Bukefalos 28 år!

Innehållet i kylskåpet

Som flera skrivit här hemma kommunicerar vi. Har jag köpt något som är till något särskilt eller tänkt äta några rester till lunch o.s.v så begär jag inte att min man skulle vara tankeläsare. Jag talar om det för honom. I övrigt så är maten helt gemensam och var och en kan välja fritt i kylskåpet.
 
Har jag inte uttryckt att jag tänkt använda/äta något så är det bara att äta.

Jag skulle inte bli arg annars heller.

Men lite irriterad blev jag vårt första nyår när jag planerat biff Wellington och köpt finfin oxfilé, blir väckt av sambon som lagat mat = hackat sönder filén och gjort typ gryta :rofl:
 
Men lite irriterad blev jag vårt första nyår när jag planerat biff Wellington och köpt finfin oxfilé, blir väckt av sambon som lagat mat = hackat sönder filén och gjort typ gryta :rofl:

Påminner om ett par i min omgivning där den ena är en gudabenådad kock och den andra är öööö ...spis? Den gudabenådade hade gjort en fantastisk buljong på typ alla ben och skit man kan tänka sig, hon hade vårdat och smakat av och låtit alla smaker djupna.

Sedan slog hennes partner ut "de där resterna i kastrullen på spisen" :laugh:
 
Påminner om ett par i min omgivning där den ena är en gudabenådad kock och den andra är öööö ...spis? Den gudabenådade hade gjort en fantastisk buljong på typ alla ben och skit man kan tänka sig, hon hade vårdat och smakat av och låtit alla smaker djupna.

Sedan slog hennes partner ut "de där resterna i kastrullen på spisen" :laugh:

:rofl:
 
Hormonerna gör så män vill äta korv?
Eller att många par kommunicerar dåligt?
Det var ett skämt.. Lite Dagobert varning helt enkelt ;)

Bortsett från det så kan 1kg ost bara försvinna från en dag till en annan hemma hos oss. Min man är stressätare och tänker väl inte alltid på nästa dag (frukost) när han stoppar i sig ngt. Tur man bor (nästan)granne med ICA :D
 
Påminner om ett par i min omgivning där den ena är en gudabenådad kock och den andra är öööö ...spis? Den gudabenådade hade gjort en fantastisk buljong på typ alla ben och skit man kan tänka sig, hon hade vårdat och smakat av och låtit alla smaker djupna.

Sedan slog hennes partner ut "de där resterna i kastrullen på spisen" :laugh:
Min partner har en gång råkat slå ut min fond. Nu påminde du mig om traumat. :mad:
 
Det var ett skämt.. Lite Dagobert varning helt enkelt ;)

Bortsett från det så kan 1kg ost bara försvinna från en dag till en annan hemma hos oss. Min man är stressätare och tänker väl inte alltid på nästa dag (frukost) när han stoppar i sig ngt. Tur man bor (nästan)granne med ICA :D
Ja vilken tur att ni har ICA så nära. Män har sådana hormoner så de inte kan tänka och planera helt enkelt och därför äter dom upp all korv. Dom är lite imbecilla, dom små liven. Du vet väl att man brukar säga att kvinnor är från Venus och män från mars! Jag tror absolut det stämmer.
 
Ja vilken tur att ni har ICA så nära. Män har sådana hormoner så de inte kan tänka och planera helt enkelt och därför äter dom upp all korv. Dom är lite imbecilla, dom små liven. Du vet väl att man brukar säga att kvinnor är från Venus och män från mars! Jag tror absolut det stämmer.
Egentligen är han jätte snäll och omtänksam. Ibland glömmer han bara bort det. Han är lite virrig.


Eller hur det nu var.
 
Ja vilken tur att ni har ICA så nära. Män har sådana hormoner så de inte kan tänka och planera helt enkelt och därför äter dom upp all korv. Dom är lite imbecilla, dom små liven. Du vet väl att man brukar säga att kvinnor är från Venus och män från mars! Jag tror absolut det stämmer.
Ja de går ju på instinkt.. de små männen.. Korvinstinkt.
Och nu när vi pratar om korv började jag tänka på min älskade hund.
Hon blev helt galen av att känna lukten av korv.
En jul slog vi in korvar i paket och la under granen. Hon blev helt tokig och hoppade in i granen och välte gran och paket..
Men se så tokigt blir det ju...
När man har med hormoner och instinkter att göra. :)
 
Ni som lever i en relation. Hur fungerar de med "rester" i kylen.

Blir nämligen snart tokig på min man. Han äter ju upp allt för mig. Igår gjorde jag chorizokorvpasta och de blev en korv över. Perfekt. Lunch till mig idag.

Och när jag skall tillreda lunchen ser jag att korven är uppäten. (Fanns inget annat i kylen heller att tillaga heller)

Detta händer hela tiden. Vi veckohandlar och jag planerar maten utgående från vad som finns i kylen. Vissa förpackningar räcker till flera måltider, om nu inte någon äter upp de. Händer alltså ca 1-2 gånger i veckan.

Blir galen.

(Jag hindrar inte min man från att äta, men ofta är han bara snål "på nått gott". Vi har gott om frukt och grönt hemma,ät de i stället)

Händer hemma hos mig också. Åt alla håll, jag, partnern och barnen. Några gånger om året när man missförstått varandra och inte har hunnit synkronisera av olika anledningar. Helt och hållet tillskrivet ett kommunikationsproblem i mitt hushåll, men å andra sidan är det ett så litet problem att det inte behöver lösas.

Det är ju frustrerande i 2 sekunder när det händer, men jag betraktar det nog lite som ett i-landsproblem. Det finns liksom annat i förråden att äta, det är inte så att svältdöden ligger runt hörnet för att måltiden får en lite annan komposition den gången.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 076
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp