Ja, vad ska man säga...

Sv: Ja, vad ska man säga...

Ja, det var ju precis det brorsan sa till tjejen när de inledde något. Att det aldrig skulle bli seriöst. Vad menar du skulle vara otydligt?
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Ja att om man inleder ett förhållande är det väl naturligt att man tar det lugnt pga barnen. Men om man inte ens har ett förhållande blandar man väl oftast inte in barnen. Och det lät som att brodern inte ville ha ett förhållande utan en kk och att det inte var barnen det handlade om .
 
Senast ändrad:
Sv: Ja, vad ska man säga...

Japp. Varför ska JAG ändra mej för att jag skaffar pojkvän ? Då kan ju han ändra sej istället LIKA GÄRNA ???

Och ja jag är fullt medveten om varför jag är singel ;)

Varför ska någon "ändra sig" för att man inleder ett förhållande?

Om någon måste ändra sig, i ditt exempel, din pojkvän, då beskär ju du hans frihet och gör om honom, så att han blir någon annan än den du blev kär i... eftersom du önskar vara den dominanta parten i förhållandet.
/ Pepson2, också singel (eftersom du verkar tycka det är relevant i diskussionen)
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Men det är väl helt tydligt och klart för alla att brorsan inte vill ha mer än ett väldigt "ledigt" förhållande?! Vad man sedan väljer att kalla det får stå för var och en, men att det inte var något långsiktigt och seriöst tycker jag framgår av trådstarten.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Varför ska någon "ändra sig" för att man inleder ett förhållande?

Om någon måste ändra sig, i ditt exempel, din pojkvän, då beskär ju du hans frihet och gör om honom, så att han blir någon annan än den du blev kär i... eftersom du önskar vara den dominanta parten i förhållandet.
/ Pepson2, också singel (eftersom du verkar tycka det är relevant i diskussionen)

Jag visste visserligen inte att man va dominant för att man vill ha "villkor" i ett förhållande ?

Mitt exempel med mina hästar va ett exempel.
Kan spinna vidare på de... Då jag har fler villkor i mina relationer, tex är man i relation med mej har man inte sex med andra. Jag är inte barnkär och kommer aldrig skaffa egna barn osv...
Och nej dessa saker är inte heller såna att jag "kommer ändra mej"... Är jag dominant då ?
Nej inte enligt mej själv. Men jag vill va ihop med någon på de "villkor" som jag ställer. Inte va ihop med någon som har helt andra värderingar än jag. Då funkar det ju inte ... Det innebär inte att jag vill ha en hundvalp att hunsa omkring...
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Min fråga var, och det här upplever jag som ganska vanligt i förhållanden, varför så många verkar vilja förändra personen de blev kära i och göra om den till något som passar en bättre?

Det finns ju alltid en orsak till varför man blir kär, från första början, och väljer att inleda ett förhållande.

Men för att inte kapa tråden: Om man inleder ett kk förhållande, måste man nog vara väldigt tydlig hela tiden. Känslor kan växa fram under tiden och förändra förutsättningarna för förhållandet.
 
Senast ändrad:
Sv: Ja, vad ska man säga...

Men det är väl helt tydligt och klart för alla att brorsan inte vill ha mer än ett väldigt "ledigt" förhållande?! Vad man sedan väljer att kalla det får stå för var och en, men att det inte var något långsiktigt och seriöst tycker jag framgår av trådstarten.

Eller så har han inte varit det. Med tanke på att det är systerns inblick i relationen som vi får så tycker jag egentligen inte att det går att uttala sig om vad som var sagt mellan de två det gäller.

Alla människor är olika och det är inte så lätt att kommunicera alla gånger. Vad han sagt, vad hon har hört och vad hon tänkte när hon skickade sina sms är ju omöjligt att analysera.

Nu har de ju gjort slut så förhoppningsvis så hittar båda mer rätt på nästa försök.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Fast vi får väl ändå utgå från att det som anges i trådstarten är förutsättningarna? Annars kan man ju fantisera ihop vilken historia som helst..
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Fast var och en ansvarar väl för sina känslor? I inledning bör man givetvis uppge vad för förhållande man är ute efter nu, men sedan måste det väl vara upp till den vars känslor som ändras att berätta om det, speciellt om man hoppas på något mer.

Det kan ju inte ligga på den som varit ärlig/rak från början att påminna då och då..
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Absolut. Men samtidigt får man ju här på forumet alltid höra den som startar trådens version. Den andra inblandade personen skulle kanske berätta ngt annat. Så är det ju ofta när man hör vänner som vill berätta ngt, då får man deras version av saken.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Fast det kan vi ju inte alltid diskutera, alla olika tänkbara scenarion. Vi får väl ändå utgå från att trådstarten har någon sanning i sitt innehåll, annars är det ju bara att hitta på vilket svar som helst.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

*kl*

Ja jag har krav på trohet och ärlighet, men det kanske är fel??

Kan mannen inte acceptera det så hoppas jag att han drar sig ur.
Likaså tycker jag att det är man inte vill ha seriöst, då får man endera acceptera det, eller backa...

Kan faktiskt inte förstå skillnaden, varför vissa "krav" skulle vara värre än andra???
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Fast vi får väl ändå utgå från att det som anges i trådstarten är förutsättningarna? Annars kan man ju fantisera ihop vilken historia som helst..

Det är väl lite det jag far efter, att när ingen av de som är inblandade i relationen i fråga finns i tråden så blir det mest fantasier om vad som egentligen hänt.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Och då kan man ju alltid diskutera utifrån det scenario som målats upp, sant eller inte, osant, falskt, lögn eller sanning.
 
Sv: Ja, vad ska man säga...

Jag visste visserligen inte att man va dominant för att man vill ha "villkor" i ett förhållande ?

Mitt exempel med mina hästar va ett exempel.
Kan spinna vidare på de... Då jag har fler villkor i mina relationer, tex är man i relation med mej har man inte sex med andra. Jag är inte barnkär och kommer aldrig skaffa egna barn osv...
Och nej dessa saker är inte heller såna att jag "kommer ändra mej"... Är jag dominant då ?
Nej inte enligt mej själv. Men jag vill va ihop med någon på de "villkor" som jag ställer. Inte va ihop med någon som har helt andra värderingar än jag. Då funkar det ju inte ... Det innebär inte att jag vill ha en hundvalp att hunsa omkring...

Nej du har rätt i mina ögon... Jag kör samma, hästen kommer vara kvar, jag vill inte ha barn men kan tänka mig att skaffa om det är viktigt för mannen men då DELAR man på ansvar... inte sex med andra här heller... separat ekonomi helst... äktenskapsförord den dagen (som aldrig kommer haha)....
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 571
Senast: Imna
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 772
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 936
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: anonym_tjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp