Jag tänkte börja föda upp lantbruksmaskiner.

Jag har ju sett hur det ser ut här när yngre, tunga exemplar varit i farten och trots larvfötter har de sjunkit djupt, så jag tror de måste försöka blanda in lite lättare blod om de inte ska växa sönder. :(
Det ÄR svårt med traktor-avel. Jag minns när man gjorde försök att få en lättare traktorpark på -80-talet och avkommorna kunde bli helt odugliga för gårdarna, likt denna...
1694625754997.png
 
Det ÄR svårt med traktor-avel. Jag minns när man gjorde försök att få en lättare traktorpark på -80-talet och avkommorna kunde bli helt odugliga för gårdarna, likt denna...
Jag kommer ihåg andra skräckexempel på riktig buskavel :nailbiting::cry:
jag hoppas verkligen att vi inte kommer behöva se liknande exempel som denna i framtiden utan att alla traktoruppfödare tar ansvar för sin avel så vi fortsätter ha en livskraftig traktorstam i landet.


1694626407003.png
 
Jag kommer ihåg andra skräckexempel på riktig buskavel :nailbiting::cry:
jag hoppas verkligen att vi inte kommer behöva se liknande exempel som denna i framtiden utan att alla traktoruppfödare tar ansvar för sin avel så vi fortsätter ha en livskraftig traktorstam i landet.


Visa bifogad fil 127941
Oj, ser ut som man kombinerat en dragande ras med en lyftande och hoppats på att få en allsidig avkomma, den där ser ju inte ens ut att sitta ihop.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 144
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 173
Senast: Sirap
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 257
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp