Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 872

Bukefalos 30 år!

Hmmm, efter att ha kollat igenom svaren på obligatoriska frågan var det lite mer spritt än jag trodde. Men ändå en klar övervikt på qitis (7) följt av LenaH och Niyama (4 var). Qitis är ”populär” vilket jag tänkte kunde vara till hennes nackdel. Tänker nog ändå dock att ledarvargen själv kanske inte skulle skriva Q i tråden om hen valt henne.

Tittade även lite på Fios val. Där sticker det ut lite (även om det var första valet som lades) i att välja bland doldisarna (därav mig själv). Det skulle ju också kunna vara en ledarvargs sätt att förvilla och skriva helt andra personer än de hen valt.

Då jag måste rösta någonstans, och för min sinnesros skull gärna gör det tidigt, lägger jag min röst enligt första resonemanget i detta inlägg.
Ceta röstar på qitis
Du menar att rent statistiskt borde @qitis blivit vald? :)

Jag förstår verkligen inte alls det här resonemanget och funderar om det kanske är en hint att det är Bsf som är Richard och hintar om det genom att skriva det här resonemanget och tidigt på LenaH? Kanske för att Bsf valt LenaH till sin lya?
bollen__ röstar på Blacksmithfarm
Men om du tror att @Blacksmithfarm är ledarvarg som valt mig till ulv och därefter röstar på mig som hint så vore det ju smartare att rösta på mig för om vi båda är ulvar (enligt ditt resonemang) så får ju jag då två röster istf att du lägger en uddaröst?

Jag vete sjutton om man ens ska kunna gå på vad folk anser att vilka två man ska välja om man vore ledarvarg till lyan egentligen ? Tror inte en ledarvarg är så ”dum” att direkt visa vem som skulle vara där -jag tänker tvärtom. Att den nog helst nominerar några som inte är där ? Det är ju annorlunda mot vanliga ”vinkningar ” man kan få i lekar med olika frågor som jag minns ? Detta är ju mer direkt på sak så att säga -tycker jag då …
Så vad folk i gemen tänker kanske inte är vad ledarvargen tänker är en förlängning i tanken för mig iaf. Var inne på det tidigare också.
Liksom. Skulle jag , @LenaH och @Niyama vara i lyan bara för att ”alla ”verkar vilja välja oss i majoritet?
Jag fattar att det är DL1. Men ändå ?
Fast jag tycker nog inte det är en orimlig tanke? Det är ju bara en som faktiskt har valt, men den hade ju ingen aning om att det också skulle bli den obligatoriska frågan (förutsätter jag, eftersom frågan kom senare i tråden). Det är ju inte nödvändigtvis så att ledarvargen själv skrivit er som svar på frågan, men om en majoritet väljer er är det ju ändå nånstans rätt statistiskt sannolikt att ni/nån av er kan vara i lyan?

Sen kan ju såklart självaste ledarvargen ha valt helt annorlunda. Men som en förstadagsteori tycker jag ändå det är en av de bättre.

Jag vet inte hur många man ska välja in i lyan men om jag vore ledarvarg hade jag inte valt spelare som ofta blir siade osv. Vi säger 3 st ulvar. Ceta, Bollen och Emtherlia känner jag är typer som kan gå under radarn. Är dom 4 så även Sryoqwe.
Ok. Fio var först men samtidigt var det igår och hon tänker faktiskt väldigt likt mig . Avskriven ? Absolut inte herregud vem vågar avskriva någon utan info ?
Jag skulle välja @Niyama och @qitis även om det vore osmart, @fio har en poäng med att välja spelare som sällan blir siade men kan jag välja så vill jag gärna veta att de är på min sida för de jagar mig galet annars och då är det så väldigt jobbigt! :rofl:
Annars är @Mirtai mästarulv.
LenaH slänger in en brasklapp om @Mirtai som mästarulv. Till slut i detta inlägget Det är med humor såklart men den är noterad. Sedan tänker jag att det är lite typisk LenaH ändå hmm

Jag hade valt @qitis för en av de roligaste lekarna jag varit med i var när jag var spöke med henne så skulle gärna ha chansen att sitta i lyan med henne

@Madalitso hade jag också valt för det är en spelare jag kan aldrig placera så skönt att veta att vi är på samma sida. Men inser när jag skriver att om jag är ledarvarg vet jag ju vilka som är på min sida oavsett så det argumentet faller ju.

kanske får bli @LenaH för att slippa spela mot någon som brukar lyckas peka ut hela lyan dag 2 typ 🤩

Annars är det väl, som flera redan sagt, smart att inte ta någon som blir siad första natten. vill ha mig i lyan och Madalitso men ändrar sig sedan och väljer LenaH för hon brukar pricka ut lyan dag två.
Mirtai vill ha mig i lyan (för jag är tydligen rolig att prata med ❤️ vete sjutton om alla LLs genom åren håller med om det dock :rofl:även om jag sansat mig genom åren med inlägg till LL i pm (obs oavsett sida !!) sedan verkar hon luta åt Madalitso
Inte direkt att hon valde mig och Madalitso men ändå tillräckligt för att jag ska reagera över ordvalen och att hon sedan väljer LenaH för hon brukar pricka lyan tidigt men kan precis som i alla andra funderingar jag har bara vara något som inte alls betyder något.

Jag är här och har fått min roll. Tyvärr har jag också dragit på mig en rejäl förkylning och en del av det jag skriver kan vara febersvammel. Eller bara mitt vanliga svammel....

Kul tema men alldeles för många informationsroller för mig. Jag fattar verkligen inte hur spioneri osv fungerar. Min stackars hjärna får liksom inte till hur det skulle vara hjälpsamt.

Som svar på den obligatoriska frågan skulle jag välja LenaH, Q och... hmmmm Hedinn.

LenaH och Q är väldigt skarpa och tycker att de lätt hittar de onda. Utan dem är goda sidan mkt 'svagare'. Hedinn är sjukt bra på att smyga under radarn, och därför bra att ha som ond. (Om man själv är på onda sidan). BSF är också ganska bra som ond, men tror hon blivit utröstad som en av de första i alla lekar jag varit med i, vilket hade varit dåligt.

Å andra sidan vet jag att många andra kanske också valt gamla erfarna :)spelare till sin lya, och därför skulle man valt andra spelare för att risken är annars att lyan blir utröstad med en gång? Därför kanske man istället skulle valt Sryoqwe, Emtherlia och... Bollen? Tror jag var med i en lek där Bollen var en utmärkt ond spelare.
Elo verkar också förtjust i att ha flera i lyan
I detta fallet mig själv (q) , LenaH och så Hedinn

För att sedan vända till en tanke som både jag och jag tror @bollen__ också haft. Med mer anonyma deltagare så att säga (ni ÄR inte anonyma vill jag säga , bara inte lika synliga som vi andra som spelat mycket mera om ni förstår vad jag menar ?)

Jag vet inte om jag blev så mycket klokare av detta egentligen men ville ändå sätta det på pränt så får vi se om någon annan får någon tanke om detta

Fast jag tycker nog inte det är en orimlig tanke? Det är ju bara en som faktiskt har valt, men den hade ju ingen aning om att det också skulle bli den obligatoriska frågan (förutsätter jag, eftersom frågan kom senare i tråden). Det är ju inte nödvändigtvis så att ledarvargen själv skrivit er som svar på frågan, men om en majoritet väljer er är det ju ändå nånstans rätt statistiskt sannolikt att ni/nån av er kan vara i lyan?

Sen kan ju såklart självaste ledarvargen ha valt helt annorlunda. Men som en förstadagsteori tycker jag ändå det är en av de bättre.
Bra poäng att ledarvargen inte visste att det skulle bli den obligatoriska frågan och att valet därigenom skulle nagelfaras redan nu! :up:

Bra poäng att ledarvargen inte visste att det skulle bli den obligatoriska frågan och att valet därigenom skulle nagelfaras redan nu! :up:
Jamen exakt, jag tänkte helt ärligt att det var lite osjysst mot ulvarna att ha det som obligatorisk fråga när jag läste den... :p Det är ju en sak att välja lya, men hade det varit jag hade jag nog valt annorlunda om jag visste innan att det skulle bli en fråga på det, mot om jag bara "spontanvalde", eftersom den här diskussionen ändå kan säga en del... Visst att ledarvargen själv kan ljuga, och möjligt att ulvarna också gör det, men övriga har ju ingen anledning till att välja några de inte faktiskt skulle ha valt.

spelar det någon roll för valet tror du? Jag hade ändå inte valt de som är mest poppis pga risken oavsett.

Såklart kan inte ledarvargen vetat att frågan skulle komma tänker jag ? men jag kan följa ditt resonemang , och jag säger inte att teorin är dålig för förstadsgsteori -jag har absolut både själv gett sämre och sett sämre från andra

Jag försöker bara tänka utanför boxen och få igång teoriandet :)
Tycker ändå att det är hög nivå på det för att vara första DL 👍

Jag förstår verkligen inte alls det här resonemanget och funderar om det kanske är en hint att det är Bsf som är Richard och hintar om det genom att skriva det här resonemanget och tidigt på LenaH? Kanske för att Bsf valt LenaH till sin lya?
bollen__ röstar på Blacksmithfarm

Jag tror ändå att ledarvargen har tänkt att inte välja de mest populära. Jag hade som sagt bollen i min lya och ja jag vet att detta är en 1 dagsteori men jag fattar inte riktigt bollen resonemang här så fio röstar på bollen

Är Q opålitlig? 😅
Här @Niyama. Det var kanske inte menat som ett försvar men jag väljer att tolka det så för att kunna rösta på någon :p

Och så hade du inga andra röster så det var liksom hyfsat säkert. Jag är ytterst förvirrad och har inga som jag är väldigt säker på, annat än att ingen går att lita på.

Fast ledarvargen måste ju räknat med att folk skulle fundera över hur den kan ha resonerat, även om den inte visste att det skulle bli en obligatorisk fråga.

Nä, pekar på det lite orimliga resonemanget. 😉
Förstod det, försökte bara vara lite rolig. Gick som vanligt. :D

Jag tycker väl i och för sig inte att resonemanget var orimligt, det var ju ändå BSFs resonemang som bollen upplevde märkligt och att hon tolkade det som att BSF själv tog på sig ledarvargsrollen, medan att delen med att hon satt dig i lyan verkade vara en mer "kanske". Jag tycker ändå personligen det är rimligare att rösta på den man tycker beter sig skumt än någon den skumma teoriar om.

Här @Niyama. Det var kanske inte menat som ett försvar men jag väljer att tolka det så för att kunna rösta på någon :p

Och så hade du inga andra röster så det var liksom hyfsat säkert. Jag är ytterst förvirrad och har inga som jag är väldigt säker på, annat än att ingen går att lita på.
Nej jag visste inte ens att Q behövde försvaras.

DL1 21:00
00:34 Blacksmithfarm röstar på LenaH
18:25 Ceta röstar på qitis
18:46 Emtherlia röstar på Madalisto
18:53 Sryoqwe röstar på Niyama
18:55 bollen_ röstar på Blacksmithfarm
19:01 Elo röstar på Ceta
20:52 fio röstar på bollen_

LenaH 1
qitis 1
Madalitso 1
Niyama 1