt "Men för tusan människa!! Det är klart att du får äta VÅR mat i VÅRT kylskåp!! :eek:"
 
Klart vi pratar med varandra. Han får gratis lunch på jobbet,jag måste ta med matlåda eller äta i pers matsalen som servera oärligt mat. Så rester är tillskrivna mig.

Vi handlar tillsammans och då är de bara att lägga i köttbullar/korv eller vad han vill småäta på.

De irriterande är om jag då köpt en förpackning köttbullar för att jag vet att dag X kommer jag hem sent och kommer vara trött= vill ha nått lättlagat. Och att då upptäcka att halva paketet är tomt och de finns sju köttbullar kvar (händer)

Jag lagar all mat då jag slutar två timmar innan min man
 
De irriterande är om jag då köpt en förpackning köttbullar för att jag vet att dag X kommer jag hem sent och kommer vara trött= vill ha nått lättlagat. Och att då upptäcka att halva paketet är tomt och de finns sju köttbullar kvar (händer)
Men vet din man att du vill ha köttbullarna då?
Har du sagt det?
eller hur ska han veta att det var köttbullarna och inte fiskpinnarna eller nåt annat du ville ha den dagen?
 
Påminner om ett par i min omgivning där den ena är en gudabenådad kock och den andra är öööö ...spis? Den gudabenådade hade gjort en fantastisk buljong på typ alla ben och skit man kan tänka sig, hon hade vårdat och smakat av och låtit alla smaker djupna.

Sedan slog hennes partner ut "de där resterna i kastrullen på spisen" :laugh:

Alltså... hade det hänt här hade det blivit blodvite :cautious: :D
 
Ingen är tankeläsare. Med det sagt, ingen av oss skulle äta upp något som det är lite kvar av utan att kolla om den andre vill ha.

Undantaget är om det är något man vet att den andre inte äter.
 
Klart vi pratar med varandra. Han får gratis lunch på jobbet,jag måste ta med matlåda eller äta i pers matsalen som servera oärligt mat. Så rester är tillskrivna mig.

Vi handlar tillsammans och då är de bara att lägga i köttbullar/korv eller vad han vill småäta på.

De irriterande är om jag då köpt en förpackning köttbullar för att jag vet att dag X kommer jag hem sent och kommer vara trött= vill ha nått lättlagat. Och att då upptäcka att halva paketet är tomt och de finns sju köttbullar kvar (händer)

Jag lagar all mat då jag slutar två timmar innan min man
Har ni alltså tillsammans konstaterat att alla rester ska gå till dina jobbluncher? Isåfall undrar jag verkligen hur detta kan hända hela tiden, som du skrev i starten.
 
Jag och sambon handlar mat var för sig, för att slippa krångel med mat - men på grund av att; Han gillar sin äckliga engelska mat och jag äter en helt annan typ av mat. Så det enda han ibland kan sno är min mjölk till sitt te. :laugh:
 
Jag skulle utan tvekan göra det. Om jag inte får tag i honom skulle jag säga till på en gång när han kom hem "sorry babe men jag åt upp nästan alla köttbullarna". Så han vet. Jag skulle inte bara låta honom upptäcka det när han ska ställa sig och laga mat.
Nu blir jag nyfiken
Så du skickar sms så fort man lagar mat?
Eller är det när något är nästan slut?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 076
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp