Bukefalos 28 år!

Jag har GHP!

Hoppas

att det blir bättre efter tandläkarbesöket.
Om han fortfarande inte äter så mycket hö kanske ensilage kan underlätta/komplettera?
 
Nu har det gått ett tag sedan tandläkarbesöken. Uppenbarligen har såren inne i munnen läkts för nu mumsar han hö igen. Han äter visserligen långsamt men han har intresse för höet och skyddar sin egen hög från vår andra gamla ponny!

Oj vad skönt detta är.... och han börjar gå upp i vikt igen!

Kanske får jag behålla honom frisk och kry ett par år till! :D

/Kung Tulle

ps/ Den 17 maj 2004 blir det 32 års kalas! Kanske en orsak till en Buketräff??? :rofl:
 
Re: Hoppas

Du kan blötlägga luserpellets så att det blir som en gröt och blanda med resten av kraftfodret. ;)
 
Re: Hoppas

Om du har läst resten av tråden ser du att det gör han redan. Han har haft lucernpellets som "stapelföda" de sista två åren.

/KT
 

Liknande trådar

Hästvård Min -10 har sen några veckor tillbaka inte varit helt 100 i magen,det började med en avmaskning+första frosten+foderbyte (från hö -->...
Svar
13
· Visningar
4 281
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö För att dra en lång historia lite kort, jag tog en häst på foder sensommaren -09. Hästen var då otränad och omusklad, men tjock. Hon...
2
Svar
28
· Visningar
6 504
Senast: Kiwifrukt
·
J
Foder & Strö sitter och funderar..hur jag ska dela upp pållens mat. just nu får han morgon 1kg kornkross (håller på att byta till musli, men...
Svar
4
· Visningar
788
Senast: Josse58
·
S
Islandshäst Måste skriva av mig! I lördags provred jag en häst åt en bekant som behöver hästar till sin verksamhet. Det var en 17-årig eksemvalack...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 001
Senast: Limaha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp