Inte dräktig... fler med otur?*långt*

Sv: Inte dräktig... fler med otur?*långt*

Mitt ena sto behöver man inte UL:a efter 45 dygn, hon är så tydlig invärtes. Medan den andra som jag inte hade en aning om att hon var dräktig kollade vi i slutet av september -09 och då hade hon varit på betäckning första veckan i april detta år, dvs typ 5½-6 månader senare!
Så helt klart går det att kolla så sent.. Dock ska tilläggas att det var väldigt svårt att se då fostret ligger så pass djupt.
 
Sv: Inte dräktig... fler med otur?*långt*

Tack, hoppas också det!! :)
Får avlägga rapport efter nästa koll, det är ju nervöst värre detta...

Fortfarande DRÄKTIG!!!!:bump::bump::bump:
Kollad idag på 45 dygn:laugh: så skönt!

Nu blir det fosterförsäkring illa kvickt!:D
 
Sv: Inte dräktig... fler med otur?*långt*

Grattis grattis!!!
Hur funkar det med fosterförsäkring, om du har försäkrat och stoet resorberar därefter, betalas den ut då?
 
Sv: Inte dräktig... fler med otur?*långt*

Ja, har man bara på papper att det funnits ett foster vid dygn 45 (en del bolag har kanske fortfarande dygn 90) så får man ersättning.
 
Sv: Inte dräktig... fler med otur?*långt*

Frågade just om detta och försäkringen gäller från "den minut" man tecknar den :)
 

Liknande trådar

Avel Vad finns det för orsaker att stoet inte tar sig på fryst? Säsongen har sett ut som följande: God kvalitet på spermierna Bra jämn...
Svar
13
· Visningar
1 006
Senast: Karro-Lina
·
Avel Har ett dräktigt sto nu och om allt går vägen så betäcks hon iår igen. 2011 seminerades hon med TAI (en gång), ingen dräktighet. 2012...
2
Svar
38
· Visningar
5 886
Senast: Opra
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 624
Senast: kopparberg
·
Avel Vi har insiminerat vårat 10 åriga kallblodssto med skicksperma. Hon har tävlat fram till hösten -10 och det har tagit ett tag att få...
Svar
6
· Visningar
1 547
Senast: Casper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp