Jultråden 2020

2BC3315A-38DA-4453-A110-899792EEF85D.jpeg
Den här lilla hästen fick följa med hem idag :love:
 
Vår gran levererades idag och den är så himla fin! Vi kunde inte köpa på vanligt sätt i år eftersom vi sitter i karantän till den 7 december och vill ha granen på plats innan dess. Passande nog driver en av sambons bekanta (som är filmskådespelare till vardags men av naturliga skäl inte har något jobb just nu) ett projekt där han säljer julgranar och donerar pengar till två olika välgörenhetsorganisationer för varje gran som säljs. Kändes som ett bra initiativ att stötta! Lite läskigt att låta någon annan välja gran åt en (jag är ganska petig med hur jag vill ha den) men alltså den är SÅ fin! Ett litet glapp bland de övre grenarna på ena sidan, men den sidan vände vi bara in mot hörnet så ser man det inte :)

Nu ska den stå och acklimatisera sig lite och imorgon ska vi klä den :love:

Gran.jpg
 
Är rätt nöjd, köpte igår en del mjuka julklappar till barnet och mannens present kom i måndags med DHL. Är så nöjd med det. En handgjord present med också jättefint pynt i paketet. Så jag ska sätta ihop ett paket som är riktigt fint även när det öppnas. En julklapp är på väg med posten. Har några att klura ut kvar men är ändå ovanligt tidig och väl uttänkt för att vara mig. :D Jag har till och med en julklapp i garderoben som legat där sedan i somras, haha!

Men svårast är ALLTID pappa. Han har inga superintressen och köper saker först när de gått sönder eller ett riktigt behov uppstått. Är en typisk bonde/månskensbonde som kan allt själv och nu gått i pension. Han är ute och pysslar på gården, hugger ved, läser tidningen och tittar på lite sport på tv. Just nu lite mer isolerad men inte direkt ute i svängen annars heller. Raggsockor börjar kännas uttjatat... :rofl: Tips?
 
Tror jag gjort mitt gällande alla julklappar nu. Vi har kvar makens bonussyskonbarn och hans föräldrar men det får han rodda med faktiskt för jag har fixat allt till våra barn plus att jag hjälpt mina syskon (vi kommer inte ses innan jul så dom har swishat mig så jag fixat) och svärmor med att beställa saker. Beställde klappar till maken igår också, vi som inte skulle köpa något till varann :p Så nu väntar jag bara in alla paket så hoppas jag att jag slipper beställa nåt på ett tag sen haha.

Hoppas på att få möjlighet att packa in lite paket ikväll :)
 
Är rätt nöjd, köpte igår en del mjuka julklappar till barnet och mannens present kom i måndags med DHL. Är så nöjd med det. En handgjord present med också jättefint pynt i paketet. Så jag ska sätta ihop ett paket som är riktigt fint även när det öppnas. En julklapp är på väg med posten. Har några att klura ut kvar men är ändå ovanligt tidig och väl uttänkt för att vara mig. :D Jag har till och med en julklapp i garderoben som legat där sedan i somras, haha!

Men svårast är ALLTID pappa. Han har inga superintressen och köper saker först när de gått sönder eller ett riktigt behov uppstått. Är en typisk bonde/månskensbonde som kan allt själv och nu gått i pension. Han är ute och pysslar på gården, hugger ved, läser tidningen och tittar på lite sport på tv. Just nu lite mer isolerad men inte direkt ute i svängen annars heller. Raggsockor börjar kännas uttjatat... :rofl: Tips?
Går där en väg nära eller genom gården? Vi har i några år sett till att vår pappa har ordentlig varma och sköna jobbekläder i varselfärg. Och förra året var ett lite lyxigare fotbad med massage poppis, för fötterna börja bli rätt trötta.
 
Går där en väg nära eller genom gården? Vi har i några år sett till att vår pappa har ordentlig varma och sköna jobbekläder i varselfärg. Och förra året var ett lite lyxigare fotbad med massage poppis, för fötterna börja bli rätt trötta.
Nej det gör det inte men att synas är ju aldrig fel. Han fick varma jobbjackor/arbetsskjortor förra året. :) En bärbar radio på samma batteri som skruvdragaren har också varit uppskattad.
 
Men svårast är ALLTID pappa. Han har inga superintressen och köper saker först när de gått sönder eller ett riktigt behov uppstått. Är en typisk bonde/månskensbonde som kan allt själv och nu gått i pension. Han är ute och pysslar på gården, hugger ved, läser tidningen och tittar på lite sport på tv. Just nu lite mer isolerad men inte direkt ute i svängen annars heller. Raggsockor börjar kännas uttjatat... :rofl: Tips?

Har också pappa kvar, jättesvårt!
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 398
Senast: Tilly_85
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 641
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
226
Senast: annersia
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 640
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp