Jultråden 2020

Det SNÖAR!!
Bäst att föreviga händelsen då det finns en risk att detta är den enda snö vi får denna jul. 🙄/skåning
IMG_20201129_174832_009.jpg
 
Glögg och julmys igår kväll. Tittade på gävlebockens invigning 😆 dock satt vi och var sjukt upprörda över den folksamling som var på torget, hur arrangören inte ens verkar försöka att be folk hålla avstånd, inget ord om covid-19, varför de inte gjort en digital invigning istället osv. När invigningen var slut insåg vi att det var förra årets invigning vi tittade på :D:laugh:

Den veganska saffranskladdkakan med vegansk lingongrädde gjorde dock stor succé! Sjukt kladdig och smakrik.
 
Det påminner om min saffranslängd jag gjorde i helgen. Insåg i efterhand att den borde haft pärlsocker på sig och det var slut. Efter ugnen penslade jag istället med smör och strödde på råsocker. Fyllningen bestod av smör, socker och vaniljsocker. YUM. :D

Vi fick också lite snö igår vilket kändes sådär oförskämt fint. Som ett fint puder har det legat tills idag eftermiddag, nu har det mesta smält bort. Det var en riktigt fin första advent.
 
Jag ser i fb- och instaflödet alla som har en liten nisse som flyttar in. Full av beundran över deras kommitment och jag kan inte förstå hur de orkar sätta upp och fixa för Nisse. 😍🎅

Och så tittar jag till höger mot spektaklet till dockhus som snart är färdigrenoverat och börjar fundera lite över hur min logik funkar egentligen 🙈🤣🤣

Jag kan ha lagt alldeles för många timmar redan 🙄
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 365
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Happimess
·
Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 865
Senast: Hajfisk
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp