Jogga med barnvagn

Åh vad roligt, grattis!
Stor skillnad mot vanliga vagnen?

Det är enorm skillnad! Den rullar mycket lättare, testade på en grusväg att puffa till den lite lätt och den bara rullade och rullade och rullade! Stor skillnad mot vår kronan city som jag sprungit med förut som verkligen tvärstannar direkt om det inte är superslät asfalt. Jag provade till och med att springa med sexåringen (ca 18 kg) i den och inga problem, skulle lätt kunna ta en löptur med henne i den. Bebisen, 12 kg, känns typ inte alls. Den största skillnaden är nog när man ökar på tempot lite, då börjar kronan-vagnen vobbla i sidled och skaka, medan thulen bara rullar på fint.

I branta uppförsbackar när det liksom är barnets vikt som gör det tungt är skillnaden mindre. Dessutom är den rätt lång, så i typ kollektivtrafiken eller på shoppingrundan väljer jag kronanvagnen eller Emmaljungan (japp, vi har tre vagnar nu :o:D) men jag kommer definitivt använda thulen på löpturer, promenader och skogsrundor.

Jag är nog lite småkär i den :o:D:love: funderar på att gå ut och kolla till den så att den har det bra ute i garaget :D
 
Det är enorm skillnad! Den rullar mycket lättare, testade på en grusväg att puffa till den lite lätt och den bara rullade och rullade och rullade! Stor skillnad mot vår kronan city som jag sprungit med förut som verkligen tvärstannar direkt om det inte är superslät asfalt. Jag provade till och med att springa med sexåringen (ca 18 kg) i den och inga problem, skulle lätt kunna ta en löptur med henne i den. Bebisen, 12 kg, känns typ inte alls. Den största skillnaden är nog när man ökar på tempot lite, då börjar kronan-vagnen vobbla i sidled och skaka, medan thulen bara rullar på fint.

I branta uppförsbackar när det liksom är barnets vikt som gör det tungt är skillnaden mindre. Dessutom är den rätt lång, så i typ kollektivtrafiken eller på shoppingrundan väljer jag kronanvagnen eller Emmaljungan (japp, vi har tre vagnar nu :o:D) men jag kommer definitivt använda thulen på löpturer, promenader och skogsrundor.

Jag är nog lite småkär i den :o:D:love: funderar på att gå ut och kolla till den så att den har det bra ute i garaget :D

Jag råkade göra som du 😇 slå till på en Thule glide, begagnad. Dock en bit hemifrån så just nu bor den hos en kompis...kanske lika bra det, nästa vecka ska mitt knä på ultraljud - hoppas nu få veta vad det är som spökar. Och sen ska här springas!!
Och ja, plötsligt blev det tre vagnar här med. Motiverar det med att jag ändå har flera tusen tillgodo gentemot om jag köpt en vagn av de märken som är mer ”inne” (haft tur med demovagn med) och hade ju ändå köpt en sulky.
 
Jag råkade göra som du 😇 slå till på en Thule glide, begagnad. Dock en bit hemifrån så just nu bor den hos en kompis...kanske lika bra det, nästa vecka ska mitt knä på ultraljud - hoppas nu få veta vad det är som spökar. Och sen ska här springas!!
Och ja, plötsligt blev det tre vagnar här med. Motiverar det med att jag ändå har flera tusen tillgodo gentemot om jag köpt en vagn av de märken som är mer ”inne” (haft tur med demovagn med) och hade ju ändå köpt en sulky.

Ja vad kul!!! :) Hoppas du kommer gilla den lika mycket som jag, den har rullat många mil här hemma redan och använder i princip bara den nu! Joggade en mil med den igår t.ex. och promenerade några kilometer idag. Hoppas det inte är något alltför jobbigt med knäet så du kan testa den snart!
 
Ja vad kul!!! :) Hoppas du kommer gilla den lika mycket som jag, den har rullat många mil här hemma redan och använder i princip bara den nu! Joggade en mil med den igår t.ex. och promenerade några kilometer idag. Hoppas det inte är något alltför jobbigt med knäet så du kan testa den snart!

Vilken skillnad 👍 igår bestämde jag mig för att K var tillräckligt stor för att sitta framåtvänd. Och han såg verkligen pytteliten ut i vagnen. Men wow, vilken racervagn - vad lätt det gick när den nästan rullade uppför av sig själv 😂 (och knäet pratar vi inte om)
 
Vi har också köpt en Thule (glide 2) Svägerskan skulle sälja sin och den är pedantskött så vi slog till. Så nu ska vi sälja Mountain buggyn (maken va skitglad för att vi sålt Emmaljungan och bara hade 3 vagnar men nu helt plötsligt har vi 4 igen:rofl: Ska banta ner till 3 men helst ska vi bara ha thulen och syskonvagnen så bilvagnen får nog också stryka på foten. Man kan inte samla på grejer..
 
Jag börjar också bli sugen på en joggingvagn, men vill ha en som är vänd mot en eller vändbar, upplever att barnet gillar att åka framåt men kan inte komma till ro så att tajma en löprunda med sovstund är att fetglömma med framåtvänd.

Av renodlade löpvagnar verkar det bara vara bugaboo runner som är vändbar? North 13.5 har en som heter maxi jogger. "Duovagn för aktiva föräldrar, passar även till löpning" står det typ. Den har vändbar sittdel, väldigt överkomligt pris men ser mest av allt bara ut som en trehjulig sittvagn...

Några tankar eller tips?
 
Jag börjar också bli sugen på en joggingvagn, men vill ha en som är vänd mot en eller vändbar, upplever att barnet gillar att åka framåt men kan inte komma till ro så att tajma en löprunda med sovstund är att fetglömma med framåtvänd.

Av renodlade löpvagnar verkar det bara vara bugaboo runner som är vändbar? North 13.5 har en som heter maxi jogger. "Duovagn för aktiva föräldrar, passar även till löpning" står det typ. Den har vändbar sittdel, väldigt överkomligt pris men ser mest av allt bara ut som en trehjulig sittvagn...

Några tankar eller tips?

Inte mer än att jag gav upp. Ville med ha en som var vändbar, Emmaljunga har ju en och bugaboo har en. Men då jag inte har någon av dessa vagnar som ”vanlig” vagn kändes det väl dyrt för min del. Men är de två som finns om du vill ha en ren Joggingvagn. Vad gäller north 13,5 hade jag nog sprungit med vanliga vagnen istället...
Så egentligen inte mycket till tips..

@Lazy Lady känner igen mig. Sambon tittade i vår väldigt lilla hall igår och sa - det funkar inte att ha tre vagnar här 😇 problemet är dock att sulkyn som ska vara i bilen inte är så terrängvänlig (och därmed inte så smidig att köra till ridbanan) så då sker lite byten vilket ger flest vagnar i hallen...
 

Liknande trådar

Träning Hej! det kommer bli vår första vintern utan ridhus och skulle vilja höra era erfarenheter av att motionera häst vid minusgrader utan...
2
Svar
23
· Visningar
2 317
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·
Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 675
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp