Jag står inte ut längre...

Penny_Lane

Trådstartare
Min katt som är född september-02 har fått sitt första löp för 3 dagar sedan. Kan någon ge mej ett tips på hur man får tyst på henne så att man slipper vräkning från lägenheten. Kanske skall tillägga att hennes bror (kastrerad hankatt) är livrädd för henne och håller sig låååååååångt borta hela tiden. Hennes syrra har inte haft något löp än eller så är hon en mer tystlåten "löpare".
Suck jag står inte ut.. Ingen sömn de senaste två nätterna och skall det hålla på upp till åtta veckor tror jag att jag bokstvligt talat slänger ut henne..
/penny arg av sömnbrist :cry:
 
Det enklaste är att kastrera henne, det blir lungast och bäst för både dig och katten, en katt mår inte bra av att löpa gång på gång utan att paras.
 
Jo hon skall kastreras så fort som hon löpt färdigt skulle egentligen gjort det tidigare men vi har inte varit säkra på hennes "löp". Men vad jag NU jag står inte ut hon vrålar som en ilsken bäver..
 
hur får man sådana? Måste man ta katten till vetrinären eller? Kn man göra det en helg?
Ursäkta min okunnighet men dessa kissar är de första Innekatter som jag har tidigare har vi haft ute katter och då märks det inte..
 
Du måste få ett recept av en veterinär sedan kan du hämta ut på apoteket. Du kanske känner någon som har katt hemma som har p-piller?
 
Några små frågor till hur snabbt avbryts löpet om man får p-piller till kisse?
Hur många behövs? Kommer hon bli som normalt igen? Hur mkt kostar ppiller för en omgång ungefär? Kastrering hur mkt kostar det ca.. För hankatten tror jag jag betalade ca 550:- inkl. idmärkning.
/Penny
 
Om hon redan löpt i tre dagar så lär hon sluta snart. Vanligtvis håller de på i nån vecka, och de första dagarna brukar det inte märkas så mycket.
Att avbryta löp med p-piller gör man genom att ge piller tre dagar i sträck. Det är ganska påfrestande för katten, det är ju höga doser av hrmoner de får, men ska du bara gröa det en gång så är det väl ingen fara.
för att få p-piller ringer du til veterinären och säger att du vill ha det, då skickar de recetet till apoteket. En ask kostar ca 60:-.
Men jag skulle nog vänta och se. Förmodligen kommer hon inte löpa länge till.

Honkastraktion brukar kosta mellan 600-1000:-
 
Tackar då vet jag.. Skall ringa till vetrinären på måndag och se om vi skall ge henne ppiller eller om vi skall kastrera. (Håller på att spara ihop till kastreringen).

=)
Hälsningar Penny
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det är lite mer än ett år sedan jag började söka för depression, men så hade jag börjat med körkortet och vågade inte börja ta...
2
Svar
23
· Visningar
2 455
Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 739
Senast: Niceperson
·
Övr. Katt har jag och sambon (och hunden) haft nu.. Och det börjar minst sagt bli lite jobbigt. *långt* Hoppas någon orkar läsa! Lite...
2
Svar
25
· Visningar
4 320
Senast: mackan
·
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
12 540
Senast: Tarantino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp