Jag klarar inte dethär

Jag vet inte hur jag ska stå ut. Jag kan inte sluta gråta och jag har fått max som jag får av ångest medicinen. Och jag får inte vara själv men sam tidigt så är jag så jävla ensam.
Och det är över fullt kaos i hjärnan på sammagånf som det är helt tomt. Och det är som att jag vill få ut allt men INGET kommer ut.
Jag längtar efter mamma och pappa och min valp jätte mycket men dom ska komma imorgon och jag vill ändå inte det för jag vet inte hur jag ska klara det. Och jag vill vara med M men jag vill också inte för han vill nog få lite lugnt nångång.
Jag kan inte tänka och jag kan inte stå ut. Det hjälper inte att ta en timme en minut en sekund itaget för INGET kommer ändras för att tiden går. Och jag kan inte andas men ändå så kan jag inte INTE andas heller utan den jävla svikar kroppen andas ändå fast det gör för ont. Och den lever fast det gör för ont så jag kan inte ens lita på minegen fucking jävla skit kropp.
Jag tror ingen kan fatta paniken att exakt allt i hela kroppen skriker att jag måste få bort det. Jag måste skära mig eller bränna eller göra NÅNTING. Jag måste ha kontakt med nån äckel gubbe som kanske kan göra illa mig. Jag måste köra en tand borste i halsen och försöka spy. Jag måste bort bort bort. Jag måste NÅNTING men jag KAN INTE.
 

Jag kommer inte ens håg såmycket vad det var om med psykologen idag. För allt bara är kaos i huvudet så jag kan inte tänka. Men jag ska tänka att jag ska ha sommar lov nu och ha åter hämting men det känns ganska så o möjligt iallafall.
 
Jag önskar så jävla mycket att bara NÅNTING kunde kännas okej. Men det gör inte det o avsett och jag står inte ut. Jag verkligen står INTE ut men jsg tror inte ens att nån fattar det. Men jag orkar inte ens ligga på toa golvet jag orkar inte gråta jag orkar inte andas jag orkar inte.
 
Vi ska åka på en sak på onsdag som vi fick veta idag var vi ska åka. Och det är som brukar vara en av dom roligaste dagarna på hela sommaren. Men jag får skit mycket ångest för jag vet inte ens om jag kommer kunna följa med för det bara är så jävla mycket ångest med ALLT även fast jag skulle VILJA följa med 😭
 
https://www.aftonbladet.se/svenskah...t-fran-sis-flickor-utsatts-for-rena-overgrepp
ÄNNU MERA neggativt om sis 🤮
Fuckfuckfuckfuckfuck jag HATAR hur allt är jag HATAR att det är helt okej för domflesta att det är så jag HATAR att jag är LIV RÄDD för nånting som är såkallat hjälp fast det INTE är det. Jag hoppas att mamma och pappa och alla på hvb fattar exakt HUR jävla rädd jag är för det så dom kan förklara till soc tanten OM hon tycker att jag borde hamna på sis. Jag får PANIK av bara att tänka OM det skulle bli så. Det är här eller död som är detenda valet som finns för mig INGET annat 😭
 
https://www.aftonbladet.se/svenskah...t-fran-sis-flickor-utsatts-for-rena-overgrepp
ÄNNU MERA neggativt om sis 🤮
Fuckfuckfuckfuckfuck jag HATAR hur allt är jag HATAR att det är helt okej för domflesta att det är så jag HATAR att jag är LIV RÄDD för nånting som är såkallat hjälp fast det INTE är det. Jag hoppas att mamma och pappa och alla på hvb fattar exakt HUR jävla rädd jag är för det så dom kan förklara till soc tanten OM hon tycker att jag borde hamna på sis. Jag får PANIK av bara att tänka OM det skulle bli så. Det är här eller död som är detenda valet som finns för mig INGET annat 😭

Det är jättehemskt och helt otroligt att det får vara så. :rage: Jag hoppas att det som skrivs i media kan göra så att de ansvariga inser att de måste ändra hela systemet, för det verkar fullkomligt avlägset och rent ut sagt skitdåligt....! :cry:
 
https://www.aftonbladet.se/svenskah...t-fran-sis-flickor-utsatts-for-rena-overgrepp
ÄNNU MERA neggativt om sis 🤮
Fuckfuckfuckfuckfuck jag HATAR hur allt är jag HATAR att det är helt okej för domflesta att det är så jag HATAR att jag är LIV RÄDD för nånting som är såkallat hjälp fast det INTE är det. Jag hoppas att mamma och pappa och alla på hvb fattar exakt HUR jävla rädd jag är för det så dom kan förklara till soc tanten OM hon tycker att jag borde hamna på sis. Jag får PANIK av bara att tänka OM det skulle bli så. Det är här eller död som är detenda valet som finns för mig INGET annat 😭
Det som händer är fruktansvärt och jag förstår att det upprör dig och gör dig rädd, men du kanske ska begränsa hur djupt du gräver i det här på dagarna? Det är bara så mycket skit man orkar processa, jag får ofta hindra mitt eget flöde av nyheter och information runt saker som får mig att må riktigt dåligt. :heart Man kan vara medveten och kritisera och föra dialoger utan att läsa alla artiklar, särskilt de som Bara tar upp det som är fruktansvärt och hemskt.
 
När jag började jobba med teckenekonomin så var jag skeptisk, för precis som du säger kändes det mer bestraffande än belönande. Men jag är förvånad över hur många ungdomar som säger att det hjälper dem, att de får något att kämpa för och får struktur på dagarna. Så jag har ändrat mig. :)
Du kanske inte kan/får svara på detta men är det ungdomar med npf där du jobbar?
För teckenekonomi funkar ofta inte vid npf. Bo Hejlskov Elven ska ha sagt det, såg nån infofilm eller föreläsning med honom. Han är emot teckenekonomi.
Det kan antingen bli så att de med npf inte ser det som motiverande eller de och ungdomar utan npf slutar göra saker som de inte får ”betalt” för och då måste man öka belöningen, sa han.
Länge sen jag såg klippet så är typ det jag minns.
@EmmaFilippa förlåt att jag kapar din tråd. :crazy:
 
Det är jättehemskt och helt otroligt att det får vara så. :rage: Jag hoppas att det som skrivs i media kan göra så att de ansvariga inser att de måste ändra hela systemet, för det verkar fullkomligt avlägset och rent ut sagt skitdåligt....! :cry:
Det verkar ju inte så iallafall för det har varit ganska mycket neggativt om sis LÄNGE men det ändras inte o avsett. Utan dom bryr sig väl inte hur dom unga mår utan dom vill bara låsa in dom och tvinga dom att lyda och stänga in allt så tycker väl som att det är bra verkar det som. Och om man blir miss handlad eller ut nyttjad eller mobbad eller sånt så verkar inte det spela så stor roll iallafall.
 
Det som händer är fruktansvärt och jag förstår att det upprör dig och gör dig rädd, men du kanske ska begränsa hur djupt du gräver i det här på dagarna? Det är bara så mycket skit man orkar processa, jag får ofta hindra mitt eget flöde av nyheter och information runt saker som får mig att må riktigt dåligt. :heart Man kan vara medveten och kritisera och föra dialoger utan att läsa alla artiklar, särskilt de som Bara tar upp det som är fruktansvärt och hemskt.
Jag gräver inte skit mycket i det och läser alla artiklar om det. Men om nånting är första ny heten på tillexempel afton bladet så ja då kommer jag kolla vad det handlar om.
 
Det är nog inte såmånga som bryr sig och ni tycker nog att man bara inte ska läsa sånt och inte bry sig men skitsamma.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xgyLeV/sis-chefen-svarar-om-kritiken-fran-sistjejer
Dethär är från den artikeln: Det låter helt förskräckligt. Det är klart att det inte ska förekomma och att det är en typ av våld som inte ingår i det som vi lär ut i konflikthanteringsutbildningen där vi tränar på grepptekniker. Så det är helt oacceptabelt.
Detdär att det är en typ av våld som inte ingår. Så andra typer av våld lär dom ut då eller? Det låter ju iallafall så.
Och dethär: Inom Kriminalvård, Polis och Tull är det reglerat att män inte får nakenvisitera kvinnor. Denna rättighet gäller inte flickor som vårdas inom Sis men flickor kan om det är möjligt önska att visiteras av kvinnlig personal.
Jag fattar inte hur inte ALLA normala människor tycker att det är helt jävla fucked up? Blir inte ni arga av det? Alltså om tillexempel en vuxen som har gjort massa brott hamnar i fängelse. Även ifall det är kanske en mördare. Då FÅR INTE en man naken visi tera henne. Men om det är ett BARN som kanske ALDRIG har gjort nåt o lagligt utan detenda kanske är att den har varit med om äckel saker och mår skit dåligt hon har inte rätt att vägra att en man ska naken visi tera henne? Seriöst är det bara jag som nästan explo derar när jag tänker på det för hur JÄVLA stört det är?
Det är ju som att tjejer som mår dåligt är inte värda ett jävla skit för dom som be stämmer att det är okej. Utan att man ÄR bara nåt jobbigt äckel som bara ska hålla käften och in se att ingen bryr sig vad man känner eller tycker eller vill. För det är ju så det verkar iallafall.
 
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-rapport-om-sexuella-overgrepp-pa-sis-hem
Sexuellt våld och sexuella kränkningar förekommer regelbundet på landets så kallade Sis-hem, där några av samhällets mest utsatta barn och ungdomar sitter. Över 200 fall har inrapporterats bara de senaste åren, enligt en färsk studie.
Organisationerna Childhood och Barnrättsbyrån har för perioden januari 2019 till maj 2022 hittat 209 inrapporteringar från Statens institutionsstyrelse, Sis, och Inspektionen för vård och omsorg, Ivo, där någon form av sexuellt våld eller kränkning förekommer på hemmen. Det innebär att i snitt ungefär fem sådana händelser rapporteras från olika Sis-hem varje månad.
Anmälningar om övergrepp har upprättats på samtliga Sis-hem utom ett. Övergreppen handlar enligt studien oftast om manlig personal som utsätter omhändertagna flickor för sexuellt våld, men det finns också rapporter om sexuella övergrepp mot pojkar.
När barn och unga larmar om sexuellt våld eller kränkningar stannar enligt studien berättelserna många gånger inom Sis, trots att lagen kräver att sådana händelser ska rapporteras vidare till Ivo.

SNÄLLA säg att det är nån mer än jag som blir helt jävla knäpp av dethär? Eller kan alla andra bara inte bry sig? Alltså jag blir så jävla arg och frusterad så jag blir knäpp nästan VARFÖR händer inget??? Det bara är att det ska inte gå till så dom jobbar med det blablabla men det har dom ju sagt i flera fucking ÅR!!
@thoora Du som jobbar på sis hur tycker du om dethär? Och alla som jobbar där blir inte ni arga? Alltså dom som inte är äckel för ALLA är väl inte det iallafall. Eller ut går ni bara från att dom som bor där bara ljuger om allt och dom går skylla sigsjälva som inte lyder bara?
 
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-rapport-om-sexuella-overgrepp-pa-sis-hem
Sexuellt våld och sexuella kränkningar förekommer regelbundet på landets så kallade Sis-hem, där några av samhällets mest utsatta barn och ungdomar sitter. Över 200 fall har inrapporterats bara de senaste åren, enligt en färsk studie.
Organisationerna Childhood och Barnrättsbyrån har för perioden januari 2019 till maj 2022 hittat 209 inrapporteringar från Statens institutionsstyrelse, Sis, och Inspektionen för vård och omsorg, Ivo, där någon form av sexuellt våld eller kränkning förekommer på hemmen. Det innebär att i snitt ungefär fem sådana händelser rapporteras från olika Sis-hem varje månad.
Anmälningar om övergrepp har upprättats på samtliga Sis-hem utom ett. Övergreppen handlar enligt studien oftast om manlig personal som utsätter omhändertagna flickor för sexuellt våld, men det finns också rapporter om sexuella övergrepp mot pojkar.
När barn och unga larmar om sexuellt våld eller kränkningar stannar enligt studien berättelserna många gånger inom Sis, trots att lagen kräver att sådana händelser ska rapporteras vidare till Ivo.

SNÄLLA säg att det är nån mer än jag som blir helt jävla knäpp av dethär? Eller kan alla andra bara inte bry sig? Alltså jag blir så jävla arg och frusterad så jag blir knäpp nästan VARFÖR händer inget??? Det bara är att det ska inte gå till så dom jobbar med det blablabla men det har dom ju sagt i flera fucking ÅR!!
@thoora Du som jobbar på sis hur tycker du om dethär? Och alla som jobbar där blir inte ni arga? Alltså dom som inte är äckel för ALLA är väl inte det iallafall. Eller ut går ni bara från att dom som bor där bara ljuger om allt och dom går skylla sigsjälva som inte lyder bara?
Nej jag blir också helt förfärad, får ont i magen och jättearg över att läsa det här.
Jag tycker Aftonbladets granskning som varit/är nu är jätteviktig och herregud de som bestämmer måste ju bara vakna snart och lösa problemet på riktigt.
De där hemmen verkar ju inte funka för någon, varken kriminella eller de som borde få vård.
 
Du kanske inte kan/får svara på detta men är det ungdomar med npf där du jobbar?
För teckenekonomi funkar ofta inte vid npf. Bo Hejlskov Elven ska ha sagt det, såg nån infofilm eller föreläsning med honom. Han är emot teckenekonomi.
Det kan antingen bli så att de med npf inte ser det som motiverande eller de och ungdomar utan npf slutar göra saker som de inte får ”betalt” för och då måste man öka belöningen, sa han.
Länge sen jag såg klippet så är typ det jag minns.
@EmmaFilippa förlåt att jag kapar din tråd. :crazy:

Tycker det låter jättemärkligt att generalisera så just gällande personer med npf, eftersom svårigheterna kan variera väldigt mycket. Som sagt så är det förvånansvärt många som själva säger att de är hjälpta av systemet, sen finns det vissa som inte förstår det och vissa som inte är hjälpta, där får man såklart individanpassa.
 
@EmmaFilippa Jag blir helt vansinnig på rapporterna om missförhållanden. :( Det är helt oacceptabelt!

Jag älskar mitt jobb och är stolt över den skillnad vi ibland lyckas göra. Det betyder inte att jag är stolt över allt inom myndigheten, tvärtom.

Eftersom det känns som det jag skriver snarare spär på din oro än lindrar den, så lämnar jag diskussionen här. Men jag skriver gärna om andra saker med dig. :heart
 
Nej jag blir också helt förfärad, får ont i magen och jättearg över att läsa det här.
Jag tycker Aftonbladets granskning som varit/är nu är jätteviktig och herregud de som bestämmer måste ju bara vakna snart och lösa problemet på riktigt.
De där hemmen verkar ju inte funka för någon, varken kriminella eller de som borde få vård.
Nej exakt för det har ju också varit om killar som är dömda att sitta där så rymmer dom och endel är i gäng och sånt och gör brott ändå fast dom är på sis. Så dom som har gjort brott kan fort sätta och dom som är på sis för hur dom mår dom blir be handlade som skit som det låter. Jag bara fattar inte varför inget mera händer och varför domflesta inte verkar bry sig. Eller jo det är väl för DOM inte blir på verkade själva så är det inte såviktigt för dom.
 
@EmmaFilippa Jag blir helt vansinnig på rapporterna om missförhållanden. :( Det är helt oacceptabelt!

Jag älskar mitt jobb och är stolt över den skillnad vi ibland lyckas göra. Det betyder inte att jag är stolt över allt inom myndigheten, tvärtom.

Eftersom det känns som det jag skriver snarare spär på din oro än lindrar den, så lämnar jag diskussionen här. Men jag skriver gärna om andra saker med dig. :heart
Jag fattar inte hur man kan ÄLSKA sitt jobb om man jobbar på sis och man vet hurmycket sånt det är och att det nog är MER motför det som blir an mält. Men ja det är väl jätte bra om ni IBLAND lyckas göra nån skillnad men som jag tycker så är inte det i när heten av till räckligt bra.
Och nej det gör det inte men jag fattar att du inte vill skrivs om det efter som jag har kritik mot sis och du älskar det.
 
Jag fattar inte hur man kan ÄLSKA sitt jobb om man jobbar på sis och man vet hurmycket sånt det är och att det nog är MER motför det som blir an mält. Men ja det är väl jätte bra om ni IBLAND lyckas göra nån skillnad men som jag tycker så är inte det i när heten av till räckligt bra.
Och nej det gör det inte men jag fattar att du inte vill skrivs om det efter som jag har kritik mot sis och du älskar det.
Tolkar det som att @thoora älskar det hon personligen gör i sitt jobb - att vara med ungdomar och hjälpa dem. Hon har flera gånger skrivit att hon inte försvarar skiten som sker på vissa ställen.
Personligen har jag ingen erfarenhet av sis, men blir fullkomligt galen då jag läser om skiten som sker på vissa ställen. Tror ändå det är bra att tänka på att sån där skit inte sker på alla sis. ...men att det händer på 1 ställe är definitivt 1 för mycket!!
 
Tolkar det som att @thoora älskar det hon personligen gör i sitt jobb - att vara med ungdomar och hjälpa dem. Hon har flera gånger skrivit att hon inte försvarar skiten som sker på vissa ställen.
Personligen har jag ingen erfarenhet av sis, men blir fullkomligt galen då jag läser om skiten som sker på vissa ställen. Tror ändå det är bra att tänka på att sån där skit inte sker på alla sis. ...men att det händer på 1 ställe är definitivt 1 för mycket!!
Fast det är ju inte VISSA ställen eller inte alla sis. Utan som den sista länken så har det an mälts sånt på ALLA sis UTOM ett. Så det är ju ändå att man ska ha EXTREMT mycket tur om man kommer till det ENDA som inte sånt händer på eller iallafall inte blev an mält under den tiden. Och om jag ska gissa så är nog det ett för bara killar.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 590
Senast: Jerseyite
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 438
Senast: cirkus
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 644
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp