Åååkej... Så någon skyddade Elo? Hade
@LenaH rätt i att lyan bestämde sig för att vara listig och få goda att tro att Elo är ond? Men varför då inte bara låta lynchen gå vidare?
Eller ... på det här viset så fick de ju ett käk till medan två lyncher går till spillo?
Edit: Det blir ju ett käk imorgon också, så två käk!
Fast jag förstår inte det - varför inte låta elo lynchas då första gången rent krasst? De förlorade ju möjligheten att ha vinstläge efter nattens käk om nu en god hade lynchats igår ? Visst kanske de kan ha trott hon var ledaren -men jag, om jag hade varit i lyan hade gladeligen offrat ledaren i en sådan sits istället för att rädda den IOM att det ändå fanns en risk att elo skulle kunna vara god.
Elo hade verkligen minst inlägg av alla (och hon är sjuk så förståeligt

) så tror inte att någon av de inläggen skulle kunna ses som en vinkning till lyan faktiskt.
Med det som bas så :
Jag ser det ju som otroligt märkligt om det skulle ha skett om man tänker rent matematiske på det. Iofs förutsätter den tanken att det är 2 ulvar och en ledarvarg varg kvar men det känns väl rimligast ?
Skulle det vara vara en ulv och en ledarvarg kvar så faller det resonemanget givetvis
Sedan verkar LenaH ha överlevt ytterligare ett käk -och trots att det är roller med specialförmåga som blivit käkade varje natt är det ändå anmärkningsvärt att hon är kvar (om det inte är för att hon typ driver korståg mot mig då. Då gör hon ju nytta för ulvens oavsett) tidigt ansedd som god -ffa efter första lynchen mot Madalitso egentligen-borde ju varit prio att ta ut för ulvarna då väl ?
Men ja jag har ändå starkast misstankar mot att LenaH är ond , troligen tillsammans med fio (lite osäker där dock -hon kan vara lurad av LenaH )
Ponera att kronan hamnade hos LenaH , det verkar ju faktiskt BSF ha trott och hon var ju ändå spion (vilket LenaH hade full koll på
- troligen för att hon bekräftade lite snyggt att hon visste att LenaH fick kronan första natten efter madalisto lynchades)
Jag har svårare att hitta en tredje kandidat till att vara ond om det är tre kvar , men
@Asko känns ändå som hon gräver och vänder och tänker annorlunda och är rättfram i sina tankar hur de än går så inte med på listan just nu iaf
Mer svårbedömt med
@Hedinn och
@Mirtai som faktiskt hållit sig lite under radarn , och jag förstår IRL osv. -så tänker att om det är tre onda kvar så bör någon av dem vara den sista onda ?
narren har inte blivi käkad så kronan finns fortfarande i spel

det är en fördel för goda alla fattar ju att lynchstoppet är borta. Men utslagsrösten bör ju vara kvar väl?
Mer bekymmersamt om extrarösten nu blivit stulen iom att ekorren blev käk i natt
Det är ju i så fall en nackdel för goda