Jultråden 2020

Är det bara jag som har enorma mängder med julpynt?
229CA858-2CFB-4993-A57F-E7737CBA63AE.jpeg
 
Hörni ni har väl inte missat att det kommit en uppföljare till 2010-talets bästa julfilm? Christmas Chronicles 2 finns nu på Netflix och den ska jag och sambon sjunka ner i soffan och se tillsammans med glögg, pepparkaksmuffins och skumtomtar när vi har julpyntat i eftermiddag :love:

(och är det någon här som inte sett den första filmen beordrar jag er att göra det pronto!)
 
Saffransbullarna igår blev de godaste jag någonsin bakat! Jäklar alltså, så saftiga och smakrika och degen blev perfekt fluffig och var så himla lättarbetad :love:

Nu har jag precis tagit ut en saffranskladdkaka ut ugnen till adventsmys i kväll. Första gången jag gjorde en vegansk kladdkaka, den ser väldigt bra ut och smeten smakade ljuvligt så hoppas att den färdiga kakan blir lika god. Tänkte servera vegansk vispgrädde med lingon till.
 
Har lagt till en adventsljusstake i köksfönstret. Det var egentligen inte meningen, men stjärnan (mässingsstjärna med små hål) som hänger där lyser så svagt att det behövdes ytterligare ljus i köket. En liten enkel vit 99-kronors-stake blev det. Den är SÖT, och jag tänker att det skulle gå att pynta den lite också och göra den ännu finare. Kanske någon/några rosetter till exempel?

Risgrynsgröten puttrar i crock-potten och det doftar ljuvligt redan..... :)

Ska tända det första adventsljuset i eftermiddag. Det kom några enstaka snöflingor när vi var ute och promenerade nyss, så det känns t.o.m. lite extra juligt.... :)
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 366
Senast: Tilly_85
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 577
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
175
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp