Julpyntade hem *bildtråd*

Sv: Julpyntade hem *bildtråd*

Tack! Det var den största ja kunde hitta ;)
 
Sv: Julpyntade hem *bildtråd*

*kl*

Åhh så fint alla har det!

Har själv ställt fram lite pynt men eftersom vi just flyttat in samt att vi inte har ett förråd än dvs alla förrådsprylar som kartonger, skräpgrejjer, bildäck mm är inne i vår lilla 3a så ja, kaos är väl det lindrigaste ordet...

Får förhoppningvis förråd snart så då skall det röjas och julpyntas på riktigt!

Den som väntar på ngt gott ;)
 
Sv: Julpyntade hem *bildtråd*

Knappen

Har försökt vara lite sparsam med pyntet, egentligen anser jag att det bara är adventsljusstakar och stjärnor som ska fram nu, resten dyker upp i massiv klump den 22:a. :D

fnstret.jpg

Vardagsrumsfönstret. Det är mandariner med nejlikor som ligger till vänster och en värmeljushållare till höger.

gardintomtar.jpg

Närbild på gardintomtarna, älskar dem! :love:

grisen.jpg

Halmgrisen vaktar tv:n.

Advent004.jpg

Man "får" ju inte ha adventskalender när man är vuxen, ett ljus är bra nedräkningshjälp dock. :p

bordet.jpg

Soffbordet. Duken är något nedmöjlad av snöbollen och nåt vi ätit...

Kring lucia tror jag att jag slänger fram mer. Tomtarna vankar otåligt på hyllan i skrubben!
 
Sv: Julpyntade hem *bildtråd*

Näää har du inget hus att erbjuda så får det vara :D

Nu tycker jag du är väldigt vrång! :mad:

Jaja får väl slänga in lite nytagna bilder hos mig då!

Hallbyrån:
25009867.jpg


Köksfönstret när det är mörkt:
25009868.jpg


Ljusare bild i köket:
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_32/25000000-25009999/640x480/25009869.jpg

Min älskade adventsljusstake som Superbiddi här på buke hjälpte mig att få tag på! :bow: Jag är evigt tacksam! :bow:
25009871.jpg


Så foto från min soffhörna:
25009903.jpg


Och ännu en bild i hallen, är hundens tomtedräkt som hänger på väggen:
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_32/25000000-25009999/640x480/25009905.jpg

Ursäkta för bildbomben!
 
Sv: Julpyntade hem *bildtråd*

Precis så! Julen börjar med julafton och slutar tjugondag knut så adventsljusstake och julstjärna kommer upp nu, resten dagen före julafton!
 
Sv: Julpyntade hem *bildtråd*

knappen

Åååh, jag läääängtar verkligen till Lucia så jag kan ta fram granen och pynta med årets färg = GRÖNT :love:

Hade rött förra året kommer väl se ungefär likadant ut i år igen, fast ändå inte :p
http://www.pixbox.se/alb655863

Har haft silver -06 och rött -07, i år blir det grönt och hoppas på att jag kan ha blått nästa år :D
 
Sv: Julpyntade hem *bildtråd*

knapplån

efter att ha läst här i tråden så har jag bestämt mig för att julgranen åker fram vid lucia. tidigare har jag inte ens tänkt att man tar fram den före julafton. Men jag tycker ju att det är så mysigt o jag bestämmer ju själv så iår är det lucia som gäller!! :love:
 
Sv: Julpyntade hem *bildtråd*

I år chockar jag min omgivning med att knappt plocka ur något ur mina 13 flyttlådor med julpynt :D
Vi är nämligen inte hemma mellan den 13:e och 20:e så det känns meningslöst.

Lite adventsfint har jag iallafall gjort.

DSCN8187.jpg


DSCN8186.jpg


DSCN8189.jpg
 
Sv: Julpyntade hem *bildtråd*

vad snygg den blev. :laugh:

kl
här åker inte de få tomtar jag har fram föränn runt lucia.
 
Sv: Julpyntade hem *bildtråd*

Ja den är verkligen kärlek vid första ögonkastet, hittade den i en jotex katalog men då var den slutsåld så efterlyste en liknande eller likadan här på buke i en tråd och då kom superbiddi till min räddning. :)

Superbiddi: tack, jag är dig evigt tacksam! :bow:

*KL*

Jag blir så sugen att ta fram min gran också runt lucia efter sett alla granar här. 2 senaste åren har jag kört med rött, silver och några små svarta glashjärtan, i år har jag även köpt till några svarta kulor. :D
Men får nog ta fram min lite tidigare eller om jag väljer lite senare, får nämligen långväga besök just vid lucia!
 
Sv: Julpyntade hem *bildtråd*

Ellerhur! När pyntet väl är framme vet man att nu jäklar är det jul och julafton väntar runt knuten! Tyvärr har mina graviditetshormoner tagit över helt och jag vet inte om jag kommer kunna hålla ut så länge i år... Ska göra mitt bästa. :cool:
 
Sv: Julpyntade hem *bildtråd*

Agapi: Jag älskar ditt kök

Tassen: Vilket mysigt mönster på julstjärnan. Var har du fått tag i den? Vi äger nämligen ingen sstjärna ännu.

Stjärnan är köpt på Mias Lustgård i Umeå, men jag har sett liknande stjärnor i en massa inredningsbutiker. :)
 

Liknande trådar

Hemmet Efter att ha bott i en resväska i ett och halvt år, med långdistansförhållande mellan två länder och hela baletten, så har jag och...
Svar
5
· Visningar
1 397
Senast: VLMF
·
Övr. Hund Squid, den lilla Border terriern ... behover jag verkligen honom? En kille? Jag som ville ha en tjej till. Han fungerar fantastiskt med...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 766
Senast: inverterad
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 946
Senast: mackan
·
Hundhälsa Aug 2011 fick vi hem William från Irland. Han var friskt och hade fin päls men trampdynorna var hemskt torra och fnasiga med en del...
Svar
2
· Visningar
6 614
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp