Jag har blivit FET, bantningstips och träning...

Twihard

Trådstartare
VARNING lång tråd. Men måste skriva av mig.

Jag har gått upp mycket i vikt nu under hösten. Jag är kraftigare byggd men har aldrig fått en sådan viktuppgång. Däremot äter jag inte hälsosamt och kan äta mycket godis (som såklart är tjuven) MEN jag jobbar med ett extremt fysiskt krävande jobb och har hittills alltid lyckats bränna bort det jag äter, utom nu.

Det är så deprimerande. Jag har aldrig haft utseendefixering gällande kroppen, bara ansiktet, men nu tål jag inte min mage och lår. Lite info om mig bara;

Jag jobbar som stallchef och jobbar VÄLDIGT många dagar - ni som jobbar i stall vet att det är många dagar (Här snackar vi 27-28 dagar/månad man kan slå ut det på en ledig dag i veckan). Jag rör mig mycket och det är långa dagar, är ute mellan 7 och 6 ungefär, plus och minus. Så jag bränner mycket, jag räknade ut att jag går ungefär 22000 steg per dag på arbetstid. Jag väger runt 70 (nu 73 tror jag) kg i förhoppningsvis muskler, innan detta jobb var det nästan 70 kg i fett. Men när jag började jobba tappade jag 11 kg och gick sedan upp det igen.
Jag har jobbat såhär i 4 år. Jag äter ko och griskött, mycket pasta och potatis samt ris, knappt några grönsaker (har aldrig gjort det i hela mitt liv). Mest isbergssallad. Jag köper dyra råvaror och helst inget halvfabrikat så lagar all mat själv. Utom pomme. Till frukost och när jag inte orkar laga mat äter jag mackor och flingor.

Försöker äta frukt men det går sådär. Och dessvärre äter jag enligt mig mycket godis. Köper jag 2 chokladkakor på torsdagen äter jag det sista på söndagen/måndagen. Så jag hetsäter inte - dricker ingen läsk utom när jag är hemma hos föräldrar/vänner, dricker ingen alkohol.

Jag tycker att jag inte äter jättemycket skitsaker nu i jämförelse med förr, men kanske det blitt för mycket ändå?
Lägg därpå att jag lider av mycket ångest och är just nu deprimerad.