Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Jag tycker det har blivit jäkligt mycket mer liv på forumet med trådstarter och diskussioner bara de senaste dagarna :banana: ! Har själv gjort ett par trådstarter och fått många intressanta svar, och har skrivit svar i flera olika trådar :)!
Jag tycker hela allmänt har levt upp nu när det finns fler aktiva trådar. Jättekul!
Tycker också det är jätteroligt med många intressanta trådar igång!

Håller med er allihop. Nu har det varit till synes odramatiska utbrytningar på flera forum. Och på Allmänt är det mycket mer fart på trådarna, jag kommer sällan till sidan 2 just nu för det finns så mycket på sidan 1 som jag vill ha koll på. Detta har verkligen varit ett fall framåt.
 
Kan vi inte få en tag som säger utbruten istället för så långa rubriker. Spelar det någon roll VAR den nya tråden är utbruten från?
Det är så tjockt och klottrigt med dessa meter långa trådtitlar.
 
Kan vi inte få en tag som säger utbruten istället för så långa rubriker. Spelar det någon roll VAR den nya tråden är utbruten från?
Det är så tjockt och klottrigt med dessa meter långa trådtitlar.
Det är nog för att hjälpa folk att förstå sammanhanget, för att trådstarten inte ska bli mer förvirrande.
Men det skulle lika gärna kunna vara en rad överst i det utbrutna inlägget som moderator lägger in.
 
Jag förstår inte fortfarande varför det är blivit så farligt att prata vardag i evighetstrådarna. Som om någon skulle hoppa in och göra tråd av vad jag ätit till middag? Det är ju när jag ställer en fråga om bästa middagsreceptet jag riskerar att bli utbruten? Eller när jag börjar dividera om vilken badstrand som är bäst i Gävle?
 
Jag förstår inte fortfarande varför det är blivit så farligt att prata vardag i evighetstrådarna. Som om någon skulle hoppa in och göra tråd av vad jag ätit till middag? Det är ju när jag ställer en fråga om bästa middagsreceptet jag riskerar att bli utbruten? Eller när jag börjar dividera om vilken badstrand som är bäst i Gävle?
Fast jag blev ju utbruten när jag berättade vad jag gjorde. Det var inte jag som spann vidare på ämnet.
 
Ja, det var ju ledsamt och inte ok alls som du blev utsatt men då är ämnet känsligt och kanske man inte ska lägga ut sådant i ett diskussionsforum alls. Det hade ju redan börjat bli diskussion i VGVtråden.
(min fetning i citatet)
Det är ju just det, hade det bara varit en kommentar i mängden, så hade det aldrig brutits ut.
Nu var det en påbörjad diskussion om ämnet och DÅ blev det utbrutet. Och ämnet i sig är intressant, då det garanterat finns fler med liknande behov.

Sen vill jag nog vidhålla, som jag skrivit någon annanstans också, att problemet inte var den utbrutna tråden i sig. Problemet var hur någon/några användare uttryckte sig i sina svarskommentarer.
 
(min fetning i citatet)
Det är ju just det, hade det bara varit en kommentar i mängden, så hade det aldrig brutits ut.
Nu var det en påbörjad diskussion om ämnet och DÅ blev det utbrutet. Och ämnet i sig är intressant, då det garanterat finns fler med liknande behov.

Sen vill jag nog vidhålla, som jag skrivit någon annanstans också, att problemet inte var den utbrutna tråden i sig. Problemet var hur någon/några användare uttryckte sig i sina svarskommentarer.
För MIG var problemet att den blev utbruten eftersom det blev min specifika situation som diskuterades länge, inte ämnet. Och det är enormt trist att tråden får ligga kvar trots upprepade anmälningar. Och jag har lärt mig min läxa, jag skriver inget om mig själv längre.
 
Det är nog för att hjälpa folk att förstå sammanhanget, för att trådstarten inte ska bli mer förvirrande.
Men det skulle lika gärna kunna vara en rad överst i det utbrutna inlägget som moderator lägger in.
Det kan ju skrivas i inlägget samt en länk till tråden? Jag stör mig nog bara orimligt mycket.
 
Fast varför antas det hela tiden att vi inte vet att det vi skriver är offentligt?
En del agerar som de inte förstått det. Uttalanden som man vill diskutera med sina vänner och att inlägget inte ska synas tyder på att man åtminstone ignorerar att vem som helst kan ge sig in i diskussionen och att även ett inlägg mitt i en tråd är synligt och kan ses och kommenteras av fel personer.
 
Det antas inte. Det skrivs saker i en offentlig tråd och sen vill man inte att det ska vara offentligt? Här föreligger någon form av feltänk.

Det är faktiskt en skillnad på ett inlägg i en tråd och en trådstart. Jag råkade ut för en utbrytning som var totalt löjlig men fine, det kunde jag leva med. Vissa saker kanske man inte vill stå som TS för helt enkelt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 298
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
617
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp