Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har förövrigt ett blandat konto. Lägger främst ut saker på min häst och min katt. Då och då något som handlar mer om mig (tex jobb, socialt eller annat). Jag får mest spridning på mina hästrelaterade inlägg, men då och då är det någon kattvideo som blir mer poppis. Mina följare är nog en väldigt blandad skara och många är säkert mest intresserade av en viss typ av inlägg, men de får helt enkelt stå ut med blandningen eller strunta i att följa mig ;)
 
Skulle visst säga att du har förutsättningar, den främsta förutsättningen är att man vill och försöker. Rätt personer kommer som vill stötta och titta. Det är bara svårt ibland att nå ut till folk. Skulle starkt rekommendera att kommentera andras foton/filmer och kommunicera med andra på insta så att du kan skapa en relation till folk. Ju mer folk kommenterar och gillar desto mer visar instagram ens innehåll för andra så man måste bara komma igång.

Skulle rekommendera att testa att redigera och filma i andra appar som tillåter än att zooma in och ut i videon. Då kan man också ofta lägga till musik på vissa ställen i videon osv.
Vadå för appar? Jag använder program i datorn för att redigera och då det som windows erbjuder. Jag skulle nog aldrig ha tålamod att redigera i en app i telefonen.

Alltså jag FÖRSÖKER kommentera på andras konton. Men jag kan inte bättre än så här. Jag hittar för det första inte mycket att kommentera. För det andra vet jag inte vad jag ska säga. Instagram lägger in så jävla mycket i min feed att jag inte hittar något som relaterar till mitt konto.
 
Vadå för appar? Jag använder program i datorn för att redigera och då det som windows erbjuder. Jag skulle nog aldrig ha tålamod att redigera i en app i telefonen.

Alltså jag FÖRSÖKER kommentera på andras konton. Men jag kan inte bättre än så här. Jag hittar för det första inte mycket att kommentera. För det andra vet jag inte vad jag ska säga. Instagram lägger in så jävla mycket i min feed att jag inte hittar något som relaterar till mitt konto.

Då är det tyvärr så att Instagram inte är för dig. Ska en tjäna pengar där måste en kunna skapa snyggt och säljande content samt kunna sälja in sig själv genom att interagera med andra.

För mig känns det galet tråkigt att slita med det för att eventuellt få fler likes så jag fortsätter med mina halvkassa bilder för att det är kul. Att vara influencer är ofta mer än ett heltidsjobb.
 
Vadå för appar? Jag använder program i datorn för att redigera och då det som windows erbjuder. Jag skulle nog aldrig ha tålamod att redigera i en app i telefonen.

Alltså jag FÖRSÖKER kommentera på andras konton. Men jag kan inte bättre än så här. Jag hittar för det första inte mycket att kommentera. För det andra vet jag inte vad jag ska säga. Instagram lägger in så jävla mycket i min feed att jag inte hittar något som relaterar till mitt konto.
Just nu får man ju extremt mycket material i sitt feed från konton man inte följer. Ganska störigt.
 
Vadå för appar? Jag använder program i datorn för att redigera och då det som windows erbjuder. Jag skulle nog aldrig ha tålamod att redigera i en app i telefonen.

Alltså jag FÖRSÖKER kommentera på andras konton. Men jag kan inte bättre än så här. Jag hittar för det första inte mycket att kommentera. För det andra vet jag inte vad jag ska säga. Instagram lägger in så jävla mycket i min feed att jag inte hittar något som relaterar till mitt konto.
Skulle rekommendera adobe premiere rush, vn video editor. Sen även skapa ett konto på TikTok då det är otroligt lätt att göra roliga och bra videos där som man lätt sen delar till instagram. Då får du dessutom besök från en annan app där det är lättare att nå ut på.

När det gäller kommenterar så räcker det med väldigt lite, bara som att kommentera "fint" eller "vad härligt det ser ut" eller vad som helst vad det nu är man ser. Huvudsaken är att man skriver någonting, folk blir ofta glada och skriver tillbaka.

Ett tips är att gå in på ett konto som har liknande innehåll som du och som har en stor följarskara, gå sen in på dom som har kommenterat på dens foton och skapa kontakt med dom. Då hittar du folk som gillar sådant innehåll.
 
Tack.

Jag preppar inte själv för jag klarar inte av det. Hade en dröm om att bli självförsörjande med det jag odlade men klarade inte av att ta hand om skörden och tillaga det. (Hej funktionshinder.) Vet inte om jag skulle klara av att försöka med det igen med hjälp av boendestöd.

Så nu är jag inriktad på nötter. Enkelt att lagra och enkelt att äta.

Men jag vet inte vad jag skulle kunna skriva om skogsträdgård. Är ju liksom nybörjare. Kommer täcka mer mark sen när snön försvinner men mer vet jag inte. Och sen har jag hemsidan där jag kan skriva mer.

Och jag har inget att själv sälja förutom honung och det säljer jag helst på plats här.

Mina katter har ett eget konto.

Det spelar ingen roll om du är nybörjare eller expert, jag tror att många följer inte bara för att få tips, utan för att följa en ”story”. I ditt fall skulle det kunna handla om att lyfta fram det som är särskilt intressant med dig och ditt liv. Jag tycker exempelvis att du borde använda dig av det du skriver ovan:

- Du hade en dröm om att bli självförsörjande, men det gick inte som du hade tänkt dig pga funktionshinder.
- Du har kämpat i flera år för att komma tillbaka/hantera ditt funktionshinder och fokuserar nu på skogsträdgård och bin.

Motiveringen att följa dig tänker jag
är att få följa med på din resa när du utvecklar din skogsträdgård osv. Du behöver inte vara expert, och det går också att lägga upp sådant som inte gick som man har tänkt sig och där man ber följarna om råd. På ett sådant konto kan du även lägga till tillbakablickar och målbilder, efterfråga inspiration och på det sättet kommunicera med dina följare. Jag skulle tycka att det var jätteintressant att följa även om jag varken har skogsträdgård eller bin.
 
Instagram lägger in så jävla mycket i min feed att jag inte hittar något som relaterar till mitt konto.
Dum fråga kanske men söker du på hashtaggar för att hitta konton? Om du går in i sökfunktionen och skriver tex #skogsträdgård så får du ju upp alla inlägg som har den hashtaggen. Klicka in, gilla, kommentera och sök sen på nästa hashtagg. Eller klicka på en hashtagg som de som har skogsträdgård använt. Finns ju hur mycket som helst.
 
Det blir så konstigt. För mig är instagram en dagbok.

...

Det känns inte som om jag har några förutsättningar alls för sånt här :cry:
..

Alltså. Jag verkar inte alls ha förutsättningar för det här. Jag måste liksom jobba med det jag har. Något annat kan jag inte ordna med.
Men låt det vara en dagbok då? Strunta i antal följare mm och gör det för din egen skull!
 
Jag publicerar aldrig något själv på instagram, men tittar in där nu och då av två anledningar. Den ena är att det är trevligt att se vad mina bekanta pysslar med, och då, är det inte så viktigt med bildkvalitet eller vad det handlar om, utan jag se gärna en bild på min fd kollega som är ute på promenad och fotar stigen hon går på och skinkmackan hon åt efteråt.

Den andra anledningen till att jag öppnar appen är när jag vill ha inspiration. Hur komponerar man charkuterifat för att de ska se aptitliga ut? Idéer för mirror glaze tårtor. Vackra mörkgröna tapeter med blommiga mönster på fondvägga bakom soffan. Speciella sorter av dahlior. Hur fixa en liten toalett för att det ska se hemtrevligt och charmigt ut?

Då har jag helt andra krav på bildkvalitet, jag vill frossa i perfekt styling för att få feeling, för att få en bild av vad jag vill uppnå själv. Jag kan ju redan slänga lite salami och några ostbitar på ett fat, så jag vill få se hur det kan se ut då det är gjort med perfektion och fotat i ett härligt ljus. Min hjärna vill få en dopaminkick av att se de perfekta tårtorna, då vill jag också försöka göra lika. Jag vill få feelgood av att se den där härliga soffan med filtar och kuddar med den vackra tapeten bakom, och glömma mitt eget slitna sjaskiga vardagsrum och slitna soffa för en stund. Jag vill bli en del av de fina härliga bilderna. Kanske vill jag försöka igen med att odla dahlior, då jag ser att någon annan lyckats få till ett sprakande blomhav, halvsönderblåsta hafsiga sådana med någon blomma på trekvart har jag ju redan själv och de är inte jätteinspirerande.
 
Det spelar ingen roll om du är nybörjare eller expert, jag tror att många följer inte bara för att få tips, utan för att följa en ”story”. I ditt fall skulle det kunna handla om att lyfta fram det som är särskilt intressant med dig och ditt liv. Jag tycker exempelvis att du borde använda dig av det du skriver ovan:

- Du hade en dröm om att bli självförsörjande, men det gick inte som du hade tänkt dig pga funktionshinder.
- Du har kämpat i flera år för att komma tillbaka/hantera ditt funktionshinder och fokuserar nu på skogsträdgård och bin.

Motiveringen att följa dig tänker jag
är att få följa med på din resa när du utvecklar din skogsträdgård osv. Du behöver inte vara expert, och det går också att lägga upp sådant som inte gick som man har tänkt sig och där man ber följarna om råd. På ett sådant konto kan du även lägga till tillbakablickar och målbilder, efterfråga inspiration och på det sättet kommunicera med dina följare. Jag skulle tycka att det var jätteintressant att följa även om jag varken har skogsträdgård eller bin.
Jag håller med, och efter att ha bläddrat i kontot så tror jag många kan bli väldigt inspirerade. Det är nog få kvinnor som vågar flytta själva ut i skogen och kompetens att gälla träd, klyva ved fixa bin etc. Lite som en äldre Jonna jinton. Följde ett tag en del torprenoveringskonton och de blev som en liten community som hjälpte varandra, ställde frågor i flödet osv. Det måste finnas fler med en dröm om en ”mindre” skogsträdgård?
 
Tack.

Jag preppar inte själv för jag klarar inte av det. Hade en dröm om att bli självförsörjande med det jag odlade men klarade inte av att ta hand om skörden och tillaga det. (Hej funktionshinder.) Vet inte om jag skulle klara av att försöka med det igen med hjälp av boendestöd.

Så nu är jag inriktad på nötter. Enkelt att lagra och enkelt att äta.

Men jag vet inte vad jag skulle kunna skriva om skogsträdgård. Är ju liksom nybörjare. Kommer täcka mer mark sen när snön försvinner men mer vet jag inte. Och sen har jag hemsidan där jag kan skriva mer.

Och jag har inget att själv sälja förutom honung och det säljer jag helst på plats här.

Mina katter har ett eget konto.
Men posta om nötter och odling av nötträd då? Om jag minns rätt skrev du om valnötsträd i någon tråd? Jag hade ingen aning att man kunde odla det i Sverige t ex
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Alltså dessa bett
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp