Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 874

Bukefalos 30 år!

Kanske för att lyan smart nog prickat nästan alla specialroller istället?

Förutom den du lynchade då. :meh::cautious:
Iofs. Men kan lyan verkligen ha prickat så bra ? Det är ju osannolikt - de borde ju helt enkelt bara haft tur att de hade just de rollerna? Att de trodde de var goda och inte deras ledare och därför säkra kort?

Iofs. Men kan lyan verkligen ha prickat så bra ? Det är ju osannolikt - de borde ju helt enkelt bara haft tur att de hade just de rollerna? Att de trodde de var goda och inte deras ledare och därför säkra kort?
Tjuven kan ha testat att tjuva Emtherlia natt 1 när de käkade bollen och att Bsf var spion hade tom jag fattat.

Det är sent och jag är inte så bra på att tänka. Men med risk för att bli uppäten inatt vill jag ändå säga något nu.

Nu när Elo var god tror jag nog att antingen Lena eller Qitis är onda, osannolikt bägge men vem vet? Är mest skeptisk till Lena iom att hon blivit godförklarad och fortfarande är vid liv. Det är ganska skumt, kanske till och med ludet.

Vi är väl sju kvar nu, så om det är tre onda kvar och de inte försöker äta upp sin egen borde de vinna imorgon bitti?

Det är sent och jag är inte så bra på att tänka. Men med risk för att bli uppäten inatt vill jag ändå säga något nu.

Nu när Elo var god tror jag nog att antingen Lena eller Qitis är onda, osannolikt bägge men vem vet? Är mest skeptisk till Lena iom att hon blivit godförklarad och fortfarande är vid liv. Det är ganska skumt, kanske till och med ludet.

Vi är väl sju kvar nu, så om det är tre onda kvar och de inte försöker äta upp sin egen borde de vinna imorgon bitti?
Jag är livrädd att det är två ulvar som just nu försöker spela mot varandra 😭

Men jag tror inte att det vore så klokt, bättre att fortsätta hålla varandra lite om ryggen och istället försöka hitta misstankar om en till god. Varför liksom försöka med detta när spelet är så nära sitt slut? 😅

För övrigt så har LL redan sagt att de tänker ha multipla DL imorgon kväll och det tror jag inte att de hade sagt om risken för en vinst för ulvarna imorgon bitti hade varit stor.

UPPDATERING!

Sryoqwe är stressad. Hon vill verkligen göra sitt bästa för att Edward ska stanna på tronen och lugnet i landet ska bestå. Men de senaste dagarna har det känts som att något håller på att hända. Runt om henne har folk försvunnit. Liksom poff, upp i rök! Var finns kungen och drottningen? Vad händer egentligen?

Som tur är finns ett ställe där hon alltid känner frid och ro. Där hon kan gå in i sig själv och bara vara ett tag. Westminster Abbey. Under katedralens höga valv, i den kyrkliga miljön där är hon fredad. Så hon skyndar mot denna heliga plats för att få lite ro!

Ja, vi vet ju alla att det kanske inte är rätta stället att söka sig till. I alla fall inte om man vill vara kvar i leken…

@Sryoqwe var röstfifflare.

DL 5 kl 21.00, men har alla röster lagts och ingen ändrat på 30 minuter avslutas lynchen.

Obs!

Dubbellynch! Alla röstar på två personer – motiveringar som vanligt.
Om det inte finns en vinnare efter DL hålls natt-DL 20 minuter efter uppdatering och sedan fortsätter vi med DLs till leken är slut.

@Snurrfian, nobla väktare av det hemliga rummet i Westminster Abbey – du vet vad LLs ödmjukast ber dig att göra!

Jag börjar få känslan att en ulv är antingen LenaH eller qitis, den andra antingen Hedinn eller Mirtai. Det hade varit rätt bra val som ledarvarg.

Jag väger mera mot LenaH än qitis pga mina tidigare misstankar. Men med Hedinn eller Mirtai så kan jag lika gärna kasta krona eller klave, det är för få inlägg för att jag ska kunna utläsa något bättre :arghh:

Såå... 6 kvar och 2 ulvar kvar rimligen?
ledarvargen oxå.

Nu får vi hoppas att kronan hamnat hos en god så vi har utslagsröst. Annars kommer vi förlora. Jag lutar mer och mer åt att @Mirtai och @Hedinn sitter i lyan. Mirtai har jag skitsvårt att läsa och har alltid haft oavsett roll men Hedinn brukar vara mkt mer aktiv och grävande som god och det får jag inte alls intrycket av nu. . Jag är osäker på om Q är bybo eller ledarvarg eller tom sitter i lyan eller om det är @Asko

Det finns omständigheter som talar för att @LenaH är på den goda sidan vilket jag anser att @qitis redan borde listat ut om hon spelar för den goda sidan. Eftersom det inte skett talar det mot att q skulle vara god och då är det Asko som är på den goda sidan.
Jag har iof misstänkt Q redan från dag 2 så det var ju jävligt dumt att ändra till Elo med facit i hand.

Eller är det en ulv och en ledarvarg? Med tanke på att ledarvargen ingår i antalet onda som vinstkrav?

Var det då två ulvar och en ledarvarg från början? 🤔
Det är 2 ulvar och en ledarvarg kvar är jag rätt säker på. Vi har röstat ut en ulv i DL1

ledarvargen oxå.

Nu får vi hoppas att kronan hamnat hos en god så vi har utslagsröst. Annars kommer vi förlora. Jag lutar mer och mer åt att @Mirtai och @Hedinn sitter i lyan. Mirtai har jag skitsvårt att läsa och har alltid haft oavsett roll men Hedinn brukar vara mkt mer aktiv och grävande som god och det får jag inte alls intrycket av nu. . Jag är osäker på om Q är bybo eller ledarvarg eller tom sitter i lyan eller om det är @Asko

Det finns omständigheter som talar för att @LenaH är på den goda sidan vilket jag anser att @qitis redan borde listat ut om hon spelar för den goda sidan. Eftersom det inte skett talar det mot att q skulle vara god och då är det Asko som är på den goda sidan.
Jag har iof misstänkt Q redan från dag 2 så det var ju jävligt dumt att ändra till Elo med facit i hand.
Ugh, varför och hur glömde jag dig :meh::rofl:

Det är 2 ulvar och en ledarvarg kvar är jag rätt säker på. Vi har röstat ut en ulv i DL1
Ja, därav jag skrev två från början.

Men tre ulvar och en ledarvarg från början, dvs fyra onda, låter alltså mera vettigt? Jag har dålig koll på hur man fördelar antalet goda och onda bäst 😅

Du får läsa Lenas teorier eftersom jag inte kan sitta här och hinta.
Jag har en misstanke om hennes roll om den inte är en ond, men är rädd att jag har för dålig koll på hennes vanliga spelstil för att veta om det är vanligt eller inte.

Om det är hennes roll du menar och inte din egen?

Jag har en misstanke om hennes roll om den inte är en ond, men är rädd att jag har för dålig koll på hennes vanliga spelstil för att veta om det är vanligt eller inte.

Om det är hennes roll du menar och inte din egen?
Well, jag pratar inte roller nu utan om scenarior. Finns ju en krona med i spelet.

Du listade ju själv alla scenarier tidigare idag och jag la till vad verkar vara denna så:

1: Var Elo så godförklarad att någon frivilligt gav henne kronan? Nej.
2: Tror du verkligen narren skickade kronan till lyan natt 1 när det fanns två relativt säkra goda (jag tänker på rösterna på Mada) att skicka till? Sen att du låtsades (?) inte fatta att Niyama var god lämnar jag därhän.
3: Tjuven stal alltså antagligen kronan från en god efter natt 2 och stoppade gårdagens lynch för att förvilla goda.
4: Kronan blev under natten som gick utlottad till goda igen men idag hade ju inte utslagsrösten någon verkan och lynchstoppet är ju förverkat.

Ovan är det absolut troligaste scenariet.

@Asko läs detta inlägg från Lena och titta sedan i röstlistan från DL1 där Lena var med och röstade ut ulven Mada. Hovnarren som inte vet någons roll kan ju ändå tänka att ja där finns 2 goda som röstat ut en ulv och kan skicka kronan till någon av dom eftersom det är säkrast. Ponera att Lena fick kronan (eftersom Niyama dog) och gå till punkt nr 3 och lägg i hop 2 och 2. Hovnarren är ju kvar i leken och vet vem denna skickade kronan till från början. Detta är alltså tillvägagången jag tror.

Nu vet vi inte vem som har kronan men jag hoppas ju att den är hos en god så vi har utslagsröst.

DL1 21:00
00:34 Blacksmithfarm röstar på LenaH
18:25 Ceta röstar på qitis
18:46 Emtherlia röstar på Madalisto
18:53 Sryoqwe röstar på Niyama
18:55 bollen_ röstar på Blacksmithfarm
19:01 Elo röstar på Ceta
20:51 fio röstar på bollen
20:55 Madalitso röstar på LenaH

20:56 LenaH röstar på bollen_
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:59 Mirtai röstar på fio
20:59 Qitis röstar på Sryoqwe
21:00 LenaH ändrar röst till Madalitso
21:00 Hedinn röstar på Sryoqwe

LenaH 2
qitis 1
Madalitso 3
Niyama 1
Blacksmithfarm 1
Ceta 1
bollen 1
fio 1
Sryoqwe 2

Senast ändrad:
Förhoppningsvis ja, men rösten kan bli stulen också. Är den det blir det svårare.
Efter att ha läst uppdateringen så undrar jag om ekorren ville berätta att hon blivit bestulen. Så i dagens lynch så kan onda ha en extraröst helt enkelt ? Låter ju lite så på vad hon skriver -eller ?

Efter att ha läst uppdateringen så undrar jag om ekorren ville berätta att hon blivit bestulen. Så i dagens lynch så kan onda ha en extraröst helt enkelt ? Låter ju lite så på vad hon skriver -eller ?
Kan man bli bestulen när man blir käkad? Borde inte rösten dö oxå? Jag vet inte men det är ju ett lätt byte för käk om ulvarna först får reda på att dom stulit en förmåga? Då vet dom ju att personen har en specialroll och väljer såklart att käka den personen? Eller? Jag fattar inte?

Åååkej... Så någon skyddade Elo? Hade @LenaH rätt i att lyan bestämde sig för att vara listig och få goda att tro att Elo är ond? Men varför då inte bara låta lynchen gå vidare?

Eller ... på det här viset så fick de ju ett käk till medan två lyncher går till spillo? :eek:

Edit: Det blir ju ett käk imorgon också, så två käk!
Fast jag förstår inte det - varför inte låta elo lynchas då första gången rent krasst? De förlorade ju möjligheten att ha vinstläge efter nattens käk om nu en god hade lynchats igår ? Visst kanske de kan ha trott hon var ledaren -men jag, om jag hade varit i lyan hade gladeligen offrat ledaren i en sådan sits istället för att rädda den IOM att det ändå fanns en risk att elo skulle kunna vara god.
Elo hade verkligen minst inlägg av alla (och hon är sjuk så förståeligt ❤️) så tror inte att någon av de inläggen skulle kunna ses som en vinkning till lyan faktiskt.
Med det som bas så :

Jag ser det ju som otroligt märkligt om det skulle ha skett om man tänker rent matematiske på det. Iofs förutsätter den tanken att det är 2 ulvar och en ledarvarg varg kvar men det känns väl rimligast ?
Skulle det vara vara en ulv och en ledarvarg kvar så faller det resonemanget givetvis

Sedan verkar LenaH ha överlevt ytterligare ett käk -och trots att det är roller med specialförmåga som blivit käkade varje natt är det ändå anmärkningsvärt att hon är kvar (om det inte är för att hon typ driver korståg mot mig då. Då gör hon ju nytta för ulvens oavsett) tidigt ansedd som god -ffa efter första lynchen mot Madalitso egentligen-borde ju varit prio att ta ut för ulvarna då väl ?
Men ja jag har ändå starkast misstankar mot att LenaH är ond , troligen tillsammans med fio (lite osäker där dock -hon kan vara lurad av LenaH )
Ponera att kronan hamnade hos LenaH , det verkar ju faktiskt BSF ha trott och hon var ju ändå spion (vilket LenaH hade full koll på
- troligen för att hon bekräftade lite snyggt att hon visste att LenaH fick kronan första natten efter madalisto lynchades)
Jag har svårare att hitta en tredje kandidat till att vara ond om det är tre kvar , men @Asko känns ändå som hon gräver och vänder och tänker annorlunda och är rättfram i sina tankar hur de än går så inte med på listan just nu iaf

Mer svårbedömt med @Hedinn och @Mirtai som faktiskt hållit sig lite under radarn , och jag förstår IRL osv. -så tänker att om det är tre onda kvar så bör någon av dem vara den sista onda ?

narren har inte blivi käkad så kronan finns fortfarande i spel👍 det är en fördel för goda alla fattar ju att lynchstoppet är borta. Men utslagsrösten bör ju vara kvar väl?
Mer bekymmersamt om extrarösten nu blivit stulen iom att ekorren blev käk i natt
Det är ju i så fall en nackdel för goda
:(

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!