Jobb där man rör på sig

cambodia

Trådstartare
Hjälp mig komma på jobb där man får röra på sig och som inte kräver någon särskild utbildning (samt har hyfsat bra betalt).

Hur det än är med allt så märker jag att min kropp inte pallar stillasittande arbete längre och jag behöver tänka om, men det står still…
 
Personlig assistent? Där är det ju ganska fritt fram att välja hur pass aktiv du vill vara, och då välja kund efter det. Jag fick iaf ut ca 22.000 efter skatt på heltid.
 
Hjälp mig komma på jobb där man får röra på sig och som inte kräver någon särskild utbildning (samt har hyfsat bra betalt).

Hur det än är med allt så märker jag att min kropp inte pallar stillasittande arbete längre och jag behöver tänka om, men det står still…
Drifttekniker på reningsverk. Har 1,5 års erfarenhet och får sällan ut under 30 000 tack vare beredskap.
 
Vad räknas som "hyfsat bra betalt"?
Jag jobbar som brevbärare. Där får man röra på sig massor och det är åtminstone betydligt bättre betalt än när jag jobbat på hunddagis eller i stall. Tror att de på postnord får lite bättre betalt än vad vi får, men jag tycker å andra sidan det verkar som om vi på många punkter har bättre upplägg och mer variation på jobbet än vad de har. (Brukar prata en del med de postnordisar jag möter ute, vi är som kollegor trots att vi jobbar för konkurrerande företag)
 
Vad räknas som "hyfsat bra betalt"?
Jag jobbar som brevbärare. Där får man röra på sig massor och det är åtminstone betydligt bättre betalt än när jag jobbat på hunddagis eller i stall. Tror att de på postnord får lite bättre betalt än vad vi får, men jag tycker å andra sidan det verkar som om vi på många punkter har bättre upplägg och mer variation på jobbet än vad de har. (Brukar prata en del med de postnordisar jag möter ute, vi är som kollegor trots att vi jobbar för konkurrerande företag)

PostNord har ca 23000 som ingångslön för heltid. Och inte säkert man får heltid.
Förutom lönen tycker jag det är ett helt okej jobb. Jag har haft värre.
 
Vad räknas som "hyfsat bra betalt"?
Jag jobbar som brevbärare. Där får man röra på sig massor och det är åtminstone betydligt bättre betalt än när jag jobbat på hunddagis eller i stall. Tror att de på postnord får lite bättre betalt än vad vi får, men jag tycker å andra sidan det verkar som om vi på många punkter har bättre upplägg och mer variation på jobbet än vad de har. (Brukar prata en del med de postnordisar jag möter ute, vi är som kollegor trots att vi jobbar för konkurrerande företag)

Ingångslönen hos Postnord ligger någonstans runt 23k just nu.

edit: tvåa på den bollen :p
 
Tror det är bara lite under vad jag tjänar nu, efter att ha jobbat i 4 år :meh:

Jag jobbade på Postnord till och från under många år, sen flera år heltid med ganska mycket spetskompetens på kontoret. Hade 23,5k då, ingångslönen låg runt 22k. Superkul ;) så ingångslönen är ju inte så tokig, löneutvecklingen desto sämre.
 
Tågvärd-/konduktör. Jag har ännu inte kommit upp i de lönenivåer jag hade som 21-åring ... en del av lönen var dock OB och helgtillägg. Rör på sig gör man i varje fall.
 
Jag jobbade på Postnord till och från under många år, sen flera år heltid med ganska mycket spetskompetens på kontoret. Hade 23,5k då, ingångslönen låg runt 22k. Superkul ;) så ingångslönen är ju inte så tokig, löneutvecklingen desto sämre.
Ah, det är möjligt att det är något liknande hos oss. Måste googla.
 
Svarar alla lite generellt. Hyfsat betalt är för mig runt 25 000 före skatt tänker jag (har drygt 28 000 idag och kan inte gå ner så mycket). Rörelse jag önskar är väl att man får gå en del, är aktiv, inte statiskt eller stillasittande/stående.

Jag trivs inte på mitt nuvarande jobb heller tyvärr, annars var det en bra idé @DarkInNight
 
Drifttekniker på reningsverk. Har 1,5 års erfarenhet och får sällan ut under 30 000 tack vare beredskap.

Vart jobbar du? Jobbar du dagtid med beredskap? Bara nyfiken, de som jobbar med detta i min kommun klagar på att de har så mkt lägre lön än andra DT i liknande branscher men jag skulle inte säga att 30k är så himla kasst om de dessutom jobbar kontorstider... :)

För att svara på tråden: Drifttekniker inom värmeproduktion, om du jobbar på de större anläggningarna i större städer rör du dig mer än på mindre ställen. Jag snittade 10.000 steg per skift på den tiden.
Tjänade runt 40k före skatt enligt förra årets lön. Men då är det 5-skift större delen av året. Har 10 års erfarenhet.
 
Jag är kyrkvaktmästare och är sälla stilla särskilt länge :D Väldigt varierande så man aktiverar ofta hela kroppen under en dag.
Lönen har jag förstått varierar en del men jag tjänar iaf mer än vad du gör nu, har iofs varit där ett tag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
733
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 812
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har haft en arbetsterapeut på plats för att hjälpa mig med min hjärntrötthet och hur jag ska hantera mitt arbete på den nivå jag...
Svar
18
· Visningar
855
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Är nu placerad i arbetsförmedlingens klor och sysselsatt...Får givetvis betala en massa extrakostnader där som jag iofs också har när...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 811
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp