Bukefalos 28 år!

Inredningstråden, del 2

Ingår katterna med lysande ögon också? :cautious:🤔
Katterna kan man köpa löst :D
Eh, spännande baksida?
Jobby The Cat Lampa, Vit - Seletti @ RoyalDesign.se

1608279003432.png
 
Vi har gjort klart vårt sovrum i fjällhuset! Nu haltar huset rejält- resten av huset är slitet 70-80-tal som vi tänkt beta av i lagom takt. Huset är ändå tänkt för semester 😁

först en dålig före bild
5268D324-D49F-405C-89ED-A050628449FF.jpeg
 
En arbetsplats, då alltid av någon av oss gör några jobbdagar när vi är här, och vi har saknat ett bra ställe att jobba ostört på. sekretären kommer från min fars moster och kontorsstolen som tidigare stod vid sminkbordet i min tonårscrib nere i källaren kommer ursprungligen från kontoret hos bygdens varuhus.
 
Gardinerna är uppe. Jag gillar dem som tusan.
136996554_120254223274621_6563507073571055057_n.jpg


Gjort ett röjande på blommorna nu orkade jag inte med den ledsna monsteran så den åkte ut.
Skulle vilja betsa benen på stolarna lika mörka som bordet men vet inte om jag vågar. Måste ju få till det snyggt i såfall och vet inte riktigt hur
 
Gardinerna är uppe. Jag gillar dem som tusan.
Visa bifogad fil 62940

Gjort ett röjande på blommorna nu orkade jag inte med den ledsna monsteran så den åkte ut.
Skulle vilja betsa benen på stolarna lika mörka som bordet men vet inte om jag vågar. Måste ju få till det snyggt i såfall och vet inte riktigt hur
Är det samma trä på undersidan av stolarna också, eller är det bara benen som är "bara"? Tänker att om du kan hitta någon "gömd" yta, som t.ex. undersidan av en stol, så skulle du ju kunna testa bets där utan att det syns?
 
Är det samma trä på undersidan av stolarna också, eller är det bara benen som är "bara"? Tänker att om du kan hitta någon "gömd" yta, som t.ex. undersidan av en stol, så skulle du ju kunna testa bets där utan att det syns?

Tyvärr är det enbart själva benen som är bara. :meh: Funderar på att köpa någon enkel och testa på annat trä. Har en mörkbrun/svart men tycker inte just den är så jättebra. Därför blir jag extra tveksam
 
Tyvärr är det enbart själva benen som är bara. :meh: Funderar på att köpa någon enkel och testa på annat trä. Har en mörkbrun/svart men tycker inte just den är så jättebra. Därför blir jag extra tveksam
Kanske undersidan av fötterna? Eller på insidan av ett ben nära undersidan av dynan så kanske det inte syns så tydligt.
 
Vi möblerade om i vardagsrummet häromdagen och skänken som tv:n stod på tidigare blev liksom över.

Den gamla numera ”elfotogenlampan” var given att den skulle stå där men vad som skulle upp på väggarna var först inte självklart. Efter lite funderande så blev det såhär!
113523EC-CEFE-4D4D-8531-703CF9C545C8.jpeg


Älskar fotogenlampetten så väldigt glad att den kunde komma upp och till sin rätta igen! Spegeln är gjord av en gammal fönsterbåge som kommer från en gammal släktgård på mammas sida.
(Monsteran får stå där så länge -kanske byter ut den till något mindre sen)
 

Liknande trådar

Svar
1 278
· Visningar
69 264
Senast: Piaff
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
569
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
542
Senast: gullviva
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 872
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp