Madalitso
Trådstartare
Ja@Madalitso äter ensamvargen fortfarande varannan natt om alla ulvar är döda?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja@Madalitso äter ensamvargen fortfarande varannan natt om alla ulvar är döda?
Egentligen är ju hela ditt resonemang ganska lurvigt i sig, du vill fokusera på dem (med nåt undantag) som faktiskt röstade ut en ulv?Det är svårt att analysera första DL eftersom ingen har någon info men det kommer ju vara så hela leken?
Jag röstade på Habina och var fel ute. Sen tycker jag att andraröster är lurviga i första DL och kommer nog kika lite på @Artline , @LenaH (hon lade en andraröst innan hon räddade sig själv) och @qitis . Är även lite sugen på att kolla upp @fio som lade första rösten på bollen, alibi som gick fel när fler följde efter?
Dock kom jag precis på att LenaH redan räddat sig själv eftersom habina hade 3 röster med Lenas röst (och Lena hade 2st). Visste Lena att Habina var god och ville inte vara med och rösta ut henne och istället offrade bollen för perfekta alibit?
Egentligen är ju hela ditt resonemang ganska lurvigt i sig, du vill fokusera på dem (med nåt undantag) som faktiskt röstade ut en ulv?
Jag tycker heller inte att just andraröster i DL1 är ludna, det är väl snarare ulvar som gillar att smyga under radarn och lägga meningslösa uddaröster?
Jag la f ö inga andraröster utan två tredjeröster- jag lägger nästan aldrig uddaröster i DL1 för att jag inte vill låta ulvar eller lotten styra.
![]()
Hade de varit bättre med tretton udda röster och lottning?Orkar inte med min hjärna.
Jag röstade ju som nummer ett, sen ville jag ju kolla på Artline pga hon röstade som nummer två och då var ju du @LenaH nummer tre såklart.
Fast ingen kan säkert veta vem som är god eftersom lyan inte känner till ensamvargen och den inte heller känner till lyanDet är svårt att analysera första DL eftersom ingen har någon info men det kommer ju vara så hela leken?
Jag röstade på Habina och var fel ute. Sen tycker jag att andraröster är lurviga i första DL och kommer nog kika lite på @Artline , @LenaH (hon lade en andraröst innan hon räddade sig själv) och @qitis . Är även lite sugen på att kolla upp @fio som lade första rösten på bollen, alibi som gick fel när fler följde efter?
Dock kom jag precis på att LenaH redan räddat sig själv eftersom habina hade 3 röster med Lenas röst (och Lena hade 2st). Visste Lena att Habina var god och ville inte vara med och rösta ut henne och istället offrade bollen för perfekta alibit?
Jag grunnar på det att det var endast 7 spelare som fick röster på sig igår.Röstlista DL1
13.26 Kilauea röstar på qitis
14:13 Blacksmithfarm röstar på fio
16.42 Mirtai röstar på Kilauea
18: 43 Elo röstar på Mirtai
18:43 Emtherlia röstar på Habina
20:25 bollen__ röstar på LenaH
20:43 Artline röstar på Habina
21:13 cirkus röstar på Elo
21:19 fio röstar på bollen__
21:20 Habina röstar på LenaH
21:26 LenaH röstar på Habina
21:27 Qitis på bollen__
21:30 LenaH ändrar röst till bollen__
bollen__ Ond självmordbombare
Förstadagsrösten är svår och jag gillar att det är rätt många lekrelaterade motiveringar.
Men att rösta på någon för att den kan vara ensamvarg känns lite som att de faktiskt kan vara ulvar som letar efter sin kompis. Men de första rösterna känns mer förlåtande, då är nog bollen mest skum av dem även om jag är tvekam till att hon faktiskt tror på teori. Så jag vet inte.
Mirtai felskrivning är skum. Det kan vara en ärlig felskrivning men det kan också vara för att hon faktiskt är ond och har lyan i huvudet. Det förvånar mig lite att cirkus verkar undrade till elo som reagerade
Detta reagerar jag lite på - jag tycker att Artline presenterar en helt ok teori mot bollen här men sen svänger hon och lägger andraröst på Habina?Äh jag kanske ändrar sedan. Men för att sätta igång leken ännu mer och för att någon behöver lägga andra rösten.
Artline röstar på Habina
För att de låter avvaktande att avstå ifrån en röst bara för att någon annan använt den.
Till den (eller mig) som är duktig och fixar röstlista så röstade jag 20:43
Du tror inte att Lena kan vara ensamvarg?LenaH - lutar mot god. Tror inte att hon, som ond, skulle röständra bort en (troligtvis) god mot en ond bara för att ge sig själv ett alibi i DL1. Sen är det LenaH så allt kan hända...
Artline är först med att lägga en andraröst på någon. En ond som försöker rösta ut en god, eller en god som bara är otålig och inte orkar med uddaröster? Något hårig så här långt, men kanske bara behöver gå till frisören.
Jag vet inte om @qitis är god men är hon ond så iaf inte i lyan för q om någon vet att jag gillar röständringar så det hade nog varit ett för högt spel även för q. Tror jag. q kan dock vara ensamvarg (men det kan ju även jag eller vem som helst vara).Förutom att dagen har varit fullspäckad behöver jag gå och lägga mig snart, ska upp supertidigt på jobb. Men imorgon har jag massor med tid (om leken överlever då länge). Behöver lägga tidig röst.
Jag tror att Qs röst på bollen var ett försök till alibiröst som inte riktigt gick som den skulle. Därför:
Elo röstar på qitis.
Jag vet att det finns tvångsröster i spel, men det är mycket större risk att dessa röster riktar sig mot goda än onda. Dessutom tror jag att det då hade varit mindre suspekt att lägga förstarösten på sin ulvpolare, inte en lämplig andraröst när någon annan redan har tre och tiden snart går ut...