Bukefalos 28 år!

Jag klarar inte dethär

Jag vet inte hur jag ska stå ut. Jag kan inte sluta gråta och jag har fått max som jag får av ångest medicinen. Och jag får inte vara själv men sam tidigt så är jag så jävla ensam.
Och det är över fullt kaos i hjärnan på sammagånf som det är helt tomt. Och det är som att jag vill få ut allt men INGET kommer ut.
Jag längtar efter mamma och pappa och min valp jätte mycket men dom ska komma imorgon och jag vill ändå inte det för jag vet inte hur jag ska klara det. Och jag vill vara med M men jag vill också inte för han vill nog få lite lugnt nångång.
Jag kan inte tänka och jag kan inte stå ut. Det hjälper inte att ta en timme en minut en sekund itaget för INGET kommer ändras för att tiden går. Och jag kan inte andas men ändå så kan jag inte INTE andas heller utan den jävla svikar kroppen andas ändå fast det gör för ont. Och den lever fast det gör för ont så jag kan inte ens lita på minegen fucking jävla skit kropp.
Jag tror ingen kan fatta paniken att exakt allt i hela kroppen skriker att jag måste få bort det. Jag måste skära mig eller bränna eller göra NÅNTING. Jag måste ha kontakt med nån äckel gubbe som kanske kan göra illa mig. Jag måste köra en tand borste i halsen och försöka spy. Jag måste bort bort bort. Jag måste NÅNTING men jag KAN INTE.
 

Jag kommer inte håg om det var innan jag kom hit eller i början som jag var här eller när det var. Men iallafall så som hon på soc sa då så var det att dethär är typ högsta nivån på hvb så nästa steg skulle bli sis. Jag kommer inte håg exakt hur hon sa men typ så iallafall så man fattade att dethär är min sista chans annars blir det sis. Och jag har varit här i snart ett år så det skulle ju inte vara så konstigt om dom börjar tröttna på att jag inte gör bättre fram steg eller ett soc av bryter placeringen.
Du behöver inte svara om du inte vill/orkar men för att hamna på SiS behövs det ett LVU-beslut. Vet inte om du har LVU nu eller om du är på HVB-hemmet ”frivilligt” efter ett SoL-beslut.
Skulle de bestämma att skicka dig till SiS grundat på LVU-beslut så kan du överklaga.
Det finns en organisation som hjälper barn/ungdomar med bl.a. sånt. De verkar bara finnas i Stockholm och Umeå, vet inte var du bor men det går säkert att kontakta dem och be om råd ändå. De kanske kan hänvisa dig till nån organisation eller advokat som finns närmare dig.
https://barnrattsbyran.se
 
Ja, men det är föreståndaren som fattar beslut och beslutet kan överklagas. Och ja, äckelgubbar kan tyvärr utnyttja det. :( Det man kan göra då är att begära att en kvinnlig personal ska genomföra visitationen istället.
Inom kriminalvården är det tydligen totalförbjudet för manlig personal att visitera kvinnliga intagna. Varför är det inte det inom SiS, där man har barn som intagna?
 
Du behöver inte svara om du inte vill/orkar men för att hamna på SiS behövs det ett LVU-beslut. Vet inte om du har LVU nu eller om du är på HVB-hemmet ”frivilligt” efter ett SoL-beslut.
Skulle de bestämma att skicka dig till SiS grundat på LVU-beslut så kan du överklaga.
Det finns en organisation som hjälper barn/ungdomar med bl.a. sånt. De verkar bara finnas i Stockholm och Umeå, vet inte var du bor men det går säkert att kontakta dem och be om råd ändå. De kanske kan hänvisa dig till nån organisation eller advokat som finns närmare dig.
https://barnrattsbyran.se
Tack för tipset ❤️❤️
 
Inom kriminalvården är det tydligen totalförbjudet för manlig personal att visitera kvinnliga intagna. Varför är det inte det inom SiS, där man har barn som intagna?
Exakt och många är tillochmed barn som inte ens har gjort nåt brott! Så det är väldigt stort isåfall om det är mera som skydd för vuxna som har gjort brott motför barn som INTE har det.
 
Ja men det är ändå att man MÅSTE o avsett och att det inte spelar nån roll hur den personen känner.
Och får ni inte veta nånting om den från innan då? Alltså tillexempel om den inte klarar att nån rör den och sånt som kanske alla som känner den vet. Men får ni ingen sån info om dom som kommer dit?

Ja, alla måste genomgå den proceduren. Det vi får veta är ofta bristfälligt, ibland bara orsaken till att man hamnar på SiS. Ofta är det polis eller kriminalvården som lämnar, så då får vi ingen information från tidigare personal eller anhöriga heller.
 
Ja, alla måste genomgå den proceduren. Det vi får veta är ofta bristfälligt, ibland bara orsaken till att man hamnar på SiS. Ofta är det polis eller kriminalvården som lämnar, så då får vi ingen information från tidigare personal eller anhöriga heller.
Så detförsta som händer när man kommer dit är en jätte triggande sak som nog nästan känns på ett sätt som att bli v*ld t*gen för man är med helt o kända personer på ett helt nytt ställe och man MÅSTE klä av sig allt in för dom. O avsett hurmycket panik man har så MÅSTE man det. Då är det inte så konstigt att många tjejer inte känner sig trygga eller att dom får nån respekt från personalen tycker jag.
 
Okej. Hur iso lerad är man på sis då? Får man inte ha kontakt med NÅN förutom som dom god känner då?
Jag skrev nyss ett svar om hur soc har sagt iallafall.

Telefonkontakt får man bara ha med dem som föreståndaren, socialtjänsten och vårdnadshavarna har godkänt. Via sociala medier får man ha kontakt med vänner och så, men missbrukar man det för till exempel kriminella kontakter kan iPad bli övervakat eller indraget helt. Besök får man ha av den närmaste familjen om det bedöms lämpligt, men det är oftast övervakat i ett särskilt besöksrum. Så jag skulle säga att man isoleras ganska mycket från sitt tidigare umgänge, vilket ibland är vitsen med en placering på SiS också.
 
Jag fattar inte heller hur det kan hända och det finns INGA ursäkter för det. Övergrepp är övergrepp och är alltid för jävligt. Jag hoppas att avdelningar som fungerar så dåligt stängs ner och jag tycker det är bra med de granskningar som görs. Det finns ändå ganska många som känner sig trygga på SiS, men de får inga tidningsartiklar.
Det är ju för att det inte är ett problem att en del känner sig trygga.
 
Jag fattar hur du menar men det är väl inte att det är för lite kameror som är problemet utan att det jobbar äckliga svin där som ut nyttjar dom. För om inte äckel skulle jobba där så skulle det inte hända o avsett hur många kameror det fanns.

Så är det absolut. Sen står det tyvärr inte ”äckligt svin” i pannan på de som är det och följden blir då lite att man tyvärr får utgå från att alla är äckliga svin. Och då är kameror användbara.
 
Telefonkontakt får man bara ha med dem som föreståndaren, socialtjänsten och vårdnadshavarna har godkänt. Via sociala medier får man ha kontakt med vänner och så, men missbrukar man det för till exempel kriminella kontakter kan iPad bli övervakat eller indraget helt. Besök får man ha av den närmaste familjen om det bedöms lämpligt, men det är oftast övervakat i ett särskilt besöksrum. Så jag skulle säga att man isoleras ganska mycket från sitt tidigare umgänge, vilket ibland är vitsen med en placering på SiS också.
Okej. Då låter det ännu mera som SKIT att endel som hamnar där inte har gjort nåt fel så blir man ändå be handlad som en brottsling och bara får massa straff och regler. Och jag vet inte hur det skulle hjälpa ett skit att man inte får ha kontakt med andra eller träffa familjen utan att nån vaktar en. Och hur skulle man kunna be rätta nåt då hur det är om man inte ens får prata ifred med sina föräldrar?
 
Så är det absolut. Sen står det tyvärr inte ”äckligt svin” i pannan på de som är det och följden blir då lite att man tyvärr får utgå från att alla är äckliga svin. Och då är kameror användbara.
Fast om man skulle ut gå från att alla är äckliga svin skulle man kanske inte låta dom vara själv med tjejer och visi tera dom och sånt? Utan om man ut gick från att alla var äckliga svin skulle man väl se till så det inte kunde hända frånbörjan? Jag skulle ju hellre inte bli v*ld t,*gem av nån personal alls motför att bli det men det är på film.
 
Jag vet inte om du såg länken men där stog det iallafall att flera tjejer kände sig o trygga och har psykisk o hälsa och sånt motför killar på sis.
Och vad räknas som ALLT FÖR o trygga då? För det BORDE vara om bara nån har blivit ut nyttjad eller miss handlad av nån personal men det tror jag inte att det räknas eller?

Jag vet inte vad kriterierna är, jag har inte varit med om det själv. Men jag tänker att det kan vara att ungdomsgruppen eller personalgruppen inte alls fungerar så att det är upprepade incidenter. Alternativt att själva byggnaden blivit skadad på ett sätt som gjort den otrygg.
 
Jag vet inte vad kriterierna är, jag har inte varit med om det själv. Men jag tänker att det kan vara att ungdomsgruppen eller personalgruppen inte alls fungerar så att det är upprepade incidenter. Alternativt att själva byggnaden blivit skadad på ett sätt som gjort den otrygg.
Okej. Och det tycker jag är väldigt fel för då om tillexempel som jag såg om förut så var det en tjej som blev ut nyttjad av en manlig personal i flera flera månader. Det BORDE räcka för att vara så o tryggt så det skulle stängas. Eller att nån har blivit jätte mobbad av andra som flera har skrivit om som har bott på sis. Men sånt verkar ju inte som nån har det på all var iallafall.
 
Nej det förstog jag inte för som det låter så är det bara att man ska sköta sig och lyda och göra allt som personalen säger. Som att del ta på möten och jobba med sina svårig heter men om man INTE gör det så är det att man inte sköter sig? Då är det ju inte ett fram steg att inte lyda?
Eller om man tillexempel får ut brott för man inte står ut så räknas det som att man miss sköter sig? Isåfall är det ju att man ska bara stänga in allt för sigsjälv för annars kanske man gör fel.

Var och en jobbar utifrån sina individuella behov. För någon kan det vara framsteg att kunna reglera sina känslor och inte få utbrott, för någon annan är det ett framsteg att kunna uttrycka hur man mår.

Men vägrar man att delta på möten och lyssna på personalen så skulle jag nog inte säga att man samarbetar, nej.
 
Var och en jobbar utifrån sina individuella behov. För någon kan det vara framsteg att kunna reglera sina känslor och inte få utbrott, för någon annan är det ett framsteg att kunna uttrycka hur man mår.

Men vägrar man att delta på möten och lyssna på personalen så skulle jag nog inte säga att man samarbetar, nej.
Ja men får man nån hjälp ens hur man SKA göra så? För annars så är det ju ändå att man bara ska lyda. Och om man mår fördåligt så man inte KLARAR att vara med på möten eller sånt så räknas det som man vägrar så då låter det inte som spmycket för ståelse utan att man blir straffad för man mår dåligt.
Så det som skulle hända för mig om jag skulle hamna på sis är:
1. Jag skulle bli TVINGAD att klä dv mig in för o kända som skulle kännas som en till v*ld t*kt på ett sätt och att man MÅSTE bo i den o trygga miljön och dom är domenda man har.
2. Jag skulle må ÄNNU sämre så skulle jag få ut brott så skulle jag bara få massa straff för det.
3. Jag skulle aldrig komma därifrån och jag skulle bara må sämre och få mera straff så det skulle bli en neggativ spiral
4. Jag skulle dö
Alltså jag FATTAR att det kanske hjälper för vissa. Men tycker det låter som skit för väldigt många. Och det skulle INTE hjälpa förmig.
 
Får man vara ifred då om man ringer till sina god kända kontakter? Eller kan nån höra vad man säger?
Och som jag läste fleras be rättelser så sa personalen till tillexempel föräldrarna eller soc att dom inte skulle tro på den personen utan att den ljög om sis. Då kanske det inte är så lätt att bli trodd om saker heller om personalen på står att man ljuger? Fast dom kanske inte har nån aning eller att dom VET att det man säger är sant men dom vill inte att det ska komma ut.
Jag tycker iallafall att det med poäng bara är hurmycket pengar man får för då är det mera som vad man har tjänat om man skulle ha ett jobb. Och då får man ju kanske inte lön om man inte gör sitt jobb. Utan man har sitteget an svar för hur mycket man gör och om man får hela lönen. Men om man tillexempel inte får göra saker och inte får komma ut om man har mått för dåligt så man inte orkar kanske vara i skolan eller vad det är då blir det mera som ett straff tycker jag. Som att om man inte lyder så får man inte göra nåt possitivt heller.

Ja, man får vara ensam på sitt rum när man pratar i telefon. Jag har svårt att se att personalen hos oss skulle uttrycka att en ungdom ljuger och framför allt att all personal skulle gå ihop och säga en sån sak. Vi är ändå 4-7 st som jobbar samtidigt.

När jag började jobba med teckenekonomin så var jag skeptisk, för precis som du säger kändes det mer bestraffande än belönande. Men jag är förvånad över hur många ungdomar som säger att det hjälper dem, att de får något att kämpa för och får struktur på dagarna. Så jag har ändrat mig. :)
 
Ja, man får vara ensam på sitt rum när man pratar i telefon. Jag har svårt att se att personalen hos oss skulle uttrycka att en ungdom ljuger och framför allt att all personal skulle gå ihop och säga en sån sak. Vi är ändå 4-7 st som jobbar samtidigt.

När jag började jobba med teckenekonomin så var jag skeptisk, för precis som du säger kändes det mer bestraffande än belönande. Men jag är förvånad över hur många ungdomar som säger att det hjälper dem, att de får något att kämpa för och får struktur på dagarna. Så jag har ändrat mig. :)
Det är ju bra om det inte skulle hända hos er men som många har be rättat om så var det så för som på sis iallafall. Så domflesta sis är kanske inte så bra även ifall det är okej hos er.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 613
Senast: Jerseyite
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 456
Senast: cirkus
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 686
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp