Jag går och fiskar (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Otroligt ont om tid idag, livet blir inte alltid som man tänkt.
Tänker nog inte nuläget lägga LenaH åt sidan, i och med att hon såg till att ulven bollen__ blev lynchad. Det gör att jag inte tror henne I lyan. Dock finns ju en ond utanför, men som sagt. Pass på henne som misstänkt just nu.

Emtherlia och Artline röstade på goda Habina igår. Kan ju likaväl vara goda som onda.
Tänker att ulvar nog inte vill riskera bli käkade av ensamvargen, så de bryr sig mindre om den lynchas. Därför misstänker jag i så fall Artline mer, som la andra rösten.

Det är svårt att analysera första DL eftersom ingen har någon info men det kommer ju vara så hela leken? :eek:

Jag röstade på Habina och var fel ute. Sen tycker jag att andraröster är lurviga i första DL och kommer nog kika lite på @Artline , @LenaH (hon lade en andraröst innan hon räddade sig själv) och @qitis . Är även lite sugen på att kolla upp @fio som lade första rösten på bollen, alibi som gick fel när fler följde efter?

Dock kom jag precis på att LenaH redan räddat sig själv eftersom habina hade 3 röster med Lenas röst (och Lena hade 2st). Visste Lena att Habina var god och ville inte vara med och rösta ut henne och istället offrade bollen för perfekta alibit?

Det är svårt att analysera första DL eftersom ingen har någon info men det kommer ju vara så hela leken? :eek:

Jag röstade på Habina och var fel ute. Sen tycker jag att andraröster är lurviga i första DL och kommer nog kika lite på @Artline , @LenaH (hon lade en andraröst innan hon räddade sig själv) och @qitis . Är även lite sugen på att kolla upp @fio som lade första rösten på bollen, alibi som gick fel när fler följde efter?

Dock kom jag precis på att LenaH redan räddat sig själv eftersom habina hade 3 röster med Lenas röst (och Lena hade 2st). Visste Lena att Habina var god och ville inte vara med och rösta ut henne och istället offrade bollen för perfekta alibit?
Egentligen är ju hela ditt resonemang ganska lurvigt i sig, du vill fokusera på dem (med nåt undantag) som faktiskt röstade ut en ulv? :D
Jag tycker heller inte att just andraröster i DL1 är ludna, det är väl snarare ulvar som gillar att smyga under radarn och lägga meningslösa uddaröster?

Jag la f ö inga andraröster utan två tredjeröster ;) - jag lägger nästan aldrig uddaröster i DL1 för att jag inte vill låta ulvar eller lotten styra. :)

Egentligen är ju hela ditt resonemang ganska lurvigt i sig, du vill fokusera på dem (med nåt undantag) som faktiskt röstade ut en ulv? :D
Jag tycker heller inte att just andraröster i DL1 är ludna, det är väl snarare ulvar som gillar att smyga under radarn och lägga meningslösa uddaröster?

Jag la f ö inga andraröster utan två tredjeröster ;) - jag lägger nästan aldrig uddaröster i DL1 för att jag inte vill låta ulvar eller lotten styra. :)

Jag tänker att det bör finnas en alibiröst på bollen. Och jag tycker att andraröster är ludna, det är så djärvt att försöka få ut någon utan info och som god tänker jag att man är mer rädd för att göra fel.

Samtidig så förstår jag ditt resonemang kring att man inte ska låta lotten eller onda styra, men kanske är jag feg som oftast inte vill vara den som lägger upp någon för att lynchas första DL.

Jag kollade igenom röstlistorna och fick det till att du lade en andraröst på Habina men ska kolla igen!

Orkar inte med min hjärna.

Jag röstade ju som nummer ett, sen ville jag ju kolla på Artline pga hon röstade som nummer två och då var ju du @LenaH nummer tre såklart.

Fast ingen kan säkert veta vem som är god eftersom lyan inte känner till ensamvargen och den inte heller känner till lyan

Jag blir inte riktigt klok på varför inte bollen ens försökte rädda sig själv igår.
Hade en tanke efter gårdagens Lynch (precis som många andra , att det kunde vara för att Habina var ulv också. -men det var hon ju bevisligen inte)

Det hade varit mer logisk om bollen varit psykopaten ( som ju dragit med sig en god i så fall ) men nu var hon ju den onda självmordsbombaren

Hon borde ju röständrat till Habina rent logiskt för att försöka få till iaf lottning ? Iofs röständrade LenaH i sista sekunderna -men hon borde ändrat ändå oavsett tycker jag ?
Och då kunnat använda sin förmåga idag för att då få med sig en god i fallet ? Om lynchen ens hade gått mot henne idag ?
Får inte ihop det hela 😅

Tänker att eftersom rösterna på henne kom så pass sent igår så hade hon ju inte möjligheten att använda sin förmåga igår eftersom den inte fick användas när det var mindre än en timme kvar till dl

Det borde finns två trollade röster idag , en ond och en god trollkarl enligt rollistan som varje natt väljer någon att trolla

Och noterar att vi har två tidiga röster idag -vilket inte alls behöver betyda något. Men en liten notering iaf. Så det inte glöms bort

Nu ska jag läsa igenom allt mer ordentligt (har bara hunnit skumma igenom leken bitvis under dagen (arbetat och alla djuren behöver tas om hand efter det. )

Röstlista DL1

13.26 Kilauea röstar på qitis
14:13 Blacksmithfarm röstar på fio
16.42 Mirtai röstar på Kilauea
18: 43 Elo röstar på Mirtai
18:43 Emtherlia röstar på Habina
20:25 bollen__ röstar på LenaH
20:43 Artline röstar på Habina
21:13 cirkus röstar på Elo
21:19 fio röstar på bollen__
21:20 Habina röstar på LenaH

21:26 LenaH röstar på Habina
21:27 Qitis på bollen__
21:30 LenaH ändrar röst till bollen__

bollen__ Ond självmordbombare
Jag grunnar på det att det var endast 7 spelare som fick röster på sig igår.
Bollen , som vi vet var ond hade 3 och Habina som vi vet var god hade 2.
Det lades 12 röster igår eftersom @flyingchange missade att rösta.
Grunnar på om inte statistikern ändå kan få lite matnyttig statistik ändå ? 7 röster på 5 andra spelare. Borde ju kunna ge lite fingervisning om det var mer än 50 % som röstade på onda eller goda iaf ? Eller så är det som statistik ofta är -svårt att veta vad som stämmer :cool: Om nu den valt att ta statistik idag då förstås

Edit. Hann och skicka innan jag var klar -kompletterade med det efter jag skulle skriva efter att ha taggat flyingchange

13.26 Kilauea röstar på qitis
14:13 Blacksmithfarm röstar på fio
16.42 Mirtai röstar på Kilauea
18: 43 Elo röstar på Mirtai
18:43 Emtherlia röstar på Habina
20:25 bollen__ röstar på LenaH
20:43 Artline röstar på Habina
21:13 cirkus röstar på Elo
21:19 fio röstar på bollen__
21:20 Habina röstar på LenaH
21:26 LenaH röstar på Habina
21:27 Qitis på bollen__
21:30 LenaH ändrar röst till bollen__

Utifrån vad som hänt sen igår har jag koll på tre personers roll.

Habina- god, och kanske inte helt oväntat att lyan skulle käka en god, även om chansen finns att de norpar ensamvargen.

Bollen- ond. Med tanke på att det såg ut som om Habina skulle åka redan i lynchen så var det ju ett riktigt bra utfall att få en ulv!

LenaH - lutar mot god. Tror inte att hon, som ond, skulle röständra bort en (troligtvis) god mot en ond bara för att ge sig själv ett alibi i DL1. Sen är det LenaH så allt kan hända...

Cirkus är alltid skum. Speciellt när hon röstar på mig... och när hon försöker misstänkliggöra mig blir hon superhårig.

Artline är först med att lägga en andraröst på någon. En ond som försöker rösta ut en god, eller en god som bara är otålig och inte orkar med uddaröster? Något hårig så här långt, men kanske bara behöver gå till frisören.

Fio är först med att rösta på bollen, som vi nu vet var ond. Alibi-röst eller bara tur? Tror vi på tur?!?

Q... Q lägger andraröst på bollen, men när detta händer så har Habina tre röster och bollen är säker, två röster mot en. Rösten kommer dessutom nära inpå DL, 3 minuter, och ser helt säker ut. Som alibiröst är den perfekt. Men LenaH fäller alltihop.

Jag tror att iom att leken är designad för att gå snabbt, dvs många kan dö i ett svep så bör de flesta med skills ha utnyttjat dem. Så antagligen är två trollade; gissningsvis är den som är trollad av den onda tvungen att rösta på en vad den trollkarlen gissar är en god och det är ju rätt sannolikt också iom att det bara finns en ond utanför PLUS att den trollade antagligen är en god, medan den goda som har trollat inte har samma sannolikhet att träffa rätt vare sig vad det gäller den trollade eller vem den röstar på. Sen har vi draken som bör ha skapat ett kärlekspar som kommer försöka skydda varandra oavsett tillhörighet. Statistikern bör ha utnyttjat sin förmåga och vet alltså om det är fler eller färre än 50% som har röstat på en god.
Jägaren bör ha en plan på vem den jagar eftersom annars lottas det ändå.

Ur första DL är det lite märkligt att bollen inte försökte rädda sig själv som qitis noterar, jag kan tänka mig att det kan berott på att de två avgörande rösterna kom så sent att hon helt enkelt inte hann. Vilket gör att för stunden lutar både q och LenaH över mot något mindre misstänkta och får ligga på sidan av för mig. Jag tror int att lyan skulle offrat en som kan ta med sig en till för att få braiga alibin. Men jag är inte säker men tja..

Förutom att dagen har varit fullspäckad behöver jag gå och lägga mig snart, ska upp supertidigt på jobb. Men imorgon har jag massor med tid (om leken överlever då länge). Behöver lägga tidig röst.

Jag tror att Qs röst på bollen var ett försök till alibiröst som inte riktigt gick som den skulle. Därför:

Elo röstar på qitis.

Jag vet att det finns tvångsröster i spel, men det är mycket större risk att dessa röster riktar sig mot goda än onda. Dessutom tror jag att det då hade varit mindre suspekt att lägga förstarösten på sin ulvpolare, inte en lämplig andraröst när någon annan redan har tre och tiden snart går ut...

Om kärleksparet är goda tror jag att de försöker leta efter draken, är de onda (eller om en av dem är ond) letar de nog också men enbart i syfte att utesluta den som ensamvargen.

Som jag själv skrev tidigare så tycker jag att ulvar ofta gömmer sig bland uddarösterna i DL1 - samtidigt så grunnar jag lite över de två som faktiskt försökte lyncha en god, dvs @Artline och @Emtherlia .

Förstadagsrösten är svår och jag gillar att det är rätt många lekrelaterade motiveringar.

Men att rösta på någon för att den kan vara ensamvarg känns lite som att de faktiskt kan vara ulvar som letar efter sin kompis. Men de första rösterna känns mer förlåtande, då är nog bollen mest skum av dem även om jag är tvekam till att hon faktiskt tror på teori. Så jag vet inte.

Mirtai felskrivning är skum. Det kan vara en ärlig felskrivning men det kan också vara för att hon faktiskt är ond och har lyan i huvudet. Det förvånar mig lite att cirkus verkar undrade till elo som reagerade

Äh jag kanske ändrar sedan. Men för att sätta igång leken ännu mer och för att någon behöver lägga andra rösten.

Artline röstar på Habina
För att de låter avvaktande att avstå ifrån en röst bara för att någon annan använt den.

Till den (eller mig) som är duktig och fixar röstlista så röstade jag 20:43
Detta reagerar jag lite på - jag tycker att Artline presenterar en helt ok teori mot bollen här men sen svänger hon och lägger andraröst på Habina?
Möjligtvis ett sätt att låtsas misstänka en kollega (nu blev ju den ev kollegan synad omedelbart) men sen ändå rösta på en god? Lite klassiskt ulvigt sådär. ;)

LenaH - lutar mot god. Tror inte att hon, som ond, skulle röständra bort en (troligtvis) god mot en ond bara för att ge sig själv ett alibi i DL1. Sen är det LenaH så allt kan hända...

Artline är först med att lägga en andraröst på någon. En ond som försöker rösta ut en god, eller en god som bara är otålig och inte orkar med uddaröster? Något hårig så här långt, men kanske bara behöver gå till frisören.
Du tror inte att Lena kan vara ensamvarg?

Du har rätt om mig. Det var länge sedan jag klippte mig 😂😂

Jag har läst igenom leken nu och jag tänker ändå att det ligger på LenaH's pluskonto att röständra till bollen. OM LenaH trots sallt är en ulv som alibiröstat så tycker jag dessutom att det var lite osmart av ulvarna att käka Habina och avslöja hennes roll så tidigt.

Jag lade ju en efterhandsröst på Habina (efter hennes död dessutom, dock så hade jag för att vara så ärlig som möjligt inte kollat hur andra röstat eller scrollat fram och tittat vem som dött när jag lade min röst) därför blir det kanske lite skenheligt av mig att misstänka rösterna på Habina, men jag tänker ändå att ulvarna med lätthet kan rösta på en säker god i DL1 och hoppas på att få andra med sig. Jag reagerade på att Emtherlia vill fokusera på alibiröster på bollen, och jag tänker att det inte alls är självklart att försöka alibirösta i DL1 som vi alla vet är rätt osäker och kan bli lite hur som helst. Alibiröster är i min värld mer värda senare. Därför:

flyingchange röstar på Emtherlia

Förutom att dagen har varit fullspäckad behöver jag gå och lägga mig snart, ska upp supertidigt på jobb. Men imorgon har jag massor med tid (om leken överlever då länge). Behöver lägga tidig röst.

Jag tror att Qs röst på bollen var ett försök till alibiröst som inte riktigt gick som den skulle. Därför:

Elo röstar på qitis.

Jag vet att det finns tvångsröster i spel, men det är mycket större risk att dessa röster riktar sig mot goda än onda. Dessutom tror jag att det då hade varit mindre suspekt att lägga förstarösten på sin ulvpolare, inte en lämplig andraröst när någon annan redan har tre och tiden snart går ut...
Jag vet inte om @qitis är god men är hon ond så iaf inte i lyan för q om någon vet att jag gillar röständringar så det hade nog varit ett för högt spel även för q. Tror jag. q kan dock vara ensamvarg (men det kan ju även jag eller vem som helst vara). :D

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka