Ja, vad ska man säga...

Sv: Ja, vad ska man säga...

nej, jag gör inte en kovändning. Vi utgick från helt olika lägen i diskussionen, vilket jag försökt lyfta fram.

anyway, moving on.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Jag tror att vi läser trådstarten väldigt olika. Ja ja, jag har fått fram min poäng om att inte skuldbelägga den som är utsatt.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

... Jag skulle vilja lägga en beskedlig del av ansvaret på din bror, då det förefaller att han i sitt agerande inte varit tillräckligt tydlig med vad deras relation faktiskt är?

Var har jag lagt över skulden på brodern?

Det ser onekligen ut som du fördelar ansvar här.

Vad är det för fel på att LYSSNA på vad folk säger, och utgå från att de har koll på vad de vill? Det är så extremt oattraktivt beteende att lämna sig tolkningsföreträde i alla situationer.

"Jo, han SA visserligen att han inte var kär i mig, men det är han säkert i smyg ändå, varför skulle han annars ha frågat om jag ville ha rostat bröd i söndags?"

Jag kan vara vänlig, kamratlig, skojfrisk och flirtig utan att planera en framtid i en relation. Absolut. Varför skulle jag INTE vara det? Har ju varit tydlig från början och meddelat att jag inte vill ha någon seriös, tung relation. Men jag ger ändå mig själv i sagda relation, jag blir ju ingen annan och håller tillbaka för att inte misstolkas.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Spelar väl ingen roll hur tydlig eller otydlig han varit - det verkar oavsett smått stört att skicka ut såna sms.

hehe håller med... Men man kanske ska börja med sådant "Hej jag är XXs nya flickvän bara så ni vet" :D så vet alla om han glömt berätta för :banghead:
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Jag känner mig ganska färdig i den här tråden. Läser du resten av mina inlägg förstår du säkert varför.

i övrigt håller jag med om mycket i ditt inlägg.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Är du säker på att din bror varit lika tydlig mot tjejen, som han verkar ha varit mot er övriga i familjen?
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Hade jag varit din bror hade jag sagt upp all kontakt med henne, bytt nr och sprungit!

Hon verkar inte klok!
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Precis vad han gjorde, när han fick nys om de sms som ramlat in hos hans tidigare klasskompisar, så packade han hennes få saker och bad henne att inte komma tillbaka ngt mer.
Hon hade skickat ngt sms i eftermiddag men han har inte svarat.

Ang. hans tydlighet så tog det ca tre månader innan vi ens hörde ngt om henne och ytterligare en månad innan jag såg henne som hastigast.
Hon hade tydligen en gång trotsat hans önskan/krav om att hålla sej borta när barnen var där också och då hade hon bett om ursäkt och om bett om en till chans men nu är det slut.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Skönt! Hoppas att hon håller sig borta nu och inte ställer till med trubbel eller är allmänt jobbig mot din bror..
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

"Trotsat"? Vad är det för relationer din bror har? Tills nästa relation borde han fundera på om hur han ser på andra människor. Det låter arrogant att inleda en relation där han dikterar upp villkor som skall följas och där man kan få en ny chans om man trotsar en gång men inte två.
Han får väl tydligt berätta att han vill ha en kk och ingen relation. :banghead:
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

"Trotsat"? Vad är det för relationer din bror har? Tills nästa relation borde han fundera på om hur han ser på andra människor. Det låter arrogant att inleda en relation där han dikterar upp villkor som skall följas och där man kan få en ny chans om man trotsar en gång men inte två.
Han får väl tydligt berätta att han vill ha en kk och ingen relation. :banghead:

Men vad är det där ?

Klart man kan ha en "relation" med VILLKOR ... Det är ju ALLA relationer...
Sen mer eller mindre "dikterat"... Ser inga som helst problem i att NÅGON i en relation har "måsten" och "villkor" för sina relationer...

Ser jag till mej själv så är ett VILLKOR att jag har häst, killen har NADA att säga till om vad gäller min häst, min tid i stallet, mina träningar osv.. Oavsett om de infaller på julafton, hans mammas födelsedag osv... Det är ett ganska stort villkor enligt många (icke hästmänniskor som INTE förstår hur en HÄST kan gå före allt annat)... Varför ska de då inte gå att ha villkor om annat ?

Sen är det ju upp till den andra parten att acceptera eller att inte acceptera..
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Men vad är det där ?

Klart man kan ha en "relation" med VILLKOR ... Det är ju ALLA relationer...
Sen mer eller mindre "dikterat"... Ser inga som helst problem i att NÅGON i en relation har "måsten" och "villkor" för sina relationer...

Ser jag till mej själv så är ett VILLKOR att jag har häst, killen har NADA att säga till om vad gäller min häst, min tid i stallet, mina träningar osv.. Oavsett om de infaller på julafton, hans mammas födelsedag osv... Det är ett ganska stort villkor enligt många (icke hästmänniskor som INTE förstår hur en HÄST kan gå före allt annat)... Varför ska de då inte gå att ha villkor om annat ?

Sen är det ju upp till den andra parten att acceptera eller att inte acceptera..

Du menar att en viss grad av dominans finns i alla förhållanden? Och att det är upp till var och en att bestämma hur mycket dominans man kan acceptera?
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

"Trotsat"? Vad är det för relationer din bror har? Tills nästa relation borde han fundera på om hur han ser på andra människor. Det låter arrogant att inleda en relation där han dikterar upp villkor som skall följas och där man kan få en ny chans om man trotsar en gång men inte två.
Han får väl tydligt berätta att han vill ha en kk och ingen relation. :banghead:


Håller med.
Jag tycker ändå att man har ett visst ansvar vem man väljer dvs när jag en period ville enbart ha en KK så var jag noga vem jag valde. Det fanns en kille som jag visste var kär i mig och det var tydligt att han ville ha ett förhållande. Jag lät bli att inleda ngt med honom eftersom jag tänkte att det skulle bli komplicerat eftersom jag ville ha Kk och han relation.
Jag tycker att man ändå måste ta hänsyn och om man enbart vill ha en KK bör man undvika ngn som uppenbarligen vill ha en relation. Sen har naturligtvis tjejen också ansvar för sitt beteende och sig själv och jag tycker att hon verkar ha gått för långt med att skicka SMS. Men jag tycker också att din bror har ett ansvar.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Håller med.
Jag tycker ändå att man har ett visst ansvar vem man väljer dvs när jag en period ville enbart ha en KK så var jag noga vem jag valde. Det fanns en kille som jag visste var kär i mig och det var tydligt att han ville ha ett förhållande. Jag lät bli att inleda ngt med honom eftersom jag tänkte att det skulle bli komplicerat eftersom jag ville ha Kk och han relation.
Jag tycker att man ändå måste ta hänsyn och om man enbart vill ha en KK bör man undvika ngn som uppenbarligen vill ha en relation. Sen har naturligtvis tjejen också ansvar för sitt beteende och sig själv och jag tycker att hon verkar ha gått för långt med att skicka SMS. Men jag tycker också att din bror har ett ansvar.

En relation kan ju också förändras över tid, det är inget statiskt tillstånd. Känslorna förändras i och med att tiden går.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Självklart finns det givna aspekter i en relation. Vilka detta är och om de accepteras är ju en annan sak. Men inte går jag in i en relation där jag tycker hans inställning suger, med föresatsen att jag nog ska förändra honom och forma honom till en person jag tycker han ska vara.

Särskilt när det det kommer till att introducera barnen för ny partner tycker jag det är väldigt vettigt att inte göra det lättvindigt. Och fullt förståligt att man inte gör det om man inte har någon allvarlig och seriös avsikt med relationen. Vilket brorsan förkunnat redan från början.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

"Trotsat"? Vad är det för relationer din bror har? Tills nästa relation borde han fundera på om hur han ser på andra människor. Det låter arrogant att inleda en relation där han dikterar upp villkor som skall följas och där man kan få en ny chans om man trotsar en gång men inte två.
Han får väl tydligt berätta att han vill ha en kk och ingen relation. :banghead:

Men det är väl inget konstigt alls att han i början på ett nytt förhållande har vissa regler som verkar gälla främst hans barn?

Jag tror nog att varje vettig människa skulle vilja ligga väldigt lågt med ett nytt förhållande inför sina barn innan man känner sig mer säker på varandra och förhållandet om det verkar som att det ska hålla eller ej.

Om jag hade haft barn så skulle inte jag vilja introducera en ny partner som kanske försvinner fort för att det var helt fel.
Nä jag röstar för att känna efter ordentligt först och känns det bra fortsätta med att tex träffa barnen osv.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Självklart finns det givna aspekter i en relation. Vilka detta är och om de accepteras är ju en annan sak. Men inte går jag in i en relation där jag tycker hans inställning suger, med föresatsen att jag nog ska förändra honom och forma honom till en person jag tycker han ska vara.

Särskilt när det det kommer till att introducera barnen för ny partner tycker jag det är väldigt vettigt att inte göra det lättvindigt. Och fullt förståligt att man inte gör det om man inte har någon allvarlig och seriös avsikt med relationen. Vilket brorsan förkunnat redan från början.


Naturligtvis är det vettigt att ta det lugnt när man har barn.
Men av TS inlägg lät det som brodern hade bestämt att det aldrig skulle bli något seriöst. Att det inte handlade om att ta det lugnt bla på grund av barnen utan att brodern bara ville ha en KK och ingen relation....?

Haha.. nu börjar jag känna mig lite lustig..sitta och analysera vad en helt främmande människa letar efter..
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Du menar att en viss grad av dominans finns i alla förhållanden? Och att det är upp till var och en att bestämma hur mycket dominans man kan acceptera?

Japp. Varför ska JAG ändra mej för att jag skaffar pojkvän ? Då kan ju han ändra sej istället LIKA GÄRNA ???

Och ja jag är fullt medveten om varför jag är singel ;)
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 571
Senast: Imna
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 772
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 934
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: anonym_tjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp