Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Jag tycker att vi kan pröva att skriva alla inlägg i en enda gigantisk mammuttråd, och sedan får moderatorerna nysta upp i vilka olika trådar som skulle skapats för stunden.

Jag tror vi kommer bli överraskade av resultatet, och att den positiva spiral som därefter följer kommer suga upp användare från andra forum, såsom Familjeliv, Flashback och Forthoj.
@Gunnar - jag tror att Jeffery är lite sugen på att bli moderator! :D
 
Du har har godkänt att det inte är du som äger det du skriver utan att moderatorerna kan moderera enligt eget godtycke så ja ett inlägg av om frysar kan både tas bort, slåss ihop med en annan tråd eller brytas ut, allt enligt reglerna alla godkänt.

Jag tror du har helt missförstått. Ja, när jag skriver på Buke så accepterar jag därmed @Gunnar regler som står i FAQ, btw så står det inte något där angående att starta trådar om frågeställningar och ska nog uppdateras så vet alla nya användare vad som gäller.

Vad jag menade var att jag som medlem och aktiv i FK tråden aldrig skulle komma på tanken att starta en tråd om frysar på balkonger. Hade en mod bestämt sig för att bryta ut den till en separat tråd hade jag absolut inte brytt mig om det, bara tyckt att det var en helt onödig och ganska löjlig IMO som en separat tråd. Men att, som mods och Gunnar vill, tänka mer på att själv bryta ut det till en enskild tråd nope, skulle aldrig tänkt, hur många varv det än tog.
 
Jag tror du har helt missförstått. Ja, när jag skriver på Buke så accepterar jag därmed @Gunnar regler som står i FAQ, btw så står det inte något där angående att starta trådar om frågeställningar och ska nog uppdateras så vet alla nya användare vad som gäller.

Vad jag menade var att jag som medlem och aktiv i FK tråden aldrig skulle komma på tanken att starta en tråd om frysar på balkonger. Hade en mod bestämt sig för att bryta ut den till en separat tråd hade jag absolut inte brytt mig om det, bara tyckt att det var en helt onödig och ganska löjlig IMO som en separat tråd. Men att, som mods och Gunnar vill, tänka mer på att själv bryta ut det till en enskild tråd nope, skulle aldrig tänkt, hur många varv det än tog.


Det finns två situationer, det ena är att man bör undvika uppenbara trådar som kan stå sig väl för sig själv, det andra är att när någon postat något som visar sig bli en diskussion påtala så moderatorerna/Gunnar kan bryta ut den delen till en egen tråd. Självklart kan man inte förutse allt.

Jag förstår inte problemet med någotdera, det är bara saker de som läser och postar i tråden kan göra.
 
Det finns två situationer, det ena är att man bör undvika uppenbara trådar som kan stå sig väl för sig själv, det andra är att när någon postat något som visar sig bli en diskussion påtala så moderatorerna/Gunnar kan bryta ut den delen till en egen tråd. Självklart kan man inte förutse allt.

Jag förstår inte problemet med någotdera, det är bara saker de som läser och postar i tråden kan göra.

Nar det nu tydligen finns en hel massa anvandare som laser evighets tradar utan att skriva i dem och ser en hel massa potentiella tradstarter dar kan de val ga ut och starta egna tradar i amnen de hittat? Hela den har discussionen har helt sparat ut och resulterar bara i tjafs i mitt tycke.
 
Fast nu har jag fått ett konstaterande utbrutet till en egen tråd. Det var inget hemligt eller genant någonstans men kändes konstigt att mer eller mindre få en reprimand för att jag konstaterade något som någon annan tyckte var intressant.
Men det var ju inte ditt inlägg bara som bröts ut. Om ett konstaterande leder in på en oväntad diskussion så kan du knappast förväntas ha förutsett det i spåkulan, däremot får du gilla läget om diskussion uppstår och inläggen bryts ut till en egen tråd.

Ibland uppstår diskussioner när man inte räknat med det, så är det ju bara. Då är det viktigt att komma ihåg att det inte är ditt inlägg som bryts ut, det är en hel diskussion där ditt inlägg råkade vara starten.
Jag är helt säker på att man kan be moderatorn att skriva ett extra förtydligande i det inlägget om man är orolig över att folk inte ska förstå att man inte avsåg att starta diskussionen.

Vore inte det en ganska bra lösning?
Om du märker att ditt inlägg blivit start i en ny tråd och upplever att utbrytningen är otydlig - be moderator om att tex skriva en rad överst i röd färg eller liknande som förtydligar.
Likaså om man upplever att rubriken blev konstig - be att den ändras.
 
Nar det nu tydligen finns en hel massa anvandare som laser evighets tradar utan att skriva i dem och ser en hel massa potentiella tradstarter dar kan de val ga ut och starta egna tradar i amnen de hittat? Hela den har discussionen har helt sparat ut och resulterar bara i tjafs i mitt tycke.
Men vi har ju inte läst i evighetstrådarna, och hade ingen aning om att ni hade diskussioner därinne. Jag trodde det var; -Ahh gu vad jag är nöjd med mina nya gardiner. -Jag med, fint väder idag. Nu ska jag plocka blåbär.
 
Nar det nu tydligen finns en hel massa anvandare som laser evighets tradar utan att skriva i dem och ser en hel massa potentiella tradstarter dar kan de val ga ut och starta egna tradar i amnen de hittat? Hela den har discussionen har helt sparat ut och resulterar bara i tjafs i mitt tycke.
På vilket vis exkluderar mitt inlägg de som läser tråden men inte skriver?

På tal om att hitta något att tjafsa om....
 
Men vi har ju inte läst i evighetstrådarna, och hade ingen aning om att ni hade diskussioner därinne. Jag trodde det var; -Ahh gu vad jag är nöjd med mina nya gardiner. -Jag med, fint väder idag. Nu ska jag plocka blåbär.

Jag läser ibland och hittar ofta spännande saker men det är ofta lönlöst att starta en diskussion om dem. Och att citera nån annans inlägg i en trådstart känner jag mig lite obekväm med. Men det är problematiskt när man skriver på typ Barn och blir åthutad när man frågar något och får till svar att ”här ska vi bara vara glada” när nån beskriver misärrelationen från helvetet och man undrar varför i hela friden personen stannar kvar i relationen.
 
Jag läser ibland och hittar ofta spännande saker men det är ofta lönlöst att starta en diskussion om dem. Och att citera nån annans inlägg i en trådstart känner jag mig lite obekväm med. Men det är problematiskt när man skriver på typ Barn och blir åthutad när man frågar något och får till svar att ”här ska vi bara vara glada” när nån beskriver misärrelationen från helvetet och man undrar varför i hela friden personen stannar kvar i relationen.
Gud ja! Det där har jag sett massor av och det kliar i fingrarna...

Och till allmän kännedom. Jag bläddrar i barntrådarna ibland. Typ innan folk fött. Resten av Evighetstrådarna läser jag typ aldrig i förgör art jag inte är intresserad av att läsa om nmvad folk gör.
 
Alltså jag bryr mig noll om jag är välkommen eller inte i evighetsrådarna eftersom det här är ett Internetforum. Däremot bryr jag mig väldigt mycket om det blir en klick som myser ihop i enighet av att andra på forumet är dumma mot dem. Det är inte okej bara. Och upplever man det så som en del användare tycker att diskussionerna är för hårda eller källa krävs eftersom det är många akademiker som nån skrev, har man all rätt i världen att tycka det. Men att sen gå in i sin egen mysklubb och prata slut om de övriga användarna tycker jag är fel. Då får man antingen gå på moderatorerna eller Gunnar alternativt sluta vara på forumet och skapa sin egen klubb utanför.
 
Men det var ju inte ditt inlägg bara som bröts ut. Om ett konstaterande leder in på en oväntad diskussion så kan du knappast förväntas ha förutsett det i spåkulan, däremot får du gilla läget om diskussion uppstår och inläggen bryts ut till en egen tråd.

Ibland uppstår diskussioner när man inte räknat med det, så är det ju bara. Då är det viktigt att komma ihåg att det inte är ditt inlägg som bryts ut, det är en hel diskussion där ditt inlägg råkade vara starten.
Jag är helt säker på att man kan be moderatorn att skriva ett extra förtydligande i det inlägget om man är orolig över att folk inte ska förstå att man inte avsåg att starta diskussionen.

Vore inte det en ganska bra lösning?
Om du märker att ditt inlägg blivit start i en ny tråd och upplever att utbrytningen är otydlig - be moderator om att tex skriva en rad överst i röd färg eller liknande som förtydligar.
Likaså om man upplever att rubriken blev konstig - be att den ändras.

Det var inte rubriken. Däremot innehåll inlägget en del annat som borde fått vara kvar i vgv, nu blev allt bara konstigt.
 
Vi kan väl ändå inte skapa trådar om sådant?
Idag åt jag mackor vad åt ni?
Jag tvättade idag när tvättade ni?

DÅ tror jag buke förlorar.
En tråd om tips på goda/enkla/exklusiva/ovanliga mackor och hur man gör dem tror jag skulle intressera rätt många.

En tråd hur vi tvättar, vilka gradtal till olika typer av kläder, hur fulla maskiner, vilken typ av tvättmedel, sköljmedel, fläckborttagare om de används. Miljöaspekten runt allt detta, kanske. Hur många gånger används olika klädesplagg innan de tvättas tror jag kan bli hur intressant som helst.

Om någon vill skapa dessa trådar får de gärna göra det.
 
På vilket vis exkluderar mitt inlägg de som läser tråden men inte skriver?

På tal om att hitta något att tjafsa om....

Jag forstar inte fragan?
Allt jag menade var att flera har sa manga asikter, och insikter, i vad som star i VGV traden men inte skriver dar att det for mig verkade som om manga har laser den men inte skriver i den och da ar det ju latt att starta ett inlagg om nagot interessant man ser som den som skrev i VGV traden uppenbarligen inte upplevde kunde sta for sig sjalv.
 
Jag forstar inte fragan?
Allt jag menade var att flera har sa manga asikter, och insikter, i vad som star i VGV traden men inte skriver dar att det for mig verkade som om manga har laser den men inte skriver i den och da ar det ju latt att starta ett inlagg om nagot interessant man ser som den som skrev i VGV traden uppenbarligen inte upplevde kunde sta for sig sjalv.
Men jag tror ju inte att så många följer vgv. Många har säkert kikat in för att de vad det är för en tråd, lagt märke till att det verkar vara en tråd med ett eget gäng som skriver mest vardagliga saker, och sedan backat ut. Om folk verkligen läste vgv så hade det ju inte varit ett problem, men sannolikheten för att nån skulle orka följa all aktivitet där utan att själv skriva är nog nära noll.
 
Jag bollar tillbaka frågan:
Borde inte fingertoppskänslan finnas redan hos den som skriver ett inlägg om känsliga familjeförhållanden? /.../
Nej, jag har inget svar på det, utan vill gärna att du och andra ger mig svaren. :)
Jo - fingertoppskänsla fanns där när användaren skrev tråden.

Det hamnade i en evighetstråd. Inte i en egen tråd. Där är skillnaden och fingertoppskänslan.
 
Jag forstar inte fragan?
Allt jag menade var att flera har sa manga asikter, och insikter, i vad som star i VGV traden men inte skriver dar att det for mig verkade som om manga har laser den men inte skriver i den och da ar det ju latt att starta ett inlagg om nagot interessant man ser som den som skrev i VGV traden uppenbarligen inte upplevde kunde sta for sig sjalv.

Jo men varför svara du då det på mitt inlägg där jag anser att de som är inne i tråden oavsett om de läser eller skriver är de som kan starta trådar. Det är som du försöker säga emot mig när jag skrivit samma sak.

Ända anledningen att jag skrev det var att du klagade på att folk tjafsar och att "säga emot mig" när jag menar samma sak känns som tjafs. Som om du vill att vi inte är i princip eniga.
 
Inspirerad av all debatt så har jag gått loss på barnforumet och tipsat moderator om flera potentiella utbrytningar med ämnen som iaf jag tror skulle göra sig bra som egna trådar :up:
Bra idé men jag är inte avundsjuk på den moderator som ska göra det. Grupperna verkar snortajta där inne. Men hittar man supertydliga egna ämnen kanske det går. Barn skulle verkligen behöva det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 278
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 276
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 921
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Skäller på andra hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp