Ja, vad ska man säga...

Mim

Trådstartare
En av mina bröder separerade ifjol och träffade en tjej i somras.
Han gjorde klart från början att han inte var intresserad av ngt allvarligt och hon inte skulle få träffa hans barn eller honom då han hade dom hos sej.

Men oss andra i familjen har hon träffat.
Nu har hon börjat skicka sms till hans gamla tjejkompisar för att "klargöra" att hon är hans flickvän. :cautious: Och det är inte gamla "flickvänner" utan klasskompisar som han inte umgåtts med på nästan 20 år!

Är det konstigt att man reagerar, en tjej på jobbet tyckte inte det var så allvarligt, hon är väl bara väldigt svartsjuk...:crazy:

Är det okej att göra sånt här bara för att man är svartsjuk och det i en relation man vet inte kommer leda nånstans?!:meh:
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Inte okej oavsett tycker jag!
Pinsamt!:crazy:
Tjejen behöver kanske reda upp några saker med sig själv.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Det är väldigt konstigt. Jag hade sagt upp all bekantskap med en sådan person.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Då är jag inte helt ute och cyklar som tycker det är lite kaninkokerska över detta beteende.... Han har sagt att han pratat med henne om att han ville hon skulle tagga ner och hennes respons var att skicka sms till hans vänner...

Ja, hon har nog en hel del att reda ut. Har bara träffat henne ngn gång och tyckte då att hon verkade, som folk.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Jag skulle också säga upp all bekantskap med en sådan person. Det är dömt att bara bli strul!
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Ja, har som sagt pratat med min bror och han brukar vara vettig och göra "det rätta" får bara hoppas att hon "går med" på att lämna honom ifred.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Låter lite...sjukt....

Han bör nog bryta, innan det är barnen hon kontaktar och påstår saker.

Varför i hela friden kontakta personer i dennes "omgivning" (syftar då på de gamla vännerna)? DET om något lär ju skrämma bort en person....

Bättre hon satsar på någon som menar allvar om det är vad hon vill ha
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Jag skulle inte vilja döma ut tjejen med en gång faktiskt, trots att det inte låter helt sunt att skicka ut sådana mail. Jag skulle vilja lägga en beskedlig del av ansvaret på din bror, då det förefaller att han i sitt agerande inte varit tillräckligt tydlig med vad deras relation faktiskt är?
Många killar (och tjejer säkert) säger att de inte vill ha något allvalrigt mm, och ändå sedan så gott som behandlar den andra parten som en flickvän/pojkvän. Hörs ofta, delar med sig av vardagliga saker, hittar på grejer tillsammans...introducerar dem för familjen. Det ursprungliga "jag vill inte ha något seriöst" används sjukt ofta som ett "get out of jail"-card när den andra börjar bli kär eller förvänta sig mer.

Faktiskt är det något mååååååånga slänger ur sig när de börjar dejta, speciellt nära ett tidigare uppbrott - och sen blir gränserna luddiga. Mitt ex t ex, och vi var ihop i ca 2år tillslut.

Så han kanske får se över hur han faktiskt beter sig. Någon som inte är något seriöst skulle jag t ex aldrig introducera för familjen..
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Jag skulle inte vilja döma ut tjejen med en gång faktiskt, trots att det inte låter helt sunt att skicka ut sådana mail. Jag skulle vilja lägga en beskedlig del av ansvaret på din bror, då det förefaller att han i sitt agerande inte varit tillräckligt tydlig med vad deras relation faktiskt är?

Spelar väl ingen roll hur tydlig eller otydlig han varit - det verkar oavsett smått stört att skicka ut såna sms.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

vad i det jag skrev gav dig intrycket att jag tyckte hennes meddelanden var del av ett sunt beteende? Hade han varit tydligare i sitt beteende kanske hon valt att dra sig ur situationen för länge sedan? det vet man ju inte. Men att hon säger till folk att hon är hans flickvän ger ju ett ganska glasklart intryck att de båda har helt olika uppfattning om vad deras relation är.

Jag har sett liknande grejer SÅ många gånger i det där med att i utgångsläget säga att det inte är seriöst, och sedan i praktiken talas det två språk. "Men jag SA ju" osv osv :meh: eg har man ett förhållande utan att vilja/behöva ta ansvar för det. äta kakan och ha den kvar.
Om så är fallet får ju tjejen förstås också ta sitt eget ansvar för att hennes förhoppningar sprungit iväg.
 
Senast ändrad:
Sv: Ja, vad ska man säga...

Alltså, även om jag hade en kille som jag var helt överens med om att vi var ett par skulle jag tycka att det var sjukt om han började skicka sms till mina gamla klasskompisar för att meddela det.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Fast VARFÖR skicka sms till hans gamla vänner om att man är hans flickvän???

Låter rätt sjukt!

Skulle aldrig i livet skicka sms till någon ( OK kanske MINA vänner i såna fll...) och tala om att jag var ihop med någon....

Oavsett om jag blivit presenterad för släkt/familj. Fast jag är kanske unik...:p
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Hur sjutton ska jag kunna veta det?!

Det enda jag kan gissa mig till är att hon i sig själv är så osäker (o ostabil) att hon försöker bekräfta sig själv och som flickvän i deras relation på något märkligt sätt som hon har kommit fram till verkar rimligt. Eftersom hon ju nu efter ett drygt halvår med TS bror verkar ha fått intrycket att det är mer seriöst än han gav uttryck för i början.

Eller? Jag har ingen aning.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Jag håller faktiskt med dig, den sortens halvpåslagna relation kan driva någon som är kär helt uppåt väggarna.

Jag förstår om man inte vill ge intryck av att vara redo att gifta sig på första dejten, men efter ett halvår så brukar man känna vart en relation är på väg.

Om man då inte känner samma kan det vara läge att prata om det.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Efter hur snett det har gått för folk som hamnat i relationer (såväl flyktiga som seriösa) med folk som inte har alla hästar hemma, så borde han ta sådant konstigt betéende på allvar. Hade det vart min bror hade jag pratat med honom om att ta det på allvar, speciellt som han har barn, innan hon gör något ännu konstigare. Om han ändå inte ser det som allvarligt så borde det ju inte göra honom något heller.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Du har förstås pratat med din brors tjej om det här, och dessutom informerat henne om att du diskuterar henne på ditt jobb och med främmande personer på Internet?
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Jag håller faktiskt med dig, den sortens halvpåslagna relation kan driva någon som är kär helt uppåt väggarna.
+ Tjenixen

Stopp och belägg här, vad som sannerligen inte är sunt är att lägga skulden för den ena partnerns gränslösa beteende på den andra partnern!

Det är ett gränslöst kontroll- och svartsjukebeteende som får varningsklockorna att klämta ordentligt. Vad det än må bero på så är det inte den andra personen som har "drivit" eller på annat sätt orsakat detta destruktiva beteende.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Du har förstås pratat med din brors tjej om det här, och dessutom informerat henne om att du diskuterar henne på ditt jobb och med främmande personer på Internet?

Det finns andra trådar där folk skrivit om saker de funderar om andra människor utan att du frågar dom om detta? :meh:
Självklart har jag pratat med henne och skickat länkar till detta forum och bjudit in henne till mitt jobb för att "stå till svars" -NOT!:sneaky:

Jag skrev här, under ett nick jag inte tror många IRL vet om och definitivt inte hon då hon inte är en hästmänniska. Och jag har inte lagt ut personlig info om henne och skulle ngn här lista ut vem hon är så får jag väl ta det då!;)
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Det är ett gränslöst kontroll- och svartsjukebeteende som får varningsklockorna att klämta ordentligt. Vad det än må bero på så är det inte den andra personen som har "drivit" eller på annat sätt orsakat detta destruktiva beteende.

Min bror var tydlig från början och om hon sen ändrat spelreglerna så har hon gjort det i sitt eget huvud utan diskussion med honom.

Men han har nog insett att han måste vara mkt mer övertydlig!
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Var har jag lagt över skulden på brodern? Jag ogillade att all skuld lades på tjejen och ansåg det värt att fundera över om brodern kanske inte varit så tydlig i det hela: Vi som svarar i den här tråden har ju ingen aning om hur situationen ser ut och utgår från våra egna perspektiv när vi svarar. Egentligen.

Mitt intryck av trådstarten var att inblandade parter var förvånade över hur hon betedde sig, snarare än att brodern mådde dåligt av att befinna sig i en relation till en person med kontrollbehov. Jag bemöter i mina svar det jag upplever som förvåning över tjejens beteende. Hade jag upplevt att tråden handlade om en relation som innehöll element av kontroll och psykisk misshandel hade jag inte svarat på samma sätt.

(Jag säger FORTFARANDE inte att det är ett sunt beteende från hennes sida)
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 572
Senast: Imna
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 773
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 936
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: anonym_tjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp